Toon posts:

GeForce 6800 drivers versie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus V9999/TD videokaart met een GeForce 6800 chipset van nVidia.

Ik draai momenteel met driverversie 81.95 (nVidia) maar ik ben nog niet tevreden met mijn GPU.

Nu is de laatste driverversie van de fabrikant (Asus): 81.89 en de laatste versie van de chipset-fabrikant (nVidia): 81.98.

Mijn vraag: Kan ik beter de driver van de videokaartfabrikant nemen (Asus - oudere versie) of die van de chipset-fabrikant (nVidia - nieuwste versie)?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

van nVidia zelf :) daar zit geen onnodige rommel in van asus :)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
zijn die drivers dan niet 'minder' specifiek voor mijn videokaart?

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07-2025
Qua reclame, marketing en andere meuk wel ;)

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ze zijn net zo goed (zo niet beter omdat) Asus heeft er zijn eige logotjes op gedropt geloof ik en verder maakt het niet uit echt niet... asus plukt ook nVidia drivers weg en schoeft daar zijn logo in niets meer niets minder

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
ok top.

is 3dmark 2003 een beetje fatsoenlijk om mijn kaart te testen? Of moet ik een latere versie nemen?

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-08 20:28

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:51:
ok top.

is 3dmark 2003 een beetje fatsoenlijk om mijn kaart te testen? Of moet ik een latere versie nemen?
3Dmark2005 lijkt me een net iets betere test :)

Verder, de ervaring die ik heb met Asus V9999 serie kaarten is dat ze afwijken van normale 6800 kaarten. Daardoor raad ik WEL aan om de Asus drivers te pakken, deze zijn wel ontworpen om te werken met V9999 kaarten.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

XanderDrake schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:00:
[...]

3Dmark2005 lijkt me een net iets betere test :)

Verder, de ervaring die ik heb met Asus V9999 serie kaarten is dat ze afwijken van normale 6800 kaarten. Daardoor raad ik WEL aan om de Asus drivers te pakken, deze zijn wel ontworpen om te werken met V9999 kaarten.
als ik me niet vergis is de 'gewone' V9999TD een gewone 6800NU zegmaar en ik dacht dat die speciale net zo goed door de gewone drivers werden herkend :)

correct me if i'm wrong :)

[ Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 10-03-2006 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad gewoon een Geforce 6800 zonder toevoegingen. Ook geen gamers edition ofzo.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Asus kaarten maken over het algemeen gebruik van een ander PCB-design dan de overige GeForce 6800**.
Beide drivers zullen overigens prima werken, maar het zou kunnen dat de Asus drivers misschien net iets beter getweaked zijn.
Welke driver beter voor je is kun je het beste zelf beantwoorden. Gewoon beide drivers, om de beurt natuurlijk, proberen en benchmarken met bijvoorbeeld 3DMark03 en 05. Verder zou je ook kunnen benchen met een game :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 11-03-2006 13:14 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-07 21:51
Ikzelf haalde met mijn V9999/td de beste scores met oudere 77.77 drivers van Nvidia. Dit kan natuurlijk per systeem verschillen, maar over het algemeen zitten er in de nieuwste drivers alleen maar bugfixes voor games en vernieuwingen voor de nieuwste Nvdia kaarten (lees: 7800GTX e.d).

De vernieuwingen voor de 6800 zijn dus al gestopt. Ik zaou daarom met wat oudere drivers uit de 7-serie van Nvidia gaan experimenten.

Better, Best, Bendtner

Pagina: 1