ik ben op zoek naar een tool waarmee ik van een externe lokatie een mssql database kan beheren. ik heb geinformeerd bij microsoft wat de mogelijkheden zijn maar verwijzen me naar resellers. ik heb een aantal resellers geprobeerd, maar er wordt voornamelijk gezegd dat ik een server cd moet kopen waar ook beheertooltjes op staan. daar wil ik vooralsnog even niet aan beginnen. dus wat zijn de alternatieven voor de enterprise manager die op de dure mssql server cd staat?
Je kunt een trial downloaden van SQL Server, daar zitten de clienttools bij en die verlopen niet na 180 dagen. Er is ook een webbased Enterprise manager: www.aspenterprisemanager.com/
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
ik ben inmiddels in het bezit van de client tool van de full version. nu moet ik een service request indienen voor het openen van poorten in de firewall. kan iemand me duidelijkheid geven over welke poorten gebruikt worden en/of absoluut open gezet moeten worden?
wat ik kan vinden is dat er gebruik gemaakt wordt van onder andere:
1433
1434
445
3306
maar welke gaan over TCP en UDP en zijn er ook inbound connections?
1433
1434
445
3306
Aqua Data Studio, is gratis (voor educational use, dus je bent even student) en kan een groot aantal databases aan...
tis niet helemaal perfect, maar werkt wel goed..
Of niet natuurlijk...
Net even mijn eigen testserver (met MS SQL) zitten scannen, poort 1434 staat daar dicht voor lokaal verkeer dus is niet nodig. 3306 is MySQL dus ook niet nodig.Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:53:
ik ben inmiddels in het bezit van de client tool van de full version. nu moet ik een service request indienen voor het openen van poorten in de firewall. kan iemand me duidelijkheid geven over welke poorten gebruikt worden en/of absoluut open gezet moeten worden?
1433
1434
445
3306
Of 445 nodig is weet ik niet, 1433 wel op TCP.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Om welke MS-SQL versie gaat het? Voor 2005 is apart de SQL Server Management Studio Express (SSMSE) te downloaden. In tegenstelling tot wat je door de naam zou verwachten kan je er ook instanties van SQL Server 2005 mee beheren.
Helaas werkt die wel op Java waarvoor je dus jre 1.4 (1.5 is aangeraden) zult moeten installeren.giMoz schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:59:
Aqua Data Studio, is gratis (voor educational use, dus je bent even student) en kan een groot aantal databases aan...
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
true, maar ach daar is toch wel overheen te komen?Bor de Wollef schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 18:40:
[...]
Helaas werkt die wel op Java waarvoor je dus jre 1.4 (1.5 is aangeraden) zult moeten installeren.
trouwens, zoals eerder geopperd de trial downloaden en dan alleen de client tools installeren en kijken wat ie doet..
Heb de discussie eerder een x gehad met collega, de client toosl van SQLServer zijn niet los te koop, maar wel los te installeren vanaf een sql server CD.
De vraag is, is het illegaal om de client tools alleen te installeren met een al gebruikte key.
In onze optiek nml niet omdat je de server zelf nml niet installeerd en het daar toch om gaat.
Dat zou een vraag zijn die je MS nog kan stellen, mochten ze er hetzelfde over denken zou het dus legaal zijn om ergens een sqlserver cd vandaan te halen en alleen de client tools installeren.
(BTW, ik vind de client tools van MSSQL2005, ook wel de SQL Server management studio genoemd, gewoonweg geweldig) Heb nog geen betere gezien dat die.
Of niet natuurlijk...
De client tools voor mssql vallen gewoon onder de licentie van MSSQL als het goed is. Gebruik zonder een legale licentie zou dus niet mogen.
Misschien is TOAD iets voor je, deze word door erg veel bedrijven gebruikt en is zelfs verkrijgbaar in een gratis variant onder bepaalde omstandigheden (vaak wel een iets mindere versie).
http://www.toadsoft.com/
http://www.toadsoft.com/
dus jij zegt dat als je 1 huge kick ass databaseserver hebt (incl MSSQL licentie a tig duizend euro) en je hebt 2 beheerders die beide op hun machine de client tools willen installeren je 3x die tig duizend euro zou moeten betalen??Bor de Wollef schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:17:
De client tools voor mssql vallen gewoon onder de licentie van MSSQL als het goed is. Gebruik zonder een legale licentie zou dus niet mogen.
Je mag die client tools toch gewoon installeren? omdat je daar toch nix aan hebt zonder sql server?
daarvoor zijn het toch "client"-tools...(en niet "server"-tools?)
uit die benaming maak ik op dat het de bedoeling daarvan is om die op de client te installeren, terwijl er dus dan geen licentie zou zijn voor alleen de client tools?
Of niet natuurlijk...
Waarom bel je Microsoft niet gewoon (of stuur een mail). Die zouden je het zo kunnen vertellen.giMoz schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:16:
[...]
dus jij zegt dat als je 1 huge kick ass databaseserver hebt (incl MSSQL licentie a tig duizend euro) en je hebt 2 beheerders die beide op hun machine de client tools willen installeren je 3x die tig duizend euro zou moeten betalen??
Je mag die client tools toch gewoon installeren? omdat je daar toch nix aan hebt zonder sql server?
daarvoor zijn het toch "client"-tools...(en niet "server"-tools?)
uit die benaming maak ik op dat het de bedoeling daarvan is om die op de client te installeren, terwijl er dus dan geen licentie zou zijn voor alleen de client tools?
Dat laat ik over aan de TS
maar jij zei dat ze onder dezelfde licentie vallen en dat je ze daarom niet ergens anders mag installen
... maar volgens mij mag je de client tools gewoon installeren op andere pc onder dezelfde licentie. omdat dat in essentie (IMHO) de bedoeling is van de client tools...
het maakt mij evne te weinig uit om er een mail of telefoontje aan Microsoft aan te wijden..
maar jij zei dat ze onder dezelfde licentie vallen en dat je ze daarom niet ergens anders mag installen
... maar volgens mij mag je de client tools gewoon installeren op andere pc onder dezelfde licentie. omdat dat in essentie (IMHO) de bedoeling is van de client tools...
het maakt mij evne te weinig uit om er een mail of telefoontje aan Microsoft aan te wijden..
Of niet natuurlijk...
Je hebt geen licentie nodig voor de tools, wel voor de toegang tot de server. Heb je dus een processor licentie dan heb je niets extra's nodig om de clienttools te installeren. Heb je CAL's dan kost elke installatie van de clienttools je een CAL: http://support.microsoft.com/kb/257716/en-us
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
helder antwoord...
Of niet natuurlijk...
Pagina: 1