Toon posts:

Vervanging Videokaart en Geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment heb ik deze configuratie:

AMD Athlon 2400+
Windows XP
Asus A7V8X Moederbord
Nvidia Geforce 4 Ti 4200
512 MB RAM (DDR PC2700 Samsung 333 MHz DIMM)

Nou is het toch wel tijd voor een nieuwe configuratie, want ik haal in spellen zoals Call of Duty 2, haast niet hoger dan 60/70 fps, en dat met een getweakte game config, laagste graphics etc.
Nou is dit al een wat oudere PC, ong. 3/4 jaar oud. Heeft het nog nut om de videokaart te vervangen? Of kan ik beter gaan sparen voor een PCI configuratie?
Mijn budget voor de videokaart is €150, het moet niet te gek worden. Heb niet echt een voorkeur voor merk, als ik maar betere graphics enzo krijg ingame.

Ook wil ik me geheugen uitbreiden naar 1024 MB, wat kan ik het beste doen? Dezelfde stick van Samsung nemen van 512, of een nieuwere stick kopen van 1GB?

Alvast bedankt _/-\o_ !!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Als ik jou was zou ik doorsparen voor een nieuw systeem.
Je kunt nu wel weer geld uitgeven aan extra geheugen en een wat duurdere videokaart maar je processor word ook al wat langzaam.

Voor je geheugen is het inderdaad het beste om nog een keer 512 MB bij te kopen omdat je dan dual channel hebt. (echter is dit bij jou processor nog niet het geval denk ik, omdat die het nog niet ondersteund).

En je moet dan sowieso dezelfde snelheid bij kopen omdat een snellere geheugen module totaal geen nut heeft. (die word dan gewoon teruggeclocked naar 333, zodat ze allebei even snel draaien).

Wat eigenlijk ook interessanter is om te zeggen , ik koop een nieuwe module van 1 GB en over een tijd plaats ik er nog een bij. 2 x 512 MB begint al steeds vaker aan de krappe kant te worden. ;)

Ik kan je ook hinten dat de nieuwe intel processoren over 4-6 maanden op de markt zouden moeten verschijnen, dus dat zou een mooie streefdatum en/of doel kunnen zijn. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Da_maniaC op 10-03-2006 16:12 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

150€ voor een videokaart? Ook niet veel. Je zou dan beter je Ti4200 houden. Steengoede kaartjes :)

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-07 22:03
Hier hebben we een apart topic voor :P Verder is voor 150 euro een Geforce 6600GT een goede keus, goede prijs/kwaliteit verhouding en dat ga je echt merken vergeleken met je Ti4200. Verder zou ik er echt over denken het hele systeem te vervangen, je processor is niet de snelste meer, en DDR333 is ook niet echt heel snel :Y)

Verwijderd

Ik zou zeggen ga voor een nieuw systeem! Ik bedoel je geheugen die je nu hebt is vrij traag(333 Mgz) dus heeft het geen zin om er 512 mb(400 Mhz/533 Mhz, verschilt ook nog qua latency) snelle geheugen erbij te plaatsen. Dus moet je 1 GB geheugen kopen, dan ben je weer zo 100 euro kwijt! Je Amd athlon 2400+ is ook niet een al te beste/snelle processor!

En dan ook nog een videokaart voor 150 euro. Daar kun je dan een voor halen 9800 xt, 6600 gt, x700.. , 6800 le,x1600 pro. Je gaat er dan wel op voorruit, maar om dan 250 euro te investeren voor nieuw geheugen en videokaart waar je over een aantal maanden weinig meer mee kan qua de nieuwste games(denk aan Unreal tournament 2007 etc.)is dat erg zonde. Spaar voor een nieuw systeem, tegen die tijd heb je dan een veel sneller systeem(wordt ook goedkoper tegen die tijd dan t nu is) met DDR2 geheugen, SATA2, vga op pci-express, dual core cpu etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 18:49 ]

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-07 21:51
Ik denk idd ook dat de processor het allemaal niet meer goed bij kan benen. Met het geld dat je beschikbaar wil stellen voor de upgrade kan je beter doorsparen.

Dan heb je er later meer aan.

Better, Best, Bendtner

Pagina: 1