Toon posts:

3e PC op netwerk kan niet op internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een hele stomme vraag voor de ervaren mensen hier, maar ik kom er niet uit.
Heb al diverse sites via Google met uitleg geprobeerd, maar tevergeefs.
Wie kan me het volgende in Jip en Janneke taal uitleggen?

Ik heb thuis een router met internetverbinding waar ik 2 PC's met internet op heb.
Nu heb ik vandaag een derde gekocht, en heb deze met behulp van een netwerkkabel aangesloten op de router. De lampjes op de router branden alle 3, dus hij is goed aangesloten.

Maar hoe moet ik hem nu configureren zodat ik ook met deze PC op het internet kan, en bestanden kan delen tussen de verschillende PC's?
Ik heb bij de eigenschappen van de TCP/IP al aangevinkt dat ie automatisch een IP moet verkrijgen, maar ik kan nog steeds geen verbinding maken?

Via de netwerkwizards van XP wordt ik weinig wijzer, wat ik ook probeer.
Ik weet dat ik op de een of andere manier een intern IP-adres moet krijgen voor deze PC, maar hoe :?

Zoals je leest ben ik een leek op dit gebied, wie kan en wil mij dit even uitleggen? 8) _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 01:00 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-04 22:30
Normaal is het een kwestie van inpluggen en je zit online. Wat voor IP krijg je nu dan?

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 01:02:
Normaal is het een kwestie van inpluggen en je zit online. Wat voor IP krijg je nu dan?
Ik heb geen idee, waar kan ik dat zien?

-edit: maakt het misschien uit dat deze PC een onboard netwerkkaart heeft, en de anderen een gewone PCI-kaart? -

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 01:07 ]

• Jimster
Misschien een beetje handig om eerst een beetje in de materie te verdiepen?

Configuratiescherm->Netwerkverbindingen

Onboard of PCI kaart maakt niet uit.

Verwijderd

Voor je ip start > uitvoeren > cmd gevolgd door enter, in het zwarte scherm voer je in :
ipconfig /all

in het daarna volgende lijstje zie je een ip adres staan.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-04 19:01

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

start een Command Prompt venster en tik ipconfig /all
Op alle computers zou het IP Adres in dezelfde range moeten liggen (iets van 192.168.x.y waarbij x hetzelfde is en y telkens een andere waarde. Het kan ook iets in de 10.0.0.x reeks zijn, da's afhankelijk van je router.
ALs dit niet het geval is (bijv. je adres is 169.254.x.x) dan is er iets niet goed met adres-toewijzing. Check dan in je router hoe groot de 'DHCP Pool' is. Check tevens de netwerkkabel, en of de PC juist is ingesteld op DHCP (eigenschappen van de LAN verbinding).

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 01:09:
Voor je ip start > uitvoeren > cmd gevolgd door enter, in het zwarte scherm voer je in :
ipconfig /all

in het daarna volgende lijstje zie je een ip adres staan.
Het enige wat er komt te staan is:

Windows IP Configuration

Verder niks :?

• Jimster
Ik denk dat je nog geen drivers voor je netwerkkaart geinstalleerd hebt.
Zoek even wat voor moederbord je hebt.
Ga naar de website van de fabrikant van je moederbord en download de drivers voor de netwerkkaart die bij je moederbord horen.

Verwijderd

Je netwerkkaart staat uitgeschakeld. Start > instellingen > netwerkverbindingen en dan dubbelklikken of rechtermuisklik op lan verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 01:14:
Je netwerkkaart staat uitgeschakeld. Start > instellingen > netwerkverbindingen en dan dubbelklikken of rechtermuisklik op lan verbinding.
Hij geeft aan dat ie enabled is.

