Prog of commando om automatisch op te slaan.

Pagina: 1
Acties:

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 07:56
Ik ben opzoek naar een programma of commando/script die automatisch een bestand/document opslaat als je een programma afsluit.

Het volgende is het geval, ik heb gebruikers die vaak vergeten hun pc af te sluiten door verschillende omstandigheden (vergaderingen, spontane oproep, etc.)
Nu wil ik een scheduled task draaien op hun pc`s die om 22:30 alle programma`s en de pc afsluit, zodat de backup geen problemen geeft.
Maar de documenten etc. die open staan wil ik het liefst wel opgeslagen hebben en daar zoek ik dus iets voor, iemand die iets weet, de search leverde mij niks op.

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me beter op z'n plek in Software Algemeen - ik verplaats je topic eventjes :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

spokey schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 12:07:

Maar de documenten etc. die open staan wil ik het liefst wel opgeslagen hebben en daar zoek ik dus iets voor, iemand die iets weet, de search leverde mij niks op.
Ik neem aan dat je de standaard NT Backup Tool gebruikt. Je zou over kunnen stappen op een iets ' volwassener' pakket wat het backuppen van open files ondersteund. Bv. Veritas Backup Exec.
Symantec Backup Exec Advanced Open File Option
Ensures files on local or remote servers are protected while in use. The Symantec Backup Exec Advanced Open File Option handles open files at the volume level and is seamlessly integrated into Backup Exec software. There is no need to know which files are open ahead of time; just set a scheduled backup to use this option with a simple mouse click.
Let er wel op dat wijzigingen die aan "open files" uitgevoerd zijn, maar welke nog niet opgeslagen zijn, natuurlijk niet gebackupped kunnen worden. Hier blijf je het probleem houden dat het bestand toch echt opgeslagen moet worden.

Persoonlijk zou ik overstappen op een backup pakket met ondersteuning voor open files en vervolgens een memo rondsturen dat jij niet verantwoordelijk kunt zijn voor niet opgeslagen bestanden.

[ Voor 20% gewijzigd door Question Mark op 11-03-2006 11:40 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B