[WIN2003] MySQL Server wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ben momenteel bezig met het installeren van MySQL 5.0.18 op een Windows 2003 Server machine. De installatie verloopt prima tot het moment van configureren en de service starten. Ik krijg de volgende error:
Mysql error number 2003
Can´t connect to Mysql Server on localhost (10061)
Dit is nogal een veelvoorkomende error als ik zoek met google, ik ben behoorlijk wat aan het napluizen geweest maar niets wil helpen. De service start eenmalig bij de installatie, direct daarna komt de error. Het kopiëren van my.ini naar C:\Windows\ wat veelal als oorzaak wordt opgegeven mag niet helpen. Als ik de service dan ook stop is hij niet meer te herstarten.

Iemand een idee?

It takes one to know one...

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad. Heb inderdaad ook zitten te pielen met de config file maar dat mocht niet baten. Je moet bij de installatie configuratie een bepaalde optie selecteren en dan werkt het wel.
Afbeeldingslocatie: http://img54.imageshack.us/img54/1254/mysql9id.th.jpg
Wanneer ik bovenstaande optie selecteer dan start de service zonder problemen. Je hebt dan echter alleen de MyISAM storage engine (voor mij geen probleem).

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 15:27 ]

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:46
wat geeft: net start mysql ? Kan die de service wel starten ?

...

• Dubbeldrank
  • Niet online
Na heel wat gehannes draait het eea nu weer maar wel met de ODBC driver, ik kan ook niet inloggen met pma maar wel met mysql administrator als root. Vreemd probleem.

• Dubbeldrank
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:18:
Ik heb dit ook gehad. Heb inderdaad ook zitten te pielen met de config file maar dat mocht niet baten. Je moet bij de installatie configuratie een bepaalde optie selecteren en dan werkt het wel.
[afbeelding]
Wanneer ik bovenstaande optie selecteer dan start de service zonder problemen. Je hebt dan echter alleen de MyISAM storage engine (voor mij geen probleem).
Ik heb de bovenste optie gebruikt, maar mocht ik nog tegen meer problemen aanlopen dan zal ik wel een herinstallatie doen met die optie.