Toon posts:

HDD op mysterieuze vol

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met het volgende probleem:

mijn c partitie, waarop ik windows en al mijn programmas geinstalleerd heb, raakt steeds op rare wijze vol. eigenschappen van de schijf in verkenner geeft ook aan dat er 9,6 van de 9,7 gb vol zit. het rare is dus dat er op de schijf maar 3 mappen staan. windows (1,8 gb), program files (2,0 gb) en doc's and settings (1,8 gb). samen haalt dit dus nooit de 9,6 gb, waardoor steeds gedacht wordt dat de schijf vol staat. er staan verder geen verborgen bestanden of mappen.

ik gebruik windows xp pro sp2, een maxtor 120 gb dm10 sata (C: 10gb, D: 60 gb en E: 50 gb) en een asus A8N-E moederbord. het compatibiliteitsprobleem tussen mijn mobo en hdd heb ik destijds opgelost door de nvidia drivers in zijn geheel niet te installeren (alleen de ide-drivers weglaten, zoals aangeraden werd, hielp niet). wie o wie kan mij verder helpen?

edit: daar moest dus wijze tussen, in de titel :) iedereen snapt em vast wel, en ik heb trouwens 4x512 ddr400 reepjes. en de prullenbak is 500 mb.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 01:44 ]

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:17
Gebruik je Norton AntiVirus?

Dat zit er waarschinlijk heel wat ruimte in de RECYCLER map, althans ik had dat wel toen ik nog Norton had.

Zoek maar eens met de search.

[ Voor 12% gewijzigd door borstel op 10-03-2006 01:44 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je de OM FAQ al gelezen? (En dan ben ik nog zo aardig om meteen naar het juiste punt te linken...)

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 10-03-2006 01:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-01 11:17
Met programmatje treesize van jam kun je kijken hoe groot je mappen op je computer zijn.

Kan natuurlijk heel veel wat dit veroorzaakt, spyware, virus enz enz.

Met Crap cleaner kunt je heel je C: opruimen, tot en met temp mappen.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:52

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

- Prullenbak leeg maken
- System Restore (systeemherstel) instellingen eens bekijken
- Grote Page File (vaak 1.5 x RAM geheugen grootte)
- Hibernation settings file (1x RAM geheugen grootte)
Als er data op je schijf staat, moet die ergens in bestanden staan. Zoekt en gij zult vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door DaRealRenzel op 10-03-2006 01:48 ]

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Verborgen bestanden...?
Zoals je "virtueel geheugen"...?

Zet alles "uit" en Gooi ff een cleaner erover heen.

edit

1.8 + 2.0 +1.8 = 5.6
5.6 + 0.5 afval = 6.1

4*512 = 2048
vuistregel 1.5...,. 3.5

6.1+ 3.5 = 9.6 ?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 01:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
mag mijn PageFile / Swapfile dan kleiner? of op een andere partitie? jwel toch?

de slaapstand gebruik ik nooit, waar kan ik die uitzetten? systeembestanden staan weergegeven, ik gebruik geen norton, prullebak staat op max 500 en sys herstepunten op max 200. alles bij elkaar is nu 4,2. dus idd, + 3,7 is dat de 7,6 die aangegeven staat. danku zeer.

maartoch, kan die slaapstand uit en die swapfile naar een andere schijf?

ik ben dr al achter. bedankt

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 02:16 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

FAQ-gevalletje. Topic dicht dus. Mocht je de volgende keer willen dat jouw topic wat langer bleef leven, neem dan eens de Algemene gedragsregels (Netiquette) door. Daarin staat namelijk duidelijk uitgelegd wat wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.