[2003] OS-versie op desktop verwijderen (trial versie)*

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Hoi,

Mijn vraag is kort. Is het mogelijk om het 'evaluation copy' bericht rechtsonder te verwijderen op een Windows 2003 SBS? Ik doel NIET op een crack/patch/whatever, het gaat mij puur om de tekst rechtonderin.

Alvast bedankt.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Licentie aanschaffen en activeren ?

Ey!! Macarena \o/

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Wat moet jij met Win2003 als je dit niet eens weet? :?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• m33p
Dat is geen antwoord op mijn vraag? Graag alleen antwoorden welke een mogelijke oplossing kunnen zijn. Niet onbeschoft bedoeld, maar dit kan iedereen bedenken en heeft niemand wat aan... We hebben heir MSDN dus als dat mogelijk was was dat wel gebeurd ;) Nogmaals, iemand die weet hoe die tekst van het bureaublad kan?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

m33p schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:59:
Dat is geen antwoord op mijn vraag? Graag alleen antwoorden welke een mogelijke oplossing kunnen zijn. Niet onbeschoft bedoeld, maar dit kan iedereen bedenken en heeft niemand wat aan... We hebben heir MSDN dus als dat mogelijk was was dat wel gebeurd ;) Nogmaals, iemand die weet hoe die tekst van het bureaublad kan?
Pritt Correct-It Vloeibaar?
Afbeeldingslocatie: http://www.schleiper.com/intranet/images/ImgMO/IMPRI100265_MO.jpg

Een evaluation is een probeer versie, dus niet om live te draaien. Bevalt het je, schaf je het aan, bevalt het je niet, niet gebruiken.

Sim-Pel

BTW: dit valt dus onder warez heb ik het idee.

[ Voor 13% gewijzigd door RaZ op 10-03-2006 17:03 ]

Ey!! Macarena \o/

• m33p
Ik weet hoe het werkt... schijnbaar is het niet mogelijk (legaal). Het gaat hier om een externe demo server waar een eval versie op staat, wat even tijdelijk weg moet wegens redenen welke toch niet relevant zijn. Licenties zijn er (nogmaals, MSDN hier) maar het is niet ff mogelijk om naar Duitsland te rijden om dit aan te passen ;) Als het niet mogelijk is, dan is het zo en dan had je dat ook direct kunnen zeggen lijkt mij. Alsnog bedankt en verdere reacties zijn nog welkom mocht iemand wat weten.

Thnx

Edit:
Hoezo warez? Ik meld duidelijk dat ik GEEN patch crack of iets dergelijsk zoek, denk eerder een een regkey wat legaal is. Het staat er duidelijk.. waarom zou het hier om warez gaan?

[ Voor 17% gewijzigd door m33p op 10-03-2006 17:07 ]

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:56
Omdat je de systeembestanden van Windows zelf aan moet passen door middel van een patch/crack. Het is dus alleen mogelijk door een bepaald systeembestand te patchen. Via het register is het gewoonweg niet mogelijk.

[ Voor 43% gewijzigd door SysRq op 10-03-2006 17:12 ]

-

• m33p
Daar was ik al bang voor. Dan weet ik het nu zeker :) thnx

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

RaZ schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:01:
[...]

Pritt Correct-It Vloeibaar?
[afbeelding]

Een evaluation is een probeer versie, dus niet om live te draaien. Bevalt het je, schaf je het aan, bevalt het je niet, niet gebruiken.

Sim-Pel

BTW: dit valt dus onder warez heb ik het idee.
Tuurlijk niet, het gaat puur om dat bericht op het bureaublad, niks warez aan, pas als je echt de 30 dagen trial gaat verhelpen zal het onder warez vallen, een tekstje wegkrijgen natuurlijk niet :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:36
Het schijnt volgens dit bericht te kunnen met TweakNT, deze is alleen niet zo heel makkelijk te vinden.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

FnF schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:21:
[...]

Tuurlijk niet, het gaat puur om dat bericht op het bureaublad, niks warez aan, pas als je echt de 30 dagen trial gaat verhelpen zal het onder warez vallen, een tekstje wegkrijgen natuurlijk niet :)
Die melding dat het een Evaluation Copy is, staat er omdat het een evaluation copy is. Daar is de licentie op gebaseerd. Zodra je die melding gaat verwijderen, is dat in strijd met de licentie, en zodra je dat doet is het warez.

Althans, zo ik het mij uitgelegd.

Als ik het fout heb, hoor ik dat graag.

Ey!! Macarena \o/

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas de titel even aan, zodat je os tussen [] staat per de Windows Operating Systems - Policy, en ook om de tikfouten er uit te halen :P

Verder kan je dit sowieso per user als t goed is aanpassen via HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop, en daar de waarde PaintDesktopVersion op 0 te zetten :)
(wel ff uitloggen en opnieuw inloggen).
Voor boottime/logonscreen geen idee :P

offtopic:
Het lijkt mij niet zo kwalijk om een registersleuteltje aan te passen, omdat je dat immers op vele andere plaatsen doet. Doe die discussie over illegaal of niet maar even niet aub ;)

[ Voor 31% gewijzigd door sanfranjake op 11-03-2006 00:06 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1