Ik heb nu een IDE hardeschrijf van 300gb, nu wil ik nog een hardeschijf van 300gb erbij kopen. Maar omdat ik morgen een nieuwe moederbord ga halen, waar ook SATA op zit, wil ik mss een SATA hd halen ipv nog een IDE, maar nu is mijn vraag: gaat dat samen?
Ja, dat gaat samen.
Je kunt ze meestal alleen niet samen in RAID zetten, maar dat zal je wel niet willen.
Ik heb nu ook een IDE en een SATA schijf. Als het moederbord maar SATA en IDE ondersteund.
Je kunt ze meestal alleen niet samen in RAID zetten, maar dat zal je wel niet willen.
Ik heb nu ook een IDE en een SATA schijf. Als het moederbord maar SATA en IDE ondersteund.
Waarom zou dat niet samen gaan? Hou er alleen rekening mee hoeveel IDE poorten je op je nieuwe mobo hebt. Vaak heb je nog 1 poort, voor je brander en cd speler. In dit geval is er geen ruimte voor je IDE HD. En zou je een PCI kaartje moeten aanschaffen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dat werkt onafhandelijk van elkaar dus dit werkt gewoon
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Welk moederbord wil je kopen? Dan kan je vast het aantal poorten opzoeken.
Die van mij heeft namelijk nog 2 IDE poorten.
Die van mij heeft namelijk nog 2 IDE poorten.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
eigenlijk alle boardjes hebben 2 PATA aansluitingen op het board zittenDarkSide schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:10:
Waarom zou dat niet samen gaan? Hou er alleen rekening mee hoeveel IDE poorten je op je nieuwe mobo hebt. Vaak heb je nog 1 poort, voor je brander en cd speler. In dit geval is er geen ruimte voor je IDE HD. En zou je een PCI kaartje moeten aanschaffen.
Wabbawabbawabbawabba
Verwijderd
Koop dan geen P5DL2 , die heeft 1 PATA poort die nog super lang neemt ter initialisatie...wordt er gek van!
Dan mag het dus geen probleem zijnVerwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:34:
Ik koop een ECS moederbord, daar zitten 2 IDE en 2 SATA op...
Let alleen wel op het jumpertje als je mobo S-ATA 150 is maar je schijf 300 kan
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoe bedoel je?Gonadan schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:36:
[...]
Dan mag het dus geen probleem zijn
Let alleen wel op het jumpertje als je mobo S-ATA 150 is maar je schijf 300 kan
k*t k* k*t, geen nieuw moederbord morgen
Verwijderd
Hij bedoelt als je moederbord alleen sata 150 ondersteund en je hebt toevallig een harde schijf gekocht die sata 300 ondersteund ( Sata 300 is dus backwards compatible met sata 150). Dan is het enige wat je moet doen om je Sata 300 harde schijf te laten werken, is een jumper achter op de harde schijf te verplaatsen. Dit is het zelfde princiepe als een pata harde schijf van master to slave te veranderen d.m.v. een jumper.Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:59:
[...]
Hoe bedoel je?
k*t k* k*t, geen nieuw moederbord morgen
Pagina: 1