Verwijderd
Acer, vast en zekerMrRobert schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 09:33:
Of heeft iemand misschien een beschrijving hoe ik mijn laptop op kan schroeven?
Iedereen weet dat laptop bouwers hun onderdelen op de meest exotische plekjes plaatsen. Mijn persoonlijke favoriet is onder het toetsenbord bij de oudere compaq series. Het lijkt me het meest voor de hand liggend om op de Acer website even de quick reference of user manual op te halen?
Geen idee hoe het bij jouw model precies zit, maar normaal gesproken zitten HD's tegenwoordig wel op een goed bereikbare plek, meestal gewoon achter een klepje. Is dat bij jou niet zo kan 'ie misschien onder je toesenbord zitten, die zijn meestal ook makkelijk te verwijderen.
heb ff gekeken wat in manual staat
maar is ook niet veel soeps
Vervanging van de harde schijf
Wanneer u meer schijfruimte nodig heeft, kunt u de harde schijf
vervangen met een schijf met grotere capaciteit. De computer gebruikt
een 9.5mm 2.5-inch Enhanced-IDE harde schijf. Consulteer uw dealer
wanneer u een harde schijf upgrade nodig heeft.
Vervanging van de harde schijf
Wanneer u meer schijfruimte nodig heeft, kunt u de harde schijf
vervangen met een schijf met grotere capaciteit. De computer gebruikt
een 9.5mm 2.5-inch Enhanced-IDE harde schijf. Consulteer uw dealer
wanneer u een harde schijf upgrade nodig heeft.
In je manual zal dat waarschijnlijk niet staan hoe dat moet.
Maar je moet waarschijnlijk even één van de klepjes aan de onderkant losschroeven, waarschijnlijk zit daar wel ergens je harde schijf, zoniet schroef je het klepje weer dicht he.
Maar je moet waarschijnlijk even één van de klepjes aan de onderkant losschroeven, waarschijnlijk zit daar wel ergens je harde schijf, zoniet schroef je het klepje weer dicht he.
Waarom? Omdat het kan!!
nou ik heb alle klepjes open gehad totaal maar 2 aan de onderzeide omdat ik bij een andere laptop had gezien dat die aan de onderkant zat. Maar bij mij heb je 1 bij het geheugen zitten en 1 bij het modem ofzo daar zit een of andere chip.
Wat ik denk is dat hij onder het toetsenbord zit maar ik krijg dat er niet vanaf.
Wat ik denk is dat hij onder het toetsenbord zit maar ik krijg dat er niet vanaf.
Bij mijn eigen Acer, Travelmate 660, moesten aan de onderkant 2 schroeven losgemaakt worden, en het plaatje "boven" het toetsenbord, waar de powerknop ed zitten moest ook verwijderd worden. Hiervoor moesten ook schroeven bij het scharnier losgedraaid worden. Verder zat het ook nog vast met een aantal klemmetjes.
Als je het durft, gewoon beginnen met schroeven, kan weinig kapot gaan.
Als je het durft, gewoon beginnen met schroeven, kan weinig kapot gaan.
Waarom? Omdat het kan!!
Ik heb vorige week mijn hd vervangen in mijn Acer 1501LMi. Hiervoor moest ik de accu aan de voorkant loshalen en daar zat een doorzichtig plastic lipje. Toen ik daaraan trok kwam er een soort van bracket tevoorschijn waar de hardeschijf zat ingeschroeft.
Misschien dat het bij jouw hetzelfde werkt.
Misschien dat het bij jouw hetzelfde werkt.
SRK35ZS-W
Ty, mja wanneer ik de accu eruit haal zie ik dat plastic lipje dus daar zit hij verstopt ;x haha dat had ik dus niet verw8 wel makkelijk hoef ik helemaal niet te gaan schroeven.
[ Voor 25% gewijzigd door MrRobert op 14-03-2006 07:40 ]
kmag toch hopen dat de HD nog wel vastzit met 2 of 4 schroefjes ?MrRobert schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 07:39:
wel makkelijk hoef ik helemaal niet te gaan schroeven.
Nee, de bracket zit alleen vast aan de pinnen van de IDE-connector. Maar hij zit wel behoorlijk strak vast, daarnaast zit de accu op zo'n manier, dat de hardeschijf er niet uit kan.
SRK35ZS-W
idd ik kan hem er zo uit halen :d wel makkelijk ;pScooper schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 09:50:
Nee, de bracket zit alleen vast aan de pinnen van de IDE-connector. Maar hij zit wel behoorlijk strak vast, daarnaast zit de accu op zo'n manier, dat de hardeschijf er niet uit kan.
mja ik heb hem nu dus eruit proberen te halen maar hij zit schijnwaar toch vast want wanneer ik aan het plastieke lipje trek dan wil hij niet meegaan, nu heb ik al alle schroeven los gedraait die ik tegen ben gekomen. Maar nu zit hij dus aan de 8terzijde, waar het beeldscherm vast zit aan de rest nog ergens vast. Weet iemand hoe ik dat los kan krijgen?
achterkant van je laptopMrRobert schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:00:
mja ik heb hem nu dus eruit proberen te halen maar hij zit schijnwaar toch vast want wanneer ik aan het plastieke lipje trek dan wil hij niet meegaan, nu heb ik al alle schroeven los gedraait die ik tegen ben gekomen. Maar nu zit hij dus aan de 8terzijde, waar het beeldscherm vast zit aan de rest nog ergens vast. Weet iemand hoe ik dat los kan krijgen?
soms moet je de sneltoetsen bovenaan je toetsenbord weg halen
niet alles gaat met schroeven !!
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
hoe haal ik die snel toetsen dan weg
want ik heb al eens proberen te duwen iedere kant op ;x want tussen het toetsenbord en die soort van balk met sneltoetsen zit een klein stukje wat in principe eruit zou moeten kunnen maar ik krijg er geen beweging in.
mja ik heb een paar foto's maar ik kan die niet online zetten
anders was het misschien duidelijker geweest
mja ik heb een paar foto's maar ik kan die niet online zetten
schroevendraaier
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
mja
waar zitten de schroeven dan die ik over het hoofd heb gezien?
Zeg, weet je eigenlijk wel waar je mee bezig bent?
NOFI, maar een laptop openhalen (zeker bij een voorgebouwd merk) kan veel schade opleveren!
Zoals je al zei wil je het toetsenbord eraf halen, vaak is het zo dat het met een klein pinnetje vastzit, zie je dit niet en breek je hem los met een schroevendraaier, dan kan je dus je toetsenbord vaarwel zeggen, en reparatie van zoiets is duur
Maargoed, als het lukt heb ik niets gezegd, het is alleen dat je op moet passen met die bevestiging
NOFI, maar een laptop openhalen (zeker bij een voorgebouwd merk) kan veel schade opleveren!
Zoals je al zei wil je het toetsenbord eraf halen, vaak is het zo dat het met een klein pinnetje vastzit, zie je dit niet en breek je hem los met een schroevendraaier, dan kan je dus je toetsenbord vaarwel zeggen, en reparatie van zoiets is duur
Maargoed, als het lukt heb ik niets gezegd, het is alleen dat je op moet passen met die bevestiging
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
haha, laat ik het zo zeggen ik wil het gewoon eens proberen, ben uitgekeken om met een pc te gaan kloten ;x en mja moet toch niet zo moeilijk zijn ;x
Ik weet ook dat ik voorzichtig moet zijn
is niet dat je nu iets snel kan vervangen ;p maar goed kan wel proberen om eens een ander hdd erin te gooien moet niet moeilijk zijn d8 ik maar goed nu word het toch wel ingewikkeld
Ik weet ook dat ik voorzichtig moet zijn
Weet je zeker dat hij nog ergens vast zit? Ik moest ook flink sjorren voordat hij los kwam. Gewoon heen en weer wrikken, na een keer of 20 komt hij dan ineens los. Dus gewoon eerst naar links, dan naar rechts aan het lipje trekken.
SRK35ZS-W
Pagina: 1