Ik ben redelijk nieuw met c++, het hele OOP gebeuren etc.. Op school wel kennis gemaakt met Java, en toen altijd 'getters' en 'setters' gebruikt. Nu ben ik in c++ tegen iets aangelopen, en dat is dat ik geen 'getters' en 'setters' hoef te gebruiken, maar dat het wel mogelijk is om ze te gebruiken.
Mijn vraag: Wat is nu de juiste aanpak, en waarom? Gebruik ik classes op de juiste manier?
(denk dat dit topic wel nuttig is voor andere startende mensen zoals ik)
Aanroep methodes:
Class testClass.h:
Class testClass.cpp:
Dit topic lijkt een beetje op deze topic -> [rml][ JAVA] Bang voor verkeerde aanpak[/rml]
echter gaat deze meer over Java
Mijn vraag: Wat is nu de juiste aanpak, en waarom? Gebruik ik classes op de juiste manier?
(denk dat dit topic wel nuttig is voor andere startende mensen zoals ik)
Aanroep methodes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| [b]Methode 1:[/b] testClass^ tC = gcnew testClass; MessageBox::Show ( " Constructor value ; \n\n" + tC->blaat1.ToString() ); tC->setBlaat1( 50 ); MessageBox::Show ( " tC->setBlaat1( 50 ); \n\n" + tC->getBlaat1().ToString() ); tC->setBlaat1( 25 ); MessageBox::Show ( " tC->setBlaat1( 25 ); \n\n" + tC->getBlaat1().ToString() ); tC->doubleIt(); MessageBox::Show ( " tC->doubleIt(); \n\n" + tC->doubleIt().ToString() ); [b]Methode 2:[/b] testClass^ tC = gcnew testClass; MessageBox::Show ( " Constructor value ; \n\n" + tC->blaat1.ToString() ); tC->blaat1 = 50; MessageBox::Show ( " tC->blaat1 = 50; \n\n" + tC->blaat1.ToString() ); tC->blaat1 = 25; MessageBox::Show ( " tC->blaat1 = 25; \n\n" + tC->blaat1.ToString() ); tC->doubleIt(); MessageBox::Show ( " tC->doubleIt(); \n\n" + tC->doubleIt().ToString() ); |
Class testClass.h:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| ref class testClass
{
public:
int blaat1;
int blaat2;
int setBlaat1( int blaat1);
int getBlaat1();
int doubleIt ();
testClass(void);
}; |
Class testClass.cpp:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| #include "StdAfx.h"
#include "testClass.h"
testClass::testClass(void)
{
this->blaat1 = 100;
}
int testClass::setBlaat1(int blaat1)
{
return this->blaat1 = blaat1;
}
int testClass::getBlaat1()
{
return this->blaat1;
}
int testClass::doubleIt()
{
return ( this->blaat1 * 2 );
} |
Dit topic lijkt een beetje op deze topic -> [rml][ JAVA] Bang voor verkeerde aanpak[/rml]
echter gaat deze meer over Java
[ Voor 8% gewijzigd door mrFoce op 10-03-2006 14:08 ]