Zwart geblakkerde connector

Pagina: 1
Acties:

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Goeie middag,

Ik was vanmiddag even m'n computer aan het schoonmaken (ontdoen van stof) en toen zag ik dat de connector die aan m'n Radeon 9700 pro zit, een beetje zwart geblakerd was. De connector op de kaart zelf zag er nog goed uit.

Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/3451/11fl2.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/1158/23nn.th.jpg

Ik heb de connector afgesloten en een andere op m'n radeon kaart aangesloten. De zwart geblakerde hangt nu in m'n kast niets te doen.

Nu heb ik een tweetal vragen.
Hoe kan dit gebeuren en is het schadelijk om zo door de computeren?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ziet er niet schadelijk uit, ermee doorwerken kan zoiezo wel. zolang de rode en de zwarte draad elkaar niet raken, maar ik zit eerder te denken aan corrosie dan kortsluiting als ik de kleur zo zie

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 17:40

Khaine

Python liefhebber

Als het schadelijk had geweest had je dit wel gemerkt. Voornamelijk aan je Radeon.

Over het algemeen kan dit geen kwaad zolang je de connector inderdaad gewoon niet aansluit. En ik sluit mij aan bij de bovenstaande man. Corrosie ziet er meer naar uit.

Heb je toevallig waterkoeling? Anders zou ik die even op lekken controleren. Zo vaak komt corrosie niet voor zonder water nml.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit probleem had ik ook met mijn Radeon 9800SE. Bij mij maakt het niet helemaal goed contact meer, daardoor werd het waarschijnlijk veel te warm en begon het te verkleuren. Ik heb dat hele klipje van die connector eraf gehaald zodat de connector er beter op pastte om het zo op te lossen.

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Aan de kleur zou je inderdaad corrosie verwachten maar ik heb geen waterkoeling en ik heb ook geen natte voetjes doordat de verwarming niet lekt.

Niet goed contact... humm daar zit wat in. Is het misschien een idee om de pinnetjes op m'n Radeon kaart wat "op te schuren" zodat het contact optimaal is? (Niet dat m'n kaart kuren vertoont.)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

vleppyniles schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:58:
Aan de kleur zou je inderdaad corrosie verwachten maar ik heb geen waterkoeling en ik heb ook geen natte voetjes doordat de verwarming niet lekt.

Niet goed contact... humm daar zit wat in. Is het misschien een idee om de pinnetjes op m'n Radeon kaart wat "op te schuren" zodat het contact optimaal is? (Niet dat m'n kaart kuren vertoont.)
tuurlijk dat kun je altijd doen. Hoewel het natuurlijk verdomd lastig is dat te doen met zo'n klein pinnetje :P

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien dat ie slecht contact maakte en aangezien er best wat stroom doorheen gaat krijg je onder bepaalde omstandigheden dat ie gaat vonken. Ws. is daardoor die zwarte aanslag gekomen. Ik denk dat je PC dan ook wel is vastgelopen (tenzij VPU recover erg goed zijn werk deed ;)).
Pagina: 1