Toon posts:

USB naar netwerk werkt prima maar geen msn of msn sites

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik zit met het volgende.
Heb 2 XP computers met 2 netwerk kaarten en internet via USB dat werk prima.
Ik kan overal opkomen maar msn werkt (zowel de sites hotmail.com en msn.com als msn zelf)
Google werk prima zelfde snelheid als beneden en downloaden en alles gaat prima.
Iemand enig idee wat dit is?

Verwijderd

Hallo,

welke router en modem gebruik je ? Reboot even beide, en kijk of het probleem dan nog bestaat...

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

doe eens in cmd
nslookup
hotmail.com
en kijk dan wat je terugkrijgt.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Hallo,

kijk ook even in de router (welke je ook mag hebben) of daar iets instaat van een applicatie filter, ik weet dat bijv. E-Tech routers zo een filter hebben...wellicht dat MSN daar geblokkeerd wordt...

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat over een alcatel usb modem.
Computer 1 is direct met de usbmodem verbonden is kan wel met msn werken en ik kan geen applicatie filter of iets dergelijks op de modem vinden.
Ik heb alles al meerdere malen gereboot maar dit heeft verder geen nut. Ook het weer aanzetten en aansluiten op verschillende volgorden heeft geen.

Misschien dat een beter situatie schets helpt.
Hebt 2 XP machines computer is 1 direct verbonden met internet via een USB modem. Op 1 heb ik internet delen aangezet zodat computer 2 ook van het internet kan geniet. Computer 1 en 2 zijn verbonden met een LAN kaben en een hubje verder niks. Op computer 2 in ingesteld dat het internet van computer 1 komt. Alles werkt prima en snel alleen geen msn zooi nogsteeds niet.

nslookup kan ik op dit moment niet proberen zit op mn werk doe ik vanavond even.

Verwijderd

Kijk eens naar MTU size.

Verwijderd

Topicstarter
De mtu size staat op een standaar heb hier al een aantal veranderingen in aangebracht maar dat maakt niks uit.

De NSlookup actie komt terug met de melding dat de paginanie gevonden ins verder helemaal geen bijzonderheden helaas.

Iemand nog een ideetje??
Zou zeer dankbaar zijn als dit onwijs irritante probleem uit de wereld gekickt zou worden.

Verwijderd

Hallo,

welke MTU waardes heb je gebruikt ? Probeer eens 1362, op alle beide computers...

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:57
Heb je je firewall op je pc2 ingesteld op do not allow exceptions?

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Verwijderd

Topicstarter
de MTU size maakt geen verschil heb ook jou de genoemde size nog een keer geprobeerd.
De firewalls staan op bijde helemaal uit.
Met NSlookup krijg ik het volgende:

Server: subaru.mshome.net (subaru is de pc waar die het internet deelt)
address: 192.168.0.1

non-authoritative answer:
Name: www.hotmail.aate.nsatc.net
Addresses: 212.162.1.* , 212.162.1.* , 216.219.72.*
Aliases: www.hotmai.com, www.hotmail.com.nsatc.net

Iemand nog een ideetje? O-)
Pagina: 1