[2003] 1 printer en 2 2003 servers 1 server wil niet printen

Pagina: 1
Acties:

• maxmaxmax
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-12-2025
Probleemstelling.
aanwezig 1 lexmark netwerkprinter en 2 2003 servers in één domein. Van de ene 2003 server in het domein kan ik wel de printer installeren maar als ik wil printen, zegt de printer alleen: busy network. Installeer ik de printer op een andere 2003 server met dezelfde drivers doet ie het wel. Weet iemand een oplossing?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:29
Heb je iets vreemds in de logboeken kunnen vinden? Wie draait DHCP/DNS, lukt een andere printer installeren wel, mijn part een pdf printer?

Kortom iets meer informatie :)

• maxmaxmax
beide draaien dns en dhcp beide draaien in een andere range. en geen melding in de eventlog of any kind. Er draaien al een stuk of 15 printers op die ene server die niet wil printen.

[ Voor 28% gewijzigd door maxmaxmax op 10-03-2006 11:15 ]

• maxmaxmax
Ik heb het zelf even opgelost, niet dat ik mij zelf op mijn schouder wil kloppen maar toch.
de printer werkte wel , rechtstreeks, vanaf een andere server. Maar ook na de server geboot te hebben wilde de printer nog niet aan de gang. De printer zelf maar een hard reset (nvram en netwerk) gegeven en het probleem was voorbij.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:29
maxmaxmax schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:40:
Ik heb het zelf even opgelost, niet dat ik mij zelf op mijn schouder wil kloppen maar toch.
de printer werkte wel , rechtstreeks, vanaf een andere server. Maar ook na de server geboot te hebben wilde de printer nog niet aan de gang. De printer zelf maar een hard reset (nvram en netwerk) gegeven en het probleem was voorbij.
Mooi dat je het hier ook nog even post :)

Waarschijnlijk heeft de printer dan toch nog ergens een netwerkinstelling vastgehouden of iets derglijks.