Ik heb kabel internet, vanuit modem (logisch) via router naar de computer. Op de desktop werkt dit. Maar sluit ik nu de laptop op dezelfde kabel aan dan gaat het niet goed. De laptop heeft een ether aansluiting en een PCMCIA adaptor. Maar het werkt niet. Hoe kan dit?
Dan moet kijken in je netwerk instellingen...
Dan bij de TCP/IP instellingen...
Je kan ook snel kijken of het aan staat door naar Start --> run te gaan en daar CMD intiepen..
Dan in de dosbox ipconfig /all tiepen en de resultaten hier posten bv...
Dan bij de TCP/IP instellingen...
Je kan ook snel kijken of het aan staat door naar Start --> run te gaan en daar CMD intiepen..
Dan in de dosbox ipconfig /all tiepen en de resultaten hier posten bv...
Weet je zeker dat je daar wijzer van wordt?
Als ik dat intyp in de dosbox krijg ik:
windows IP-configuratie
en daarna gewoon weer die regel waar weer iets achter getypt kan worden
Iets anders wat ook vreemd is. Wanneer ik probeer een nieuwe verbinding in te stellen, in het configuratiescherm, zegt hij na een paar schermpjes dat die verbinding al is geconfigureerd, waarna ik niks opschiet. Als ik nu bij netwerkverbindingen kijk staat er dan ook geen verbinding
Als ik dat intyp in de dosbox krijg ik:
windows IP-configuratie
en daarna gewoon weer die regel waar weer iets achter getypt kan worden
Iets anders wat ook vreemd is. Wanneer ik probeer een nieuwe verbinding in te stellen, in het configuratiescherm, zegt hij na een paar schermpjes dat die verbinding al is geconfigureerd, waarna ik niks opschiet. Als ik nu bij netwerkverbindingen kijk staat er dan ook geen verbinding
Verwijderd
Momenteel is je pcmcia kaaart nog niet geinstalleerd, zoek ff de bijbehorende cd op en installeer deze.
Er staat helemaal niks over netwerk adapters???
Dan zijn die niet goed geinstalleerd vermoedt ik...
Kijk anders eens bij de hardware eigenschappen van je systeem of daar bij je netwerk adapters geen geel uitroepteken staat ofzo...
Dan zijn die niet goed geinstalleerd vermoedt ik...
Kijk anders eens bij de hardware eigenschappen van je systeem of daar bij je netwerk adapters geen geel uitroepteken staat ofzo...
Nee, daar staat zo geen geel uitroeptekentje.
Ik heb eigenlijk ook geen cd. (Ik heb de laptop tweedehands gehaald en er zat verder niks bij).
Kan opnieuw instaleren helpen, terwijl windows niks aangeeft?
Ik heb eigenlijk ook geen cd. (Ik heb de laptop tweedehands gehaald en er zat verder niks bij).
Kan opnieuw instaleren helpen, terwijl windows niks aangeeft?
Download de juiste drivers anders op je pc en brand deze op een cd of zet ze op een usb stick als je die hebt...
Dan kan je ze makkelijk installeren op je laptop...
Dan kan je ze makkelijk installeren op je laptop...
Verwijderd
Lijkt me een zoeksctie op google, op je pcmcia kaartje zal vast een fabrikant staan + type(nr), zoek de fabrikant op via google met de desktop pc en zoak naar de bijpassende drivers. Deze drivers op CD zetten (goed labellen voor de toekomst
) en deze drivers installeren op je notebook
ok ik zal dat eens proberen.
ik laat straks wel even wat horen hoe het gegaan is.
Maar sowieso al bedankt!
ik laat straks wel even wat horen hoe het gegaan is.
Maar sowieso al bedankt!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()