Toon posts:

Advies gevraagd rondom aanschaf Flash Programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag wat advies willen over de aanschaf van een flash programma.

Dit is niet voor mijzelf, maar voor een organisatie waar ik als vrijwilligster werkzaam ben.
Dit is een zorginstelling (dagactiviteitencentrum) waar computerlessen worden gegeven voor clienten.
Geen groot commercieel bedrijf met genoeg centen, en na de aanschaf van Photoshop CS2 valt ook nog de aanschaf van Macromedia Flash al bijna automatisch af.

Zelf ben ik wel een groot voorstander van Macromedia Flash, maar ik denk dat dat in deze niet echt reeel is qua prijs.

Een andere medewerker kwam al met Swish aanzetten, dit programma zal ik zelf vanavond uittesten om te zien of het wat is, ik kende het uberhaupt zelf niet.

Wel programma zou leuk zijn voor een dergelijke instelling? Het hoeft niet perse op en top proffesioneel te zijn, maar leuk in gebruik, en voor wat leuke basic flash-jes.
Het zou ook gebruikt worden voor clienten die interesse hebben in lessen in webdesign en aanverwanten.

Misschien overbodig, maar het moet dus legale software zijn.

Alvast bedankt,

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom uberhaupt gaan kijken naar Photoshop CS2 :?

Er zijn genoeg goedkopere alternatieven die de aanschaf van Flash wellicht mogelijk maken. Volgens mij is er ook een educational versie van Flash beschikbaar, ik weet alleen niet of deze alleen voor scholen is bedoeld.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Een andere medewerker kwam al met Swish aanzetten, dit programma zal ik zelf vanavond uittesten om te zien of het wat is, ik kende het uberhaupt zelf niet.
Ben niet van plan om hierover een flamewar te gaan starten, maar SWiSH kan alles wat Flash MX kan. De nieuwste versie exporteert zonder problemen zelfs naar Flash 7/8. Probleem is alleen de internal player die slechts versie 4 is. Debuggen in SWiSH zelf is dus een probleem. Dat heb ik opgelost door met local connections en wat javascript een eigen debugger te bouwen die in de browser werkt.

Ik ben wellicht wat bevooroordeeld (heb intensief meegeholpen aan de ontwikkeling van SWiSH max), maar ik vind SWiSH een fijnere user interface hebben dan Flash. De leer-curve is bovendien wat minder steil.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:10:
Waarom uberhaupt gaan kijken naar Photoshop CS2 :?

Er zijn genoeg goedkopere alternatieven die de aanschaf van Flash wellicht mogelijk maken. Volgens mij is er ook een educational versie van Flash beschikbaar, ik weet alleen niet of deze alleen voor scholen is bedoeld.
Photoshop CS2 is er al, dus een alternatief daarvoor is niet meer mogenlijk.

En daarbij zijn ook verschillende alternatieven afgewogen maar zijn we op photoshop uitgekomen qua mogenlijkheden en gebruiksgemak.

Verwijderd

Topicstarter
orf schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:15:
[...]

Ben niet van plan om hierover een flamewar te gaan starten, maar SWiSH kan alles wat Flash MX kan. De nieuwste versie exporteert zonder problemen zelfs naar Flash 7/8. Probleem is alleen de internal player die slechts versie 4 is. Debuggen in SWiSH zelf is dus een probleem. Dat heb ik opgelost door met local connections en wat javascript een eigen debugger te bouwen die in de browser werkt.

Ik ben wellicht wat bevooroordeeld (heb intensief meegeholpen aan de ontwikkeling van SWiSH max), maar ik vind SWiSH een fijnere user interface hebben dan Flash. De leer-curve is bovendien wat minder steil.
Dankje voor je antwoord, dat is het eerste positieve antwoord wat ik hier tegenkom over Swish (ondanks dat het wellicht wat bevooroordeeld is ;) ).

Ik zal zelf van het weekend even kijken in hoeverre Swish voldoet aan de wensen.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Kom je niet in aanmerking voor 'Educational Edition's'?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-04 00:29

alienfruit

the alien you never expected

Misschien is de Creative Suite Web Bundel interessant? Krijg alles wat je maar nodig zou kunnen hebben :)
Pagina: 1