situatie:
LSI Megaraid SCSI 320-1 hostadapter, met daaraan 2x36GB 15k harddisks in Linux 2.6.12
dmesg:
Werkt prima, alleen krijg ik het absoluut niet voor elkaar om ook maar *iets* van monitoring aan de praat te krijgen (behalve dan rebooten).
LSI levert de tool "Megamgr" aan op hun website (www.lsilogic.com)
Als ik die uitvoer, krijg ik een foutmelding:
/dev/megadev0 bestaat inderdaad niet, en als ik er op Google word ik ook niet veel wijzer, met als zinvolste dit stukkie tekst:
Deze heb ik gedownload, heb van de .rpm's .deb's gemaakt met alien. Vervolgens geprobeerd om dellmgr_5.22-1_i386.deb te unpacken, maar ik krijg deze foutmelding:
nu kan ik wel apt-get install lvm10 doen, maar dat lijkt alleen te werken met kerne. 2.4.x
Ik ben het spoor eventjes helemaal kwijt, en voor ik iets doe waardoor ik het gruwelijk verpruts, wil ik hier even om wat advies vragen......
LSI Megaraid SCSI 320-1 hostadapter, met daaraan 2x36GB 15k harddisks in Linux 2.6.12
dmesg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| SCSI subsystem initialized scsi0 : LSI Logic MegaRAID driver scsi[0]: scanning scsi channel 0 [Phy 0] for non-raid devices scsi[0]: scanning scsi channel 1 [virtual] for logical drives Type: Direct-Access ANSI SCSI revision: 02 SCSI device sda: 71129088 512-byte hdwr sectors (36418 MB) SCSI device sda: 71129088 512-byte hdwr sectors (36418 MB) /dev/scsi/host0/bus1/target0/lun0: p1 p2 < p5 > Attached scsi disk sda at scsi0, channel 1, id 0, lun 0 |
Werkt prima, alleen krijg ik het absoluut niet voor elkaar om ook maar *iets* van monitoring aan de praat te krijgen (behalve dan rebooten).
LSI levert de tool "Megamgr" aan op hun website (www.lsilogic.com)
Als ik die uitvoer, krijg ik een foutmelding:
code:
1
2
| MegaRaid Manager(40-Ld) ver 5.20(Sep-14-2004) Adapter 1 Failed to open driver node /dev/megadev0 |
/dev/megadev0 bestaat inderdaad niet, en als ik er op Google word ik ook niet veel wijzer, met als zinvolste dit stukkie tekst:
Nou weet ik dat Dell deze adapters ook (een tijd heeft) gebruikt, ik vermoed onder de naam "PERC4/SC". De nuttigste tool leek mij deze.PS One more thing - none of LSI binary configuration tools work - they report they cannot find the adaptor even though /dev/megadev0 is pointing to correct adaptor (I tried both 253 and 254 for major numbers and 0,1,2,3,4 for minor numbers). I was not successful in finding an open-source management tool..
Deze heb ik gedownload, heb van de .rpm's .deb's gemaakt met alien. Vervolgens geprobeerd om dellmgr_5.22-1_i386.deb te unpacken, maar ik krijg deze foutmelding:
code:
1
| dpkg: serious warning: files list file for package `lvm10' missing, assuming package has no files currently installed. |
nu kan ik wel apt-get install lvm10 doen, maar dat lijkt alleen te werken met kerne. 2.4.x
Ik ben het spoor eventjes helemaal kwijt, en voor ik iets doe waardoor ik het gruwelijk verpruts, wil ik hier even om wat advies vragen......
[ Voor 5% gewijzigd door 0siris op 10-03-2006 11:53 ]
ach...in een volgend leven lach je er om!