Firewire weerhoudt PC van hibernaten?

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 15:08

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Alvorens ik random kaarten uit mijn kast ga trekken wat me veel moeite en tijd kost, wil ik weten of iemand hier ervaring mee heeft;
mijn nieuwe computer kon na installatie van XP Pro prima hibernaten, gaf nooit problemen. Toen hij gemerged werd met mijn oudere systeem is er een firewirekaart van, als ik het goed heb, Sweex bij in de kast gekomen. Ook heeft hij nu bijv. 2 harde schijven en zit er een andere voeding op het moederbord aangesloten. De firewirekaart is ook op de voeding aangesloten met een molex.
Sinds de merge wil het systeem niet meer hibernaten.

Ik heb geGoogled op dit probleem en het niet meer werken van de hibernate komt bij Linux systemen vooral doordat de firewire service doordraait en daarom het naar hibernate gaan van de machine tegenhoudt. Ik heb er op het moment van hibernaten niets aan hangen, hoewel, de iPod kabel is wel in de connector gestoken maar er hangt niets aan.

Ik heb geprobeerd in Windows services de firewire-service handmatig te stoppen, maar dan loopt de computer op het service-scherm vast. De service vooraf stoppen en dan hibernaten gaat dus niet werken. Mijn vriend zei dat het kopen van een duurdere firewirekaart het probleem mogelijk kon verhelpen.

Wie heeft hier ervaring mee en kan me uitleggen waarom mijn pc niet meer hibernate?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:05
Ik heb wel ervaring met een laptop die niet meer uit zn hibernate wilde komen als er iets in een usb port zat.
Ipod kabel is in principe alleen een verlengkabel, dus de computer weet, denk ik, niet dat die er in zit. Probeer de kaart in apparaatbeheer eens uit te schakelen, misschien dat het dan wel lukt.

Ioniq 5 P45

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Mmm goed plan, ik schakel nu de kaart uit... maar ik heb ook nog IEEE 1394 Bus Host controllers, en die blijven gewoon aan zover ik kan zien.

Hm, leuk, hij wil niet uit. Apparaatbeheer is zojuist gecrasht. En zodra ik hem weer bekijk staat de 1394 netwerkkaart nog gewoon aan. :{ Ik heb altijd eigenlijk wel USB apparaten aan mijn systeem hangen... zou ook niet blij worden als ik ze elke avond voor het hibernaten letterlijk uit zou moeten pluggen.

Dat je laptop niet terugkwam van hibernate was misschien omdat het usb-apparaat teveel stroom trok bij het booten?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:05
Lijkt me heel sterk, was gewoon een USB muis.
Het is dat ik niet dol op Sweex ben, maar het is toch de krankzinnig voor woorden dat een stukje hardware apparaatbeheer zou kunnen laten crashen? Probeer het gewoon een keer zonder firewire kaart, dan kun je tenminste uitsluitsel geven.

Ioniq 5 P45

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Waarschijnlijk zijn de driver van je firewire apparaat geen (C4 of S4 toe). Hiervoor zijn weinig oplossing dan of nieuwe drivers of andere kaart , dunkt me :+.

• YggY
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-01 20:54

YggY

Try me...

Heb je al het andere al uitgesloten? Want ik heb sindskort ook problemen met mijn hibernate. Ik weet ook al exact waar het aan ligt, en welke hotfix van microsoft ik nodig heb. Echter moet ik die hotfix (909095) aanvragen via support, en via google heb ik alleen een engelse versie weten te vinden die niet werkt bij mij.

Maar goed, het ligt aan het feit dat ik meer dan 1 Gb aan RAM in me pc heb zitten. Heb jij dat nu ook?

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Nou, bij mij zit er nu 512 mb RAM in. En dat geheugen is niet veranderd voor of na de kast gemerged werd. Aangezien alles op mijn moederbord onboard zit, is het enige wat er bij is gekomen die Firewire kaart. En ik vind het ook zo gek dat ik hem helemaal niet uit kan schakelen.

Termi: S4, daar heb je gelijk in. Ik geloof dat C4 dynamiet is... :+ maar S4 is inderdaad Suspend To Disk (STD)... ik had geen flauw idee dat een FIrewire kaart daar ook nog inspraak in zou kunnen hebben, maar zoals blijkt... :{

Zucht, ik ben lui. Straks maar alle stekkers uit mn gebakje gaan trekken en dan onder het bureau vandaan slepen (kost gemiddeld een half uur zo'n 'even ombouwen' sessie).

http://www.passmark.com/products/sleeper.htm
Deze ga ik es even downloaden! :) test je pc of je hibernate aankan of niet. Volgens mijn bios kan ik het namelijk niet, mijn bios gaat maar tot S3 (wat mij danig teleurstelde) maar ik heb al eens eerder een PC die maar tot S3 ging gewoon naar hibernate gekregen, en deze ook, voordat hij dus gemerged werd.

Yggy, heb jij wat broninformatie hoe jij er achter bent gekomen dat je hibernate door die +1 gig ram niet meer werkt?

• YggY
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-01 20:54

YggY

Try me...

testen....veeeeeeeel testen... eerst dacht ik dat een programma de oorzaak was (van statbar tot winamp, van skype tot hpjetdirect) maar toen kwam ik erachter dat de gemeenschappelijke factor was dat er meer dan 512 MB in gebruik was. Dat heb ik gegoogled en toen kwam ik op een paar pagina's uit, waaronder http://support.microsoft.com/kb/909095 Ik krijg weliswaar die foutmelding niet, maar wel alle bijbehorende symptonen...

Trouwens: S4 ben ik nog nooit ergens in een bios tegengekomen. Ik denk dat dat komt omdat het voor de bios geen verschil maakt -> als je uit een hibernate (=STD=S4) komt, dan krijg je toch eerst het hele POST proces.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Het sleeper programma wat ik net heb gedownload werkt uitstekend, hij herkent prima dat mijn moederbod S1 en S4 ondersteunt. Ik kan hem dan ook gelijk een test laten draaien om hem eerst voor 30 seconden naar S1 te schoppen, terug te laten keren en dan naar S4 te schoppen.

Helaas krijgt het programma mijn pc niet naar S1... hij blijft hangen op het uitlogscherm. Hmm, laat ik eens even Logon Loader uitzetten, misschien dat die de boel verziekt, maar ik kan me haast niet voorstellen dat een klein programmaatje dat kan bewerkstelligen... het lijkt me echt iets dat hardwarematig / softwarematig gewoon 'hallo hallo hallo sap!' blijft roepen terwijl die pc wil hibernaten.

Pagina: 1