ik ben van plan binnenkort linux te gaan installeren, ik heb al een tijdje fedora gehad maar ik was er niet zo blij mee(vraag me niet waarom) maar wat vinden jullie nou de beste linux distributie??
We vragen wel waarom, anders weten we niet wat je zoekt.
!tip! Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 6
Ps. welkom op het forum, wellicht ben je vergeten om de FAQ door te lezen, toch raad ik je aan omdat alsnog even te doen.
!tip! Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 6
Ps. welkom op het forum, wellicht ben je vergeten om de FAQ door te lezen, toch raad ik je aan omdat alsnog even te doen.
[ Voor 30% gewijzigd door andreict op 10-03-2006 09:07 ]
Als ik zeg '42', moet het antwoord wel duidelijk zijn imo...
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Verwijderd
Het is geheel van de gebruiker afhankelijk wat hij/zei het fijnste vind dus de distributie die ik het beste vind kan helemaal niet altijd aan jouw eisen voldoen. Ik gebruik momenteeel Ubuntu (en debian op servers).
Dus wat dat betreft is het wel fijn te weten wat je niet aan stond in fedora aangezien er dan ook verteld kan worden wat mogelijk een distributie voor jou is.
Dus wat dat betreft is het wel fijn te weten wat je niet aan stond in fedora aangezien er dan ook verteld kan worden wat mogelijk een distributie voor jou is.
ik zoek een linux die in principe draait op KDE maar ik ben niet zo'n expert op linux gebied dus ik zoek wel een linux die het verschil tussen windows en linux niet zo groot maakt.
Verwijderd
Er zullen altijd verschillen zijn tussen Windows en Linux, aangezien vrijwel geen van de applicaties voor windows ook uitgebracht worden onder linux. Zo zal je voor waarschijnlijk ieder programma een alternatief moeten zoeken. Ook moet je er rekening mee houden dat linux GEEN vervanger is van windows maar een alternatief.
Maar met beperkte linux kennis en voorkeur voor KDE kan ik op dit moment Kubuntu aan raden heb het zelf nog niet gebruikt maar lijkt wel aan je eisen te voldoen en ik ben zeer te spreken over Ubuntu. Maar misschien is het ook handig om even in het topic te kijken wat andreict aanreikt.
*EDIT: een linkje voor mijn statement, http://linux.oneandoneis2.org/LNW.htm
Maar met beperkte linux kennis en voorkeur voor KDE kan ik op dit moment Kubuntu aan raden heb het zelf nog niet gebruikt maar lijkt wel aan je eisen te voldoen en ik ben zeer te spreken over Ubuntu. Maar misschien is het ook handig om even in het topic te kijken wat andreict aanreikt.
*EDIT: een linkje voor mijn statement, http://linux.oneandoneis2.org/LNW.htm
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 09:16 ]
Ik zou als ik jou was (na het doorlezen van de FAQ's zoals aangehaald is) gewoon eens een paar van de gratis te verkrijgen distributie's proberen. Er een tijdje mee werken en proberen uit te vinden wat je er wel en wat je er niet van aanstaat.
Dan kun je op een gegeven moment een betere keus maken, die geheel door je eigen wensen, bepaald is.
Dan kun je op een gegeven moment een betere keus maken, die geheel door je eigen wensen, bepaald is.
[ Voor 3% gewijzigd door Kluk-Kluk op 10-03-2006 09:18 ]