------
LAN or high-speed internet

1394 Connection
Enabled
1394 Net Adapter
------

Onder naast de klok staan ook gewoon 2 computertjes, met erbij dat ie verbonden is met 400mbp/s

Verwijderd

Dit is je firewire. rechtermuisklik op deze computer en dan eigenschappen > hardware > apparaatbeheer dan volgt een lijste waarin je netwerkadapters ziet staan daar even op dubelklikken en valt ie naar beneden en welke adapters zie je dan staan ?.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 01:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 01:21:
Dit is je firewire. rechtermuisklik op deze computer en dan eigenschappen > hardware > apparaatbeheer dan volgt een lijste waarin je netwerkadapters ziet staan daar even op dubelklikken en valt ie naar beneden en welke adapters zie je dan staan ?.
Dan staat er alleen 1394 Net Adapter

Verwijderd

Dan is of in je bios de netwerkaart uitgeschakeld of je hebt in de lijst van apparaatbeheer ook nog een kopje overige apparaten als je dit kopje hebt moet de kaart nog geinstaleerd worden. Als je de bios in wilt zet je de computer uit en daarna weer aan :) en druk DEL in en uit ( meerder keren ) je komt in de bios dan zoek even of kijk in het boekje van je moerderbord of pc leverancier hoe je deze aanzet verander niet zomaar iets !. Met een beetje gezond verstand kom je er ook met een beetje zoeken in de bios je ziet iets in de trend van ONBOARD LAN ENABLED/DISSABLED.

Succes.

PS. Als je hem enabled vergeet dan niet de bios te saven voor je hem verlaat ( save and exit setup ). Als je windows start zal die nieuwe hardware vinden dit is de netwerkaart nu moet de cd-rom van je moederbord/pc leverancier erin om de benodigde software te instaleren.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 01:36 ]

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-04 19:01

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 01:25:
[...]

Dan staat er alleen 1394 Net Adapter
En staat er nog ergens een vraagtekentje in de lijst ? Zo ja, wat staat daar bij ?

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 01:30:
Dan is of in je bios de netwerkaart uitgeschakeld of je hebt in de lijst van apparaatbeheer ook nog een kopje overige apparaten als je dit kopje hebt moet de kaart nog geinstaleerd worden. Als je de bios in wilt zet je de computer uit en daarna weer aan :) en druk DEL in en uit ( meerder keren ) je komt in de bios dan zoek even of kijk in het boekje van je moerderbord of pc leverancier hoe je deze aanzet verander niet zomaar iets !. Met een beetje gezond verstand kom je er ook met een beetje zoeken in de bios je ziet iets in de trend van ONBOARD LAN ENABLED/DISSABLED.

Succes.

PS. Als je hem enabled vergeet dan niet de bios te saven voor je hem verlaat ( save and exit setup ). Als je windows start zal die nieuwe hardware vinden dit is de netwerkaart nu moet de cd-rom van je moederbord/pc leverancier erin om de benodigde software te instaleren.
Er staat in de BIOS:
MAC Lan(nVIDIA) [AUTO] (kan alleen op auto of disabled)
VIA OnBoard 1394 [ENABLED]

Bij overige apparaten in XP staan nog met een uitroepteken erbij:
-Multimedia Audio Controller
-Other PCI Bridge Device
-SM Bus Controller

Verwijderd

Ik denk dat je chipset drivers van je moerderbord nog geinstaleerd moeten worden. Dat weet ik eigenlijk wel zeker Wat voor pc heb je ? dat is nu wel even handig om te weten ( moesten we eigenlijk al aan het begin hiervan ff bespreken :P ).
Heb je hem zelf samen laten stellen en bouwen of is het een 1 merk ?. Misschien kun je zelfs vertellen wat voor een moederbord erin zit > op de bon maybe.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 01:50 ]

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58
Yep, je moet gewoon de drivers van je moederbord installeren, waarschijnlijk een Nvidia-chipset ????

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 01:49:
Ik denk dat je chipset drivers van je moerderbord nog geinstaleerd moeten worden. Wat voor pc heb ? dat is nu wel even handig om te weten ( moesten we eigenlijk al aan het begin hiervan ff bespreken ;) ).
Heb je hem zelf samen laten stellen en bouwen of is het een 1 merk ?. Misschien kun je zelfs vertellen wat voor een moederbord erin zit > op de bon maybe.
Het is een AMD Athlon 64 3000+ S754 met een MSI K8N Neo moederbