Toon posts:

WLAN Geen foto's te zien

Pagina: 1
Acties:
  • 1.080 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een wlan (philips adsl router, onbeveiligd) met FullADSL kabelaansluiting (academic broadband) en Acer TravelMate 4002 laptop (Wireless BG2200 pro netwerkaart)

Wanneer ik rondsurf (zowel IExplorer als Firefox) komen er van veel sites (niet allemaal) geen foto's en gif's door.
In IExplorer wordt de pagina geladen zonder foto's & gif's, en na een bepaalde time-out verschijnen de rode kruisjes ipv de foto's. In Firefox laadt de pagina gewoonweg niet.
Enkele sites:
http://www.boeiend.be/foto.php?reeks=33 daar worden de fotos niet getoont,
http://doctorbass.2.forumer.com/index.php?showtopic=9322 daar worden geen avatars en signs getoont... Ik zal als dat nodig is nog wat sites posten.

- Wanneer ik surf met een kabel aan mijn router heb ik dit probleem niet.
- Mijn broer, ook met een laptop (die toevallig dezelfde draadloze netwekkaart heeft) heeft dit probleem ook niet.
- Wanneer ik surf op de draadloze router van mijn gebuur (onbeveiligd ;) ) heb ik dit probleem ook niet 8)7.
- Ik heb reeds de nieuwste drivers geinstaleerd, nieuwste firmware voor de router erop gezet en eens van channel verandert, maar dat helpt allemaal niet.

Ik raak er geen wijs uit... Jullie?
Bedankt in advance

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Dus met dezelfde PC/Laptop op het netwerk 'van de buren' ( ;) ) zie je wel plaatjes? Maar via je eigen draadloos internet niet?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad :/

Nu surf ik via een kabel, omdat anders de emoticons en zo van die dingen ook niet geladen worden ;)

Verwijderd

Hallo,

probeer voor de zekerheid even een reparatie van Internet Explorer. Ik heb de instructies helaas alleen in het Engels, laat even weten als je er niet uitkomt:

Method 1: Microsoft Internet Explorer 6.x Repair for Windows XP

- From the Start menu, select Run.
- In the Open field, type sfc /scannow (Note: There is a space between sfc and /scannow)
- Select the OK button.
- Follow the prompts throughout the System File Checker process.
- Reboot the computer when System File Checker completes.

Method 2: Microsoft Internet Explorer 6.x Repair for Windows XP

- From the Start menu, select Search, select All Files and Folders.
- Select More Advanced Options and place a checkmark beside Search Hidden Files and Folders option.
- Ensure that Search System Folders and Search Subfolders are also checked.
- In the All or Part of the File Name box, type ie.inf
- In the Look In drop-down menu, select C: or the letter of the hard drive that contains the Windows folder.
- Click the Search button.
- In the search results pane, find the ie.inf file located in Windows\Inf folder.
- Right click the ie.inf file and click Install on the context menu.
- Reboot the computer when the file copy process is complete.

Dit zou je ook nog kunnen proberen:

- Go to Start / Run
- Then enter regsvr32 urlmon.dll
- Click Ok when finished

If that single change does not resolve the problem, repeat the process by running the following additional entries:

regsvr32 Shdocvw.dll
regsvr32 Msjava.dll
regsvr32 Actxprxy.dll
regsvr32 Oleaut32.dll
regsvr32 Mshtml.dll
regsvr32 Browseui.dll
regsvr32 Shell32.dll (Windows XP and Windows 2000 only)

Verwijderd

Topicstarter
Dit zou je ook nog kunnen proberen:

- Go to Start / Run
- Then enter regsvr32 urlmon.dll
- Click Ok when finished
Ik ben net thuis en dit heb ik nu juist eens gedaan, omdat dat geen heropstarten vereist. Voorlopig heb ik nog geen problemen. Ik houd jullie op de hoogte wanneer het probleem zich weer voordoet.

Thx Nethelper voor de uitleg!

Edit: had beter mijn mond gehouden. Het probleem is gebleven. Ik zal eens je andere stappen ook uitproberen Nethelper! :)

Bv. http://www.flabber.nl/archief/015421.php toont hij weer geen emoticons :/

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 10:04 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met
code:
1
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf
kan je ook je IE repareren :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet wat het nut is van IE te herstellen als ik ook het probleem heb met FireFox,

en plots zou IE wel werken op een ander netwerk :/

Maar goed: Mss iets belangrijker: as ik surf met anonymouse.org zie ik plots wel weer m'n fotootjes :?

