Toon posts:

[JS] foutmelding bij focus() in FF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mbv javascript de focus ( "object.focus()" )op een bepaald inputveld wil leggen krijg ik in FF een error:

code:
1
Error: [Exception... "'Permission denied to set property XULElement.selectedIndex' when calling method: [nsIAutoCompletePopup::selectedIndex]"  nsresult: "0x8057001e (NS_ERROR_XPC_JS_THREW_STRING)"  location: "JS frame :: http://<URL>/validate.js :: checkPersTel :: line 182"  data: no]

Via google kwam ik er achter dat het iets met de Autocomplete functie van FF te maken heeft en dat je dit kon oplossen met het attribuut 'autocomplete' op "off" te zetten.. maar aangezien dit geen geldig attribuut is zoe ik dus naar een juiste oplossing..

iemand een idee??

PS: de focus werkt verder wel, maar zou het graag zonder foutmeldingen willen :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:05:
Via google kwam ik er achter dat het iets met de Autocomplete functie van FF te maken heeft en dat je dit kon oplossen met het attribuut 'autocomplete' op "off" te zetten.. maar aangezien dit geen geldig attribuut is zoe ik dus naar een juiste oplossing..
Dat is gewoon een geldig attribuut hoor? Gebruik het zelf ook :)
JavaScript:
1
object.setAttribute("autocomplete","off");

Verwijderd

niks geldig attribuut: http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html#edef-INPUT

heb je een online voorbeeldje? want dit lijkt me een Fx chrome binding error die er ergens gewoon inzit

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 14:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
helaas kan ik nu niks uploaden, dus dan maar even wat testcode hieronder die ook deze fout genereert bij mij.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<html>
<head>
    <script type="text/javascript">
        function checkForm() {
            var obj = document.getElementById("test");
            obj.focus();
            return false;
        }
    </script>
</head>
<body>

<p>
    <form action="" method="post" onsubmit="return checkForm();">
        <input type="text" name="test" id="test"> 
        <input type="submit" id="submit-form"> 
    </form>
</p>
</body>
</html>

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:22:
niks geldig attribuut: http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html#edef-INPUT

heb je een online voorbeeldje? want dit lijkt me een Fx chrome binding error die er ergens gewoon inzit
In firefox is die wel geldig, en IE slikt toch alles.
En ja, dit zal vast wel een bug zijn in Fx, echter het gevolg is wel dat je javascript code daar gewoon op stopt ;)
Ik had het al met 1.0.7 en met 1.5 is het precies hetzelfde.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:44:
helaas kan ik nu niks uploaden, dus dan maar even wat testcode hieronder die ook deze fout genereert bij mij.
[...]
Hier geen foutmelding (win2k Firefox 1.5.0.1)

Intentionally left blank

Verwijderd

ik krijg hem ook niet gereproduceerd, maar als je focus gewoon werkt, dan zou ik me verder niet druk maken of die foutmelding nu wel of niet komt

Verwijderd

Topicstarter
ok :) tnx iig!!
Pagina: 1