Toon posts:

Studiemateriaal webdesign

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben al een tijdje bezig met het experimenteren op het gebied van websites maken en telkens weer valt het me op dat de website alles doet wat ik graag wil, maar dat het design niet echt aanspreekt. Met name het ontwerpen van een website waarin lettertypes, headers, afbeeldingen, kleuren, navigatie en andere elementen blijkt nogal een probleem te zijn waardoor mijn experimenten meestal eindigen in websites die niet om aan te zien zijn, maar wel werken qua functionaliteit.

Nu heb ik al meerdere malen gehoord dat het handig zou zijn om Photoshop te gebruiken om bepaalde ontwerpen te maken en dan gedeeltes van de afbeelding 'slicen' om uiteindelijk tot een degelijke website te komen.

Mijn vraag is of er bepaalde boeken of websites (of misschien wel ander materialen) zijn die mij helpen op het gebied van design en niet zozeer het typen van code. Ik kan me voorstellen dat de onderwerpen die ik hierboven aanhaalde niet allemaal in 1 boek te vinden zijn en het is dan ook niet erg dat materialen die jullie aandragen niet voorzien in alle genoemde onderwerpen.

Alvast bedankt voor jullie moeite!!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Met paketten als Adobe photoshop kan je heel veel doen.
Persoonlijk werk ik het liefste met Macromedia maar dat is puur een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Wat je zou kunnen doen is een programma uitzoeken wat jou het meeste aanspreekt en wat voor jou het makkelijkste werkt.
Vervolgens koop je een boek van academic services waar het hele programma uitgebreid in beschreven staat.
Dit alles in het nederlands en het is een prima naslagwerk om later even dingen op te zoeken.

Dit is eigenlijk de manier zoals ik het doe als zitten er genoeg programma's bij die ik ws nooit zal snappen :P
3D max leek mij schitterend maar verder als een rond spinnende cubus ben ik nooit gekomen dus het hangt ook een beetje af van wat je interresses zijn.

Je zal er jezelf echt in moeten gaan verdiepen en door de droge lesstof heen moeten maar het resultaat mag er dan ook zijn als je het eenmaal door hebt.
Tevens nam ik regelmatig mijn latop mee naar bijvoorbeeld mijn werk als ik even niets te doen had dat ik dan verder ging met mijn studie.

Zelfstudie vergt heel veel doorzettingsvermogen maar als je daar toe in staat bent kan je op deze manier heel veel leren.

Bedenk wel dat deze boeken 1000 of meer pagina's kunnen bevatten.

[ Voor 4% gewijzigd door Edwin van Cleef op 10-03-2006 16:29 . Reden: belangrijke info vergeten. ]

computer voor alle werkzaamheden

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Er is een boek van 'css Zen Garden' waar het maken van een website in zijn geheel wordt besproken. Vereist is wel dat je een basiskennis hebt van html en css. Er wordt het een en ander verteld over semantische html, css, ontwerpen, websafe maken van plaatjes, typografie en special effects met css. Let wel, het is geen tutorial boek; het is meer een boek waaruit je ideeen op kan doen en waarin voorbeelden van bestaande designs staan.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-04 14:13

André

Analytics dude

Tja, volgens mij is het heel simpel: je hebt gevoel voor designen of je hebt het niet. Ik zie mensen dingen met Photoshop doen die ik de komende 300 jaar nog niet kan, puur omdat ik er geen aanleg voor heb. Ik ben heel goed in strakke zakelijke websites maar men moet mij niet vragen om een sierlijke/kleurige/fancy layout te maken.

Het meeste leer je door te kijken en na te apen. Zo heb ik wel eens een paar uur rondsgesurft op zoek naar een bepaalde layout, toen ik hem uiteindelijk gevonden had heb ik mijn layout daar op geinspireerd. Doordat ik met veel layouts in aanraking ben geweest heb ik al wel iets meer gevoel voor design ontwikkelt maar iets moois helemaal zelf maken gaat me niet lukken :)

Verwijderd

Ik kan je deze videoset aanraden: http://www.3dbuzz.com/xca...p?productid=36&cat=&page=

Ik heb hem zelf niet maar ik als ik de reacties zo hoor zijn ze vrij goed. Er is ook nog een tweede videoset maar die gaat alleen in op PHP en MySQL. Zoals ik al zei heb ik 'm zelf niet maar ik heb wel ervaring met andere video's van hun en ben er altijd erg tevreden mee geweest.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

André schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:31:
Tja, volgens mij is het heel simpel: je hebt gevoel voor designen of je hebt het niet. Ik zie mensen dingen met Photoshop doen die ik de komende 300 jaar nog niet kan, puur omdat ik er geen aanleg voor heb. Ik ben heel goed in strakke zakelijke websites maar men moet mij niet vragen om een sierlijke/kleurige/fancy layout te maken.

Het meeste leer je door te kijken en na te apen. Zo heb ik wel eens een paar uur rondsgesurft op zoek naar een bepaalde layout, toen ik hem uiteindelijk gevonden had heb ik mijn layout daar op geinspireerd. Doordat ik met veel layouts in aanraking ben geweest heb ik al wel iets meer gevoel voor design ontwikkelt maar iets moois helemaal zelf maken gaat me niet lukken :)
Het hangt helemaal af van hoe creatief je bent met alles.
Waar een wil is is een weg en op grafisch gebied ben ik ook totaal geen expert simpelweg omdat ik kan maken wat ik moet maken.
Heb ik moeilijke dingen vraag ik het wel aan een maat van mij die er veel beter in thuis is dan ikzelf.

Als je jezelf er echt serieus in gaat verdiepen dan kom je er heus wel.
Ik heb zelf meestal het probleem dat ik nooit helemaal tevreden ben met het eindresultaat.
Deed in het verleden veel in java maar ik heb hier werkelijk cdbakken vol met niet afgeronde projecten omdat ik gewoon vast zat en geen zin meer had om er mee door te gaan.
Dat is dan weer het gebrek aan interesse en dan kan je het nog zo graag willen je komt er gewoonweg niet op deze manier.

computer voor alle werkzaamheden

Pagina: 1