Toon posts:

Hoeveel stroom verbruikt een x600xt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een systeem hier met 400watt voeding van Zalman, maar ik kan dus niet overklokken hoger dan 2.750mhz (systeem gaat raar doen) en ook niet nog een extra Hd erin proppen.

Nu las ik dat videokaarten nogal een hoop stroom verbruiken... (zie ook dat plaatje hieronder)... En als ik verder wil uitbreiden zal ik dus mijn videokaartje moeten vervangen (of de voeding, maar die is al vrij nieuw, zonde dus).

iig mijn vraag is dus, wat verbruikt een x600xt? En wat is een zuinigere betere kaart? Of welke kaarten worden allemaal extern gevoed (+ hoeveel voeding krijgen ze van de externe voeding en hoeveel van de pci-express)?

Ik kamp met het probleem sinds ik een x-fi geluidskaartje heb gehaald dat de pc niet meer stabiel is als je hem verder overklokt of er nog een hd aan hangt.

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/7900%20and%207600%20launch_03090670334/11187.png

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:43

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik gok dat een X600 XT kaart ongeveer evenveel Watt's eet als een X1600 XT.

Die voeding trekt het in ieder geval met gemak. (Heb ook een Zalman 400W) :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-07 17:19
Vergeet niet, in die grafiek die je in je post hebt, is het de powercomptie van het complete systeem, niet afzonderlijk van de videokaart.
Dus je voeding zou het makkelijk moeten trekken... Qua wattage in ieder geval, misschien heb je wel gewoon last van een IRQ conflict, of van te weinig Ampere op je 12V lijn? (Dit laatste lijkt me niet echt waarschijnlijk, omdat je een Zalman voeding hebt, en geen zware videokaart...)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 13:31:
.....

Ik kamp met het probleem sinds ik een x-fi geluidskaartje heb gehaald dat de pc niet meer stabiel is als je hem verder overklokt of er nog een hd aan hangt.
Was er geen probleem met die kaart in combo met een NF4 moederbord? Er was volgens mij een update voor die kaart die problemen op loste.

Verwijderd

Topicstarter
@prutzer: Ja als ik naar jou systeemspecs kijk zou je denken dat ik het ook met gemak moet halen!
Ik weet niet wat die X-fi gebruikt?!

Het komt er iig op neer dat toen ik gister de hd van mn pa 200gb maxtor aan mn pc hing... windows opstarten niet echt met succes ging en hij bleef hangen. Terwijl als ik hem terugklok naar 2200mhz hij gewoon soepel draait, ook als ik de hd los haal... Maar ik bedenk me ineens dat gebeuren van die maxtor schijven die fouten geven op een a8n-e... (terwijl ik zelf ook 2 maxtors heb). Maar dan nog ben ik benieuwt naar het verbruik van mijn graka, voor als ik in de toekomst een upgrade ga doen... een videokaart die meer dan 300watt gebruikt past er toch niet in.

Overigens gezocht op google ook en op de asus + ati website, doos van mn x600xt heb ik niet... ik heb hem ooit besteld via de veiling van mycom.

@gf5guy: X-fi kaart heb ik al meer dan een maand en heeft geen problemen gegeven, ook heb ik de nieuwste bios voor de a8n-e.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 14:05 ]

Verwijderd

Volgens mij heeft een X600XT geen aparte stroomaansluiting maar krijgt hij voeding vanaf je PCIe slot welke maar 75 watt maximaal levert. Een X600XT verbruikt geen drol aan wattage dus ik denk dat het ergens anders aan ligt.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zeker weten dat je proccesor boven de 2,7GHz aankan? Is dat niet gewoon je limiet? :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Tsja nee, ik kan mn voltage niet verder verhogen dan 1,475 want dan gaat de pc raar doen... dus momenteel is 2750mhz wel mijn max ja.

Maar ChrisJW heeft mijn vraag beantwoord en ik ga eens kijken wat er dan zoveel stroom verbruikt (onderdeel voor onderdeel testen en er gewoon heel veel in hangen tot die het doet)...

voorheen had ik overigens een 350watt codegen, die het maar één week vol had gehouden.

iig bedankt allemaal 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 16:44 ]

Pagina: 1