Beste mensen,
Ik heb de volgende situatie:
Ik gebruik een datasource op m'n aspx file.
Deze wordt gekoppeld aan een FormView object.
Dit wordt gebruikt om een nieuwe record in de database aan te maken.
Ik kom echter in de knoop te zitten met stamtabellen.
In m'n record sla ik een auteur_id op.
Ik wil echter dat de gebruiker een naam ziet. Die naam komt uit de Profile.
Het probleem is dat ik een textbox moet binden voor het record met de auteur_id, anders slaat ie het record niet op. Ik heb al geprobeerd er een hiddenfield van te maken (en dan de auteur_naam uit de profile in een label te gooien.). Het probleem is dan echter dat de waarde auteur_id dan leeg is en blijft.
In princiepe wil ik dus het te-binden veld verbergen, maar wel een waarde meegeven.
En het lukt mij dus niet om die waarde te setten omdat het veld gebind is.
Als iemand wijs kan worden uit mijn verhaal, heeft iemand dan een mogelijke oplossing voor dit probleem? Alvast bedankt.
Ik heb de volgende situatie:
Ik gebruik een datasource op m'n aspx file.
Deze wordt gekoppeld aan een FormView object.
Dit wordt gebruikt om een nieuwe record in de database aan te maken.
Ik kom echter in de knoop te zitten met stamtabellen.
In m'n record sla ik een auteur_id op.
Ik wil echter dat de gebruiker een naam ziet. Die naam komt uit de Profile.
Het probleem is dat ik een textbox moet binden voor het record met de auteur_id, anders slaat ie het record niet op. Ik heb al geprobeerd er een hiddenfield van te maken (en dan de auteur_naam uit de profile in een label te gooien.). Het probleem is dan echter dat de waarde auteur_id dan leeg is en blijft.
In princiepe wil ik dus het te-binden veld verbergen, maar wel een waarde meegeven.
En het lukt mij dus niet om die waarde te setten omdat het veld gebind is.
Als iemand wijs kan worden uit mijn verhaal, heeft iemand dan een mogelijke oplossing voor dit probleem? Alvast bedankt.