Toon posts:

Switch aansluiten op WRT54g werkt niet *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik had gehoopt in de archiefs wat te vinden hierover maar dat is dus niet gelukt:
ik heb een linksys WRT54G v5 die perfect werkt. Hierop wil ik een 8 poorts switch aansluiten om de rest van het huis van netwerk te voorzien.
Helaas werkt dit niet. Voorheen gebruikte ik de zyxel adsl modem in router mode een daarop werkte deze switch wel perfect. Ik heb de switch in alle 4 de LAN poorten van de linksys geprobeert maar dat helpt niet.
Verder vind ik het vreemd dat mijn bak die op het lan staat ip 192.168.1.37 krijgt terwijl de router (die in gateway mode staat trouwens) pas ips hoort te geven vanaf .1.100
Ben al geupgrade naar de laatste firmware 1.06nogiets.
Alvast bedankt voor tips/andere threads etc!

Verwijderd

Hallo,

gebruik je een cross kable voor de verbinding tussen de Linksys en de switch ? Wat voor merk/type switch heb je ?

Verwijderd

Topicstarter
Ey,
Het probleem lijkt geisoleerder (maar 1 bak tot nu toe, 2 anderen werken wel gewoon).
Het blijft vreemd dat ik op 1 bak 192.168.1.37 krijg terwil de dhcp pas vanaf 100 hoort uit te delen. De zoektoch gaat verder maar ik vermoed dat er misschien nite voorzicht is omgegaan met een cat kabel o.i.d.

bedankt voor de hulp

Verwijderd

Hallo,

zou het kunnen dat de PC een IP adres krijgt van een ander draadloos netwerk in de buurt ?

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
Kort gezegt: WRT54G v5's zuigen, kijk of je hem in kan ruilen voor een v4.

Mbt je probleem. Echt heel vreemd dat je switch het niet doet. Eigenlijk zou dat zonder probleem en zonder moeite moeten werken. Het zou de kabel kunnen zijn (crosslink) maar zou zeggen dat zowel de switch als de wrt54 met beide overweg zou moeten kunnen.

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 19:53:
Kort gezegt: WRT54G v5's zuigen, kijk of je hem in kan ruilen voor een v4.

Mbt je probleem. Echt heel vreemd dat je switch het niet doet. Eigenlijk zou dat zonder probleem en zonder moeite moeten werken. Het zou de kabel kunnen zijn (crosslink) maar zou zeggen dat zowel de switch als de wrt54 met beide overweg zou moeten kunnen.
Wat Klaus_1250 hier zegt is waar, de V5 van de WRT54G is crap. Het zou kunnen dat de computer een ipadres krijgt van een ander draadloos netwerk, let even goed op de SSID (naam van de router voor buitenaf).

De meeste switches van tegenwoordig kunnen met zowel cross-cable en straight-cable overweg, maar het is misschien toch verstandig om dat even uit te proberen.

Suc6
Pagina: 1