Excel koppelen aan internet

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• avs84
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-03-2025
Ik wil graag een excel koppelen aan internet.

In het bedrijf waar ik stage loop hebben ze een excel bestand met VB dat de resultaten vergelijkt van alle vestigingen. Op dit moment moet iemand op het hoofdkantoor alles handmatig invoeren. Ik heb de opdracht gekregen om dit systeem online beschikbaar te maken, zodat de managers van de verschillende vestigingen het direct in het excel bestand kunnen zetten.

De bedoeling is dat de verschillende personen hun wekelijkse resultaten kunnen invoeren op internet. Deze gegevens dienen dan automatisch te worden verwerkt in excel, zodat deze personen direct of een dag later de resultaten kunnen op halen van alle vestigingen, zodat ze hun eigen resultaten kunnen vergelijken met de andere vestigingen.

Aangezien ik niet heel veel verstand heb van de verschillende mogelijkheden is mijn vraag hoe ik dit het beste kan aanpakken.

In het kort heb ik dit dus nodig;
1: een internetsite waar de managers inloggen en hun gegevens invullen
2: een interface die de gegevens automatisch importeert in excel

Kan iemand mij vertellen wat de beste oplossing is??

Bij voorbaat dank,

Arno

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

LOL. klinkt idd als een stageopdracht :P
wat je zokt is gewoon een webbased systeem waar de diverse vestigingen het hele zaakje inkloppen, dat wordt opgeslagen in een DB en die uiteindelijk naar (bijvoorbeeld) excel output levert.
Hier zijn dermate veel oplossingen in (varierend van een simpel zelfbouwsysteempje tot een heel duur maatwerkpakket) dat er geen beste oplossing is.

Ik zou als ik jou was mezelf eens wat beter orienteren...NOFI, maar je klinkt echt alsof je de klok hebt horen luiden en je niet weet waar de klepel hangt. Wat op zich niet erg is, zolang je maar weet waar je dan wel moet gaan beginnen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 22:56

TeeDee

CQB 241

Even wat tips (wat The_Eagle ook aangeeft).
Stap af van 'Excel'. Pak een database en laat die db de opslag voor z'n rekening nemen.
Maak een applicatie die de excel uitspuugt op request.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
en nog een tip: het excel formaat iS redeljk uitgebreid. waarschijnlijk heb je voldoende aan een CSV output van de database die je maakt. Die kan je weer heel eenvoudig importeren in excel.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:01

TheVMaster

Moderator WOS
The_Stickie schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:48:
en nog een tip: het excel formaat iS redeljk uitgebreid. waarschijnlijk heb je voldoende aan een CSV output van de database die je maakt. Die kan je weer heel eenvoudig importeren in excel.
Maak idd een webinterface met dbase die met 1 druk op de knop (vbscript/asp) dit naar excel gooit :)