Advies gevraagd voor nieuwe muis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
Na lange tijd gebruik gemaakt te hebben van een simpel optische HP muisje ben ik wel toe aan iets nieuws. Het liefs een mooi logitech muisje voor een prijs van rond de 30/45 euro. Heb alleen niet zo veel verstand van al die dingen, je hebt tegenwoordig ook zoveel keus. Het hoeft van mij niet zo een specilae game muis te zijn, ik speel af en toe op zijn tijd maar een spelletje. Draadloos is ook geen vereiste, maar moet wel lekker in de hand liggen en moet wel beetje snel reageren zodat je nog wel goed een spel ermee kan spelen.

Iemand tips en ervaring voor een goede muis voor mij? (Had al gekeken op kieskeurig.nl maar kon niets vinden over ervaringen van computermuizen dus daarom graag advies gevraagd) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik weet welke je zoekt;
De Razor Diamondback :9~

Niet draadloos en superieur in games!

Zit bij mijn plaatselijke computerboer rond de 50 euro :)

[ Voor 26% gewijzigd door Gurbe de n00b op 10-03-2006 16:06 ]

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evant87
maar de razor is meer echt een game muis, heb liever een leuk logitech dingetje ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 08:36

janklp

FortyTwo Capital

Evant87 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:01:
maar de razor is meer echt een game muis, heb liever een leuk logitech dingetje ofzo
Als je dat al weet dan is de keuze dus simpel. Naar een winkel gaan en een paar muizen proberen. Fijnste pakken en klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:14

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Dan zou ik voor de Logitech MX51x gaan. Lekker functionele muizen, die ook handig in games zijn. Zelf ben ik van een MX700 naar een Razer Diamondback gegaan. Echter heb ik de MX700 nog steeds aangesloten. De Razer is echt alleen maar voor gamen geschikt, voor andere dingen is het ronduit een kutmuis. De knoppen van de Razer zijn onlogisch ingedeeld, heel gevoelig en de drivers zijn een ramp. Leuk dat die muis extra knoppen heeft, maar zinvolle functies kun je niet toekennen.

Nee, pak maar mooi een MX510 of MX518 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 17:30
Logitech mx1000 is ook fijn. Muist lekker en voor gamen is die ook wel geschikt. Lekkere lange accu capaciteit. _/-\o_ _/-\o_ Beter dan losse batterijen.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Of wat dacht je van een mooie logitech G1 (gebasseerd op de MX510 engine, maar dan met standaard 800DPI)? Of anders een uit de MX3xx serie.

[ Voor 30% gewijzigd door matel op 10-03-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:25

Super_ik

haklust!

ik zou idd voor een logitech mx51x gaan, ik heb zelf thuis de mx500, perfecte muis, op het werk de mx510, net zo perfect. ik heb een tijdje (15 minuten) de mx518 gehad, maar daar had ik andere drivers voor nodig, die allemaal dingen deed die ik niet wilden, en wat ik wel wilde kon ik niet instellen, dus snel terug naar mn mx510.

enigse nadeel aan al dat knoppengeweld, knop 8 is niet ondersteund onder linux.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb zelf de Logitech MX1000. Dat is echt een prima muis met veel knoppen die ook precies op de goede plek zitten (gebruik ze bijna allemaal, kan niet meer zonder). Maar die is wel wat boven je budget.

Onlangs heb ik er nog een Logitech UltraX Cordless Desktop bij gekocht (met laptoptoetsen). Eigenlijk alleen voor het draadloze toetsenbord, maar daar zit ook een prima muis bij (fast RF, 2 duimknoppen, tilt-scrollwiel). Je zou dus ook kunnen overwegen om zo'n soort setje te kopen. Kostte 49 euro en dat is nog redelijk binnen je budget. Heb je ook meteen een stylish toetsenbordje erbij ;)

Let er verder nog even op als je een draadloze muis wilt kopen dat ie met Fast RF werkt (hogere resolutie, vergelijkbaar met een muis met draad) en dat er het liefst ook nog een oplader bij zit (zit btw. niet bij dat setje wat ik hierboven aanhaalde). Ik zou persoonlijk alleen nog maar voor een draadloze muis gaan. Al die snoeren op je bureau is niks anno 2006 ;)

Ga anders maar eens langs een mediamarkt, dan kun je ong. elk model bekijken en aanraken.

[ Voor 29% gewijzigd door Palomar op 10-03-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 17:22
Gurbe de n00b schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:06:
Ik weet welke je zoekt;
De Razor Diamondback :9~

Niet draadloos en superieur in games!

Zit bij mijn plaatselijke computerboer rond de 50 euro :)
Dat is een oud model.... heb net de Razor Copperhead besteld :P
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=NMZV36&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Razer muizen zijn erg mooi en erg goed.
Ik heb zelf een maandje de Diamondback gehad.
Reageerd in games echt super goed. Daarentegen vind ik de Razer slecht in de hand liggen.

Nu heb ik een Logitch G5 muis. Reageerd nog veel beter maar deze muis ligt ook perfect in de hand.
Je hand ligt 'normaal' op de muis en krijgt genoeg rust. De extra knoppen zijn ook stukken makkelijker te bedienen dan die van de Razer.

Maar dit is mijn mening, er zullen genoeg mensen zijn die zeggen dat dit onzin is :P

Ik zou als je niet al te veel geld wil uitgeven aan je muis een Logitech MX518 kopen.

groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf heb net de LX 7 gevoeld en vond het echt een hemeltje. Maar het is maar net waar je van houdt. Hou je ervan om je hele hand op of om een muis te leggen of willen je muis ook kunnen vast pakken en kunnen optillen. Ik zelf prefereer dat laatste en zal dus jouw ook de logitech LX 7 aanraden. Overigens ook ideaal voor het gebruik naast een laptop, vanwege zijn mini ontvanger. Maar ook uiterst goed te gebruiken voor de gewone destop functies. De sneltoetsen zijn op eerste gezicht raar gepositioneerd, maar dat went snel en zal naar mijn mening uiteindelijk beter bevallen. Kortom vergeet ook deze muis eens niet kritisch te bekijken en te overwegen.

edit: en past ook goed binnen het budget

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mx310 geweldig muisje voor zijn geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 22:05:
mx310 geweldig muisje voor zijn geld
die heb ik ook een paar dagen gehad, maar vond hem veel te klein. Ik kreeg er helemaal verkrampte vingers van, terwijl ik niet eens extreem grote handen heb ofzo :P Maar het is sowieso aan te raden om hem eerst even te proberen of in de hand te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evant87
Ik zo eens beetje verder gekeken naar de type's die jullie mij aanraden en de logitech MX518 vind ik wel wat. :P Heb hem nog niet echt in de winkel gezien ofzo maar hoe zit dat met die indeukingen? is het flexiebel of iets? Want op de plaatjes zie ik dat er allemaal kuitljes en bobbeltjes inzitten etc?
(Sorry voor late reactie, tijdje druk geweest etc. :z )

[ Voor 38% gewijzigd door Evant87 op 18-03-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

razer copperhead
mooie muis
leuke muis
inderdaad wel hier en daar mankementjes aan de drivers
maar ze reageert als geen ander :p
en het is gewoon leuk om die muisknop in te duwe :p

maja
das natuurlijk voor iedereen anders
die marginaal ergonomische muize van Logitech ligge wel om me weg te drome
maar wat heb je er aan om te ligge drome voor je pc :p

copperhead is een machtige muis

probeer ze een keer in een winkel ofzo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:25

Super_ik

haklust!

Evant87 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 19:34:
Ik zo eens beetje verder gekeken naar de type's die jullie mij aanraden en de logitech MX518 vind ik wel wat. :P Heb hem nog niet echt in de winkel gezien ofzo maar hoe zit dat met die indeukingen? is het flexiebel of iets? Want op de plaatjes zie ik dat er allemaal kuitljes en bobbeltjes inzitten etc?
das nep :p het is een opdruk :D

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik zelf gebruik een paar maanden een Microsoft Laser6000 wireless (nog steeds met orginele batt.) Het voordeel van MS tov Logitec vind ik dat de knoppen volledig tot de zijkant lopen en niet een randje eromheen (zoals bijna alle logitecs) Ik heb nogal grote klauwen dus vandaar dat ik dit eis vann een muis, door de laser technologie werkt ie nog beter op verschillende ondergronden, waar soms een optische het niet goed doet, ook de relolutie is erg top. Games ook geen probleem tenzij je echt een die-hard super gamer bent.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf momenteel een razer copperhead en vindt het persoonlijk een erg prettige muis, en heb dr nog geen problemen mee gehad qua drivers of wat dan ook.
het standaard model logitech muis is mij net wat te klein in mijn hand, en de copperhead is net wat langer..

Ik heb ook een razer diamondback gehad, en die was qua model ook best ok (tikkie kleiner dan de copperhead dacht ik) maar deze had nog wel is problemen bij opstarten en dan moest ik de pc weer opnieuw opstarten voordat die t deed en dat was wel vervelend, ging een op de 10 keer fout ofzo.

ik had ook nog een mx500 liggen, en dat muiste ook prima maar vergeleken met de razers was deze wat zwaar en gleed wat stroef (alhoewel dat vergeleken met de logitech budget muis die hier aan mijn pa's pc hangt nog steeds een verbetering is)

ik heb t idee dat je genoeg hebt aan een mx500 (die in de pricewatch voor een 17 euro staat) genoeg zal hebben. maar zoals hierboven al werd aangeraden, kan je best ff langs gaan in een winkel om ff de modellen te voelen.

een lekker muismatje kan trouwens ook van belang zijn voor je muisgevoel, maar misschien heb je al een flexe mat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Evant87 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 19:34:
Heb mijn pas nieuwe MX518 op Ebay staan, dus als je interesse hebt :) Al verkocht.

Had 'm blind gekocht na vele positieve reviews, alleen ik vond 'm bij mij toch niet fijn in de hand liggen. Daarom is in de winkel (mediamarkt hebben ze proefmuizen) proberen zeer aan te raden.

Heb zelf de Razer Diamondback als vervanging gekocht en die ligt bij mij wel goed in de hand. Het is denk ik meer de kwestie of compleet ergonomisch vormgegeven muizen je liggen of niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Ruzor op 20-03-2006 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeNsEi.Ze0n
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-07-2020
Ik zou ook absoluut gaan voor de Logitech MX518, een van de beste muizen die ik al heb gehad, maar probeer zeker de muis eerst even uit om te voelen of ze wel goed in je hand ligt!
Dit hangt echt van persoon tot persoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nauwelijks gamed en er niet wakker van ligt dat wanneer je eens gamed je de helft van de tijd afgeknald wordt, dan is zo'n 5000 dpi-muisgeval toch zware overkill? Voor schermpjes klikken voldoet toch elke muis die lekker in de hand ligt of ben ik nou gek :?
Ik loop namelijk altijd naar de muizen van 10 à 20 euro en pak de grootste :)
en wireless wil ik niet, maar ik zou nog wel ooit eventueel zo'n wacom ding willen hebben voor photosoeps ofzo, maar aangezien ik bijna nooit fotosoep is dat ook een beetje zonde van het geld.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeNsEi.Ze0n
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-07-2020
Dat hangt ervan af hoe je je muis gebruikt, ik vind het bevoorbeeld super dat ik op mijn mx518 de gevoeligheid kan aanpassen door de knopjes bovenaan, O/S onafhankelijk.
Als ik gewoon aan het werken ben, staat die vrij hoog, maar wil ik even een image bewerken, kan die door 1 druk lager gezet worden en kan ik veel nauwkeuriger werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evant87
[quote]Ruzor schreef op zondag 19 maart 2006 @ 13:50:
[...]

Heb mijn pas nieuwe MX518 op Ebay staan, dus als je interesse hebt :)

Hmm ik heb misschien wel interesse in je muis, voor 30,- plus verzendkosten wil ik hem best van je overnemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Evant87 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 18:03:
Hmm ik heb misschien wel interesse in je muis, voor 30,- plus verzendkosten wil ik hem best van je overnemen..
Sorry, hij is al verkocht. Ging harder als ik dacht.

[ Voor 45% gewijzigd door Ruzor op 20-03-2006 12:16 ]

Pagina: 1