Logitech media elite functiekeys met linux

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Heertjes en dametjes _/-\o_

Ik heb sinds kort een nieuw toetsenbord, namelijk de Media Elite keyboard van Logitech. Nu heb ik het probleem dat ik heel leuk een aantal functiekeys kan gebruiken, maar niet allemaal.

Bijvoorbeeld de volume keys werken niet, terwijl de start/pause en stop keys wel werken. Nu kan ik heel leuk een ander model kiezen, maar dan is het of net andersom of werken er weer andere keys niet. Continu is er wel iets dat niet werkt. Nu zou het mooi zijn, als ik in mijn X omgeving gewoon alle functiekeys kan gebruiken.

Hoe ik keys een functie moet geven weet ik wel, dat is niet het probleem behalve dat als ik de betreffende key intoets, X vervolgens zegt "je hebt niets ingedrukt dus ik doe lekker niets >:)".

Ook de KDE controlpanel biedt geen ondersteuning voor dit keyboard.
Ook niet nodig mijnsinziens, want mijn oude internet navigator kon ik gewoon in de Xorg.conf instellen.

Heeft iemand een idee?

tnx

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

probeer keytouch eens :)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Keybindrc is ook best wel handig :). Hiermee kan je toewijzen wat je wil aan een toets. Een programma opstarten, een geluidje afspelen, enz. Best leuk :). Ik heb zo m'n op het eerste zicht 'nutteloze' knoppen op m'n BenQ multimedia-toetsenbord geconfigureerd.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02 21:21
Je kan zelf proberen een custom keyboard layout te maken. Hier een artikel over XKB

http://www.linux.com/article.pl?sid=04/06/03/1558258

Zelf heb ik zo ooit mijn toetsen ingesteld voor m'n logitech cordless desktop optical. De layout bestond wel al, maar was nog niet compleet.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi