Toon posts:

Wat voor versterker en speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eigenlijk een nieuwe versterker en goeie speakers erbij. En nee, ik hoef geen Dolby ProLogic, DTS, DD ofzo. Gewoon plain-old stereo. IK luister toch alleen maar muziek en heb niet eens een DVD-speler.
Iemand een suggestie? 't is maar voor een kamertje van 2,5x3 meter ofzo en heb ook geen behoefte de ruiten er uit te blazen. Wil gewoon hoge kwaliteit muziek er uit hebben en ook weer niet al te duur.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 23 januari 2001 13:20 schreef Vlarp het volgende:
Ik wil eigenlijk een nieuwe versterker en goeie speakers erbij. En nee, ik hoef geen Dolby ProLogic, DTS, DD ofzo. Gewoon plain-old stereo. IK luister toch alleen maar muziek en heb niet eens een DVD-speler.
Iemand een suggestie? 't is maar voor een kamertje van 2,5x3 meter ofzo en heb ook geen behoefte de ruiten er uit te blazen. Wil gewoon hoge kwaliteit muziek er uit hebben en ook weer niet al te duur.
Tja, dat hangt er maar helemaal vanaf wat je uit wilt geven. Je kan voor 500 gulen klaar zijn, maar je kunt ook 2000 of 20.000 uitgeven ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:13
'k vind zelf Castle speakertjes wel erg mooi. kosten ook niet zoveel. Versterker merk maakt niet zoveel uit zolang de prijsklasse laag is. Je zou wel eens kunnen kijken voor een (tweedehands) NAD of Rotel. Da's wel mooi, maar al snel een stukje prijziger. Andere speakers om eens te gaan beluisteren: Mission / cyrus; B&W; Wharfedale.

'k zou vooral 2e hands checken. kwaliteit is niet minder dan nieuw, de prijs ligt echter een heel stuk lager

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 januari 2001 13:23 schreef Exirion het volgende:

[..]
Tja, dat hangt er maar helemaal vanaf wat je uit wilt geven. Je kan voor 500 gulen klaar zijn, maar je kunt ook 2000 of 20.000 uitgeven ;)
ik neem aan dat voor de meeste mensen toch niet te duur betekend zeker niet boven de 1000 gulden. Tenzij je van het geld barst, maar ik ben maar een arme student. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 januari 2001 13:25 schreef blissard het volgende:

[..]
'k zou vooral 2e hands checken. kwaliteit is niet minder dan nieuw, de prijs ligt echter een heel stuk lager
Gelukkig zit er in Rotterdam een winkel die Correct heet, waar ze ook nog is een koopjeskelder hebben, waar allemaal 2e hands of beschadigd spul staat. Wilde ik iig al gaan kijken, want idd nieuw zal er zeker niet inzitten.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

In Amsterdam zit RAF, en die hebben vaak ook wat tweedehands spul staan. Ze verkopen veel wat duurdere merken zoals NAD, Yamaha, etc. Betaalbare redelijk goeie boxen zijn JBL, Magnat en een aantal die hierboven al genoemd waren. Maar koop niets zonder er zelf eerst uitgebreid naar te luisteren! Het kan nog zo'n duur merk zijn, maar het gaat om wat je zelf goed vind klinken. Heel persoonlijk dus.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom helaas niet zo makklijk in Amsterdam. Maar weet wel dat Correct ook de duurdere/betere merken op de plank heeft staan. En ik was ook zeker van plan is goed te luisteren voor ik ga kopen.
Maar wil dus ook even weten wat over het algemeen toch de wat meer gewaardeerde merken zijn.

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Bij Stuut&Bruin in den haag hebben ze af en toe ook wel leuk spul in de aanbieding, bijv demo of occasion spul.
kijk anders is op www.stuutenbruin.com/opruimingslijst.html voor de huidige aanbiedingen.

Verwijderd

Topicstarter
hey.. thnx Den Haag is goed te doen...

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 13:25 schreef Vlarp het volgende:

[..]
ik neem aan dat voor de meeste mensen toch niet te duur betekend zeker niet boven de 1000 gulden. Tenzij je van het geld barst, maar ik ben maar een arme student. :)
Hi Vlarp,

F 1000,- piek? Ik zou het wel weten! Sommige merken hebben nu zeer goede "instapmodellen" die kwalitatief toch vaak beter zijn dan hun oudere tweedehands-broers door de enorme vooruitgang in de laatste jaren.

Echt hoge kwaliteit voor f 1000,-:
Speakers Bijv.: KEF Coda 7 (+/- f 500,- pp) of Tannoy Mercury M1 (ook +/- f 500,- pp) of Tangent Monitor Fives (+/- f 350,- pp) of Mission 700 (+/- f 550,- pp) of Mordaunt-Short MS202 (+/- f 550,- pp) of Heybrook of Acoustic Energy enz. enz.
Versterker Bijv.: Rotel RA-921 (+/- f 500,-) of AMC 3020 (+/- 400,-) of Cambridge Audio A1MK3SE (+/- f 450,-) of NAD of Marantz enz. enz.
Luidsprekerkabel: Straightwire Waveguide 1.5 (+/- f 6,- per m.) of Tech+Link SPC42/3 (+/- f 5,- per m.) of Cable Talk 3.1 enz. enz.
Heb je dan nog wat over, verwen je set dan met een paar simpele interlinks.

Veel luistergenot! Pierre

Verwijderd

Topicstarter
Ja, nou ja, de investering zal nog wel een maand of wat moeten wachten... hehe op dit moment geen geld :'( Maar iig wel bedankt voor het advies :)
Pagina: 1