Heeft het iets te maken met proxyinstellingen dan?
Op dit moment zijn dit mijn instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.keepmyfile.com/thumb/11420757380114ab.gif

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 13:13 . Reden: aanvuling ]

Verwijderd

Het klinkt alsof somige aanvragen via het wireless netwerk niet aankomen. He je ook wel eens last van time outs bij andere dingen over het i-net ?

Probeen anders eens via de kabel.

Ik heb het idee dat de wireless gedeelte van je modem niet helemaal lekker is. Een goede accespiont zal dan het probleem oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 13:13:
Het klinkt alsof somige aanvragen via het wireless netwerk niet aankomen. He je ook wel eens last van time outs bij andere dingen over het i-net ?

Probeen anders eens via de kabel.

Ik heb het idee dat de wireless gedeelte van je modem niet helemaal lekker is. Een goede accespiont zal dan het probleem oplossen.
Via de kabel lukt het wel, idd. Maar daarom heb ik geen wireless router aangeschaft ;)
Ik sta maar op 2m van mijn modem dus aan accesspoint (die ik niet wil betalen :P ) zou niet veel helpen iig.

Edit: Ik surf nu op mijn gebuur zijn netwerk want daarstrax raakte ik zelfs niet meer op deze site. (Pagina kan niet worden weergegeven...)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 13:31 ]

Verwijderd

Afstand is niet probleem meer probleem is dat somige accespions nogal time outs geven en somig zelfs disconections.

Volgende punten kunne het probleem mischien verhelpen.

1)Firmware update
2)drivers updaten van wirelles netwerk kaart
3)modem laten omruilen
4)Een kwaliteit acces piont kopen, bijv asus WL-500 of een linksys die nog op linux werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 13:29:
Afstand is niet probleem meer probleem is dat somige accespions nogal time outs geven en somig zelfs disconections.

Volgende punten kunne het probleem mischien verhelpen.

1)Firmware update
2)drivers updaten van wirelles netwerk kaart
3)modem laten omruilen
4)Een kwaliteit acces piont kopen, bijv asus WL-500 of een linksys die nog op linux werkt.
1) Firmware is geupdate
2) kheb de laatste drivers van mn netwerkkaart
3) modem heb ik al eens binnengedragen maar daar gaf ie toen toevallig geen fouten (mijn broer heeft er immers ook geen last van met zijn laptop) dus mocht ik 'm niet omruilen
4) geen zin om er nog een hoop flappen tegenaan te gooien :P

Verwijderd

Topicstarter
Zo ziet het er ongeveer uit:

Afbeeldingslocatie: http://img20.imagevenue.com/loc42/th_84521_naamloos.JPG

En een van mn router-instellingen waarvan ik niet zeker weet waarvoor het dient maar waaraan het mss kan liggen?:

Afbeeldingslocatie: http://img139.imagevenue.com/loc33/th_84526_mo.JPG

Ook ligt mn firewall aan van mn router.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 14:44 . Reden: code fotos niet goed ]

Verwijderd

Hallo,

kijk even hier, er worden een aantal mogelijke oplossingen besproken voor jouw probleem...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een aantal van overlopen, maar ik denk niet dat die het probleem zullen oplossen, gezien ik het probleem ook heb met Firefox ;)

Wanneer ik mijn computer start, kan ik ongeveer 2min probleemloos surfen, dan kunnen er hier en daar geen fotos/gif's meer getoont worden en daarna kan ik bepaalde websites niet meer bezoeken. Laat ik mjn computer met rust voor een halfuurtje, kan ik weer 2min probleemloos surfen enzoverder enzovoort... :/

Nu lijkt me toch ongveer duidelijk dat er iets scheelt met de router, maar waarom had ik dat probleem dan niet enkele weken geleden :?

Verwijderd

Ik had met men oude Topcom wireless-router ook veel problemen mee. o.a. het probleem met de afbeeldigen, disconnected, time outs,.... Oplossing: nieuw bakske kopen van D-link ofzo...
Ik surf nu ook op het internet van de buren, da is just hetzelfde spul als da van u en alles werkt perfect!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-04 23:14

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

hier een paar dingen die je kunt proberen:

is er geen nieuwe firmware beschikbaar voor je accespoint?

zijn er nieuwe drivers voor je lan kaart?

misschien kun je je accespoint terug naar de fabrieks instellingen zetten.

Bedankt alvast

Pagina: 1