Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:09

flessuh

Set sail for fail!

Topicstarter
misschien een beetje vreemd, maar ik vind dit een groot probleem.

ik ben net gestopt met HBO informatica, omdat dit niet lukt en niet geheel mijn interesse heeft.
Na een tijdje op het internet gezocht te hebben kan ik nog niet echt vinden wat ik zoek.

Ik heb een MBO ICT diploma (niv. 4) en vind het beveiligen van systemen tegen virussen en spyware erg leuk vooral de "diepe" beveiliging, maar kan niet echt een opleiding vinden die hier iets mee doet.

heeft iemand misschien tips, of weet iemand in welke opleiding men hier wel aandacht aan besteed of zelf een afstudeerrichting aanbied voor computerbeveiliging?

https://www.dutchsolarboat.com

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

als ik jou was, en zeker omdat je geen zin hebt in HBO info, zou ik gewoon alle mogelijke cursussen/opleidingen gaan zoeken die betrekkingen hebben op dat wat je wel wilt ;)

Wabbawabbawabbawabba

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Topicstarter
ik bedoel meer dat Informatica wat een verkeerde keuze bleek te zijn. lang niet alles wat ik daar krijg boeit mij. en een HBO-diploma staat toch wat leuker dan een MBO-diploma toch? 8)

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 22:20
KatirZan schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:47:
als ik jou was, en zeker omdat je geen zin hebt in HBO info, zou ik gewoon alle mogelijke cursussen/opleidingen gaan zoeken die betrekkingen hebben op dat wat je wel wilt ;)
Ondanks dat je geen zin hebt om naar het HBO te gaan zou ik het toch zeker overwegen. Er is namelijk een overschot aan mbo-ers. Met HBO is je kans op een baan aanzienelijk hoger ( in de huidige situatie)

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Banzaibunny schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:50:
ik bedoel meer dat Informatica wat een verkeerde keuze bleek te zijn. lang niet alles wat ik daar krijg boeit mij. en een HBO-diploma staat toch wat leuker dan een MBO-diploma toch? 8)
Dat is natuurlijk bij alle opleidingen het geval. Een opleiding waar jij 4 jaar lang vakken gaat volgen over virus-beveiliging bestaat natuurlijk niet. En stel dat die opleiding wel zou bestaan dan begint dat ook snel te vervelen. Neem de vakken die je niet interessant vind voor lief, het hoort er gewoon bij.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:27
De HBO opleiding die het meest in de buurt komt van je wensen is denk ik ICT-Beheer.

Linkje

Verwijderd

Kijk eens naar de HBO opleiding "ICT-Beheer" in Enschede.

HmmZ iemand was me voor
- deze opleiding kan jij in 3 jaar afronden vanwege vrijstellingen door je MBO studie.

Het is een 3 jarige opleiding waarbij je in het begin "normale" klassen hebt, in het tweede jaar zal je meer projectmatig gaan werken in groepen van 6 mensen. Daarbij kan je zelf aangeven binnen de groep waar jij je in wil verdiepen bij de opdrachten die je toegeleverd krijgt van school.

In het 3e + 4 jaar heb je verdiepingsopdrachten, zoals citrix, security en nog een aantal.

Het nadeel op deze opleiding is de slechte communicatie tussen de leraren vanwege leraren tekort.
Ben nu bezig met mijn afstudeerstage (nu 1,5 maand) waarbij school nog sollicatitatie gesprekken voert met mijn toekomstige afstudeer begeleider

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 14:10 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:16
In Heerlen zit ook zo'n soort opleiding als ik me niet vergis.

Als dat interessanter is even zoeken naar hogeschool Heerlen of iets dergelijks.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

GH45T schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:13:
In Heerlen zit ook zo'n soort opleiding als ik me niet vergis.

Als dat interessanter is even zoeken naar hogeschool Heerlen of iets dergelijks.
Volgens mij is dat het Hogeschool Zuyd Heerlen ;)
Daar doen ze meerdere opleiding waarvan de Netwerkopleiding (HBO niveau) een van de enige is van Nederland (namelijk Netwerk Infrastructuur Design).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Topicstarter
Hartelijk bedankt allemaal, nu zie ik mezelf nog niet zo snel naar enschede of heerlen verhuizen aangezien ik in friesland woon en kamers zoeken financieel niet echt mogelijk is, maar ik weet nu in ieder geval waar ik naar moet zoeken.
Nogmaals bedankt

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Waarom is op kamers wonen niet mogelijk? Je krijgt extra stufie en je kunt natuurlijk een baantje zoeken. Het zou zonde zijn om een ideale studie niet te volgen omdat je dan op kamers zou moeten. Het is een investering in de rest van je leven.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Pagina: 1