Ik wil op een andere schijf dan mijn standaard c schijf een verse versie van windows xp media center edition installeren. Ik heb een Q Motion MC pc, en daarbij een Q Motion Recovery DVD. Als ik hiermee boot is het eerste wat ie vraagt: Wilt u nu uw pc herstellen? De primaire schijf zal worden overschreven... Hier maak ik dus uit op dat hij mijn c schijf wil gebruiken, maar dat wil ik dus niet. Een andere versie van windows kan ik niet installeren vanwege de schijf problemen die ik dan krijg (ik moet dan met een floppy dat ding goed gaan installeren, en dat is me nog nooit goed gelukt). Heeft iemand een idee?
XP MCE downloaden ergens vandaan (use your imagination) en je originele key gebruiken om handmatig te installeren?
Verwijderd
Ik neem aan dat je met de woorden "ik wil op een andere schijf", een andere partitie bedoeld i.p.v. echt een andere schijf? De mogelijkheid om de Ghost die op de Qmotion Recovery DVD staat op een andere partitie te installeren is er. Ik heb namelijk zelf ook een Media Center van Qmotion.Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:09:
Ik wil op een andere schijf dan mijn standaard c schijf een verse versie van windows xp media center edition installeren.
Om de Ghost die op de Qmotion Recovery DVD staat op een andere partitie te zetten, moet je beschikken over Norton Ghost o.i.d. Het is niet mogelijk om tijdens het opstarten van de Recovery een partitie te kiezen.... dus je moet het via Norton Ghost doen.
Start Norton Ghost, als de Recovery DVD in de DVD-drive zit van je pc. Kies daar voor de optie: Restore your computer from een Ghost image file. Blader daar naar de DVD en klik op het bestand genaamd "Image". Je ziet dat het geselecteerde bestand van de DVD the Source Image is. Kies als Destination(bestemming) de partitie waarop jij de Ghost wilt zetten. Klik op Volgende totdat je op Finish moet klikken om te rebooten. Na het rebooten gaat de pc aan de slag op je Recovery DVD op een andere partitie te zetten. De partitie die jij aangewezen hebt.
Suc6
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 19:23 ]