[PHP] Uitschuifmenu

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-04 10:31
Ik wil op mijn site (url niet relevant, dus spam) een uitschuifmenu maken. Bijvoorbeeld, als je de muis op 'Artikelen' houdt, dat je dan de verschillende klikmogelijkheden te zien krijgt.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan maken? Kan het in php, zo ja hoe? Of is het beter om het in javascript te doen?

Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 10-03-2006 09:31 ]

Verwijderd

Middels php kan je hooguit je menu aan de serverkant dynamisch renderen uit bijvoorbeeld een andere source (mysql, xml of wat dan ook). Aand e clientkant zou je de dynamiek in de vorm van een dropout menu middels javascript moeten bouwen...

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je kunt de data wel met PHP verzamelen, maar aan de voorkant moet je toch terugvallen op client-side oplossingen, zoals javascript en/of flash. Ik raad je aan eens te googlen op de termen javascript & menu.

goed....spuit 11 (en 't is al zo vroeg).

[ Voor 11% gewijzigd door MissingDog op 10-03-2006 08:11 ]

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-04 10:31
Dank je. Dus ik zou het sowieso in de javascript kant moeten zoeken.

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-03 10:13
op http://www.dynamicdrive.com/ staan ook wel voorbeelden van menu's

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zover ik me kan herinneren gaat het daar vaak om enigzins bloated code. Ik zou het meer zoeken in andere oplossingen die gebruik maken van de combinatie CSS en javascript (om MSIE ook zijn ding te laten doen).

Je komt dan al snel uit bij A List Apart: Suckerfish Dropdowns of de verbeterde versie op HTML Dog: Son of Suckerfish Dropdowns.

[ Voor 4% gewijzigd door -Lars- op 10-03-2006 08:21 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 14:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit moet inderdaad met Javascript, en JS hoort in Webdesign, Markup & Clientside Scripting. Echter, daar is met de search meer dan genoeg te vinden over dit onderwerp, dus gebruik die maar even. :)

Daarnaast mis ik een beetje eigen inzet van jouw kant. Lees ook Programming FAQ - De "quickstart" even door. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.