Toon posts:

Wifi netwerk tussen laptop & pc.

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey! Ik heb vandaag een laptop binnen gekregen (HP NX6125 voor de geinteresseerden) en daar zit dus al een WiFi chip in ingebouwd. Nou is de vraag hoe ik het goedkoopst een redelijk netwerk hiertussen kan krijgen. Van verschillende kanten hoor ik nou dat het wel en niet mogelijk is om bijvoorbeeld een netwerk te maken doormiddel van een pci wifi kaartje. Wat is nou de waarheid?

Wat ik nou verder eigenlijk wil:
- Internetverbinding op laptop (draadloos uiteraad)
- netwerkverbinding tussen laptop en pc

Verder is de PC nu aangesloten met een kabeltje van het modem naar de onboard LAN. Is het dus mogelijk om hier een PCI WiFi kaartje in te drukken en dan dus internet gedeeld te hebben? Of moet ik echt een router halen?

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:17
Ja, natuurlijk is dit mogelijk.

EDIT:
Een iets langer antwoord. :)
* Mac OS X kan dit volledig zonder problemen.
* Linux ook, maar je mot wat sleutelen.
* Windows kan volgens mij ook gewoon een brug slaan tussen je Wifi kaart en de LAN verbinding.

[ Voor 79% gewijzigd door Liegebeest op 10-03-2006 17:17 ]

Liege, liege, liegebeest!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als jij op in PC een WiFi kaart steekt, kan je prima Ad-Hoc draaien met je laptop. Dan nog enkel een kwestie van ICS aanslingeren op je PC, en je kan ook internetten met je laptop.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Okay, het werkt dus. (Weer wat geleerd; niet naar pc zaken gaan, die geven je altijd informatie om meer te betalen). Nu zit ik dus te kijken naar wat voor kaarten en aangezien ik het een beetje lokaal wil houden, wil ik het halen bij www.azerty.nl . Ik zit te denken aan de volgende kaarten:

Asus WL-138G (pci)
Netgear WG311 (pci)
Netgear WG111 (usb)

Deze zijn allemaal rond de ~22 euro, dus lekker goedkoop. Iemand ervaring met 1 van deze kaarten? (bijvoorbeeld bereik door een plafond heen?)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:30:
Okay, het werkt dus. (Weer wat geleerd; niet naar pc zaken gaan, die geven je altijd informatie om meer te betalen). Nu zit ik dus te kijken naar wat voor kaarten en aangezien ik het een beetje lokaal wil houden, wil ik het halen bij www.azerty.nl . Ik zit te denken aan de volgende kaarten:

Asus WL-138G (pci)
Netgear WG311 (pci)
Netgear WG111 (usb)

Deze zijn allemaal rond de ~22 euro, dus lekker goedkoop. Iemand ervaring met 1 van deze kaarten? (bijvoorbeeld bereik door een plafond heen?)
Met beide merken geen ervaring. Maar USB WiFi kan je d.m.v. een USB kabel prima verlengen. Nadeel van PCI is, als je geen alu kast hebt, het signaal geblokkeerd kan worden. Je kan dan in de meeste gevallen wel een externe antenne kopen. Ik heb hier een USB WiFi dongle aan een 5 meter USB verlengkabel. Werkt prima.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
USB Wifi is wel een goed idee opzich, heb overigens wel een alu kast. Het plafond (of vloer boven :+) is ongeveer 15cm en gewoon beton voorzover ik weet. Is het met zo'n USB WiFi dongle dan mogelijk om een signaal te halen van 10-15m erdoorheen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:27:
USB Wifi is wel een goed idee opzich, heb overigens wel een alu kast. Het plafond (of vloer boven :+) is ongeveer 15cm en gewoon beton voorzover ik weet. Is het met zo'n USB WiFi dongle dan mogelijk om een signaal te halen van 10-15m erdoorheen?
Jij had toch een Sunbeam Samurai? Dat is volgens mij géén aluminium kast :)

Verwijderd

Mja, sorry hoor, maar hierover is inmiddels meer dan zat te vinden. Dit is onderdehand basic draadloos netwerken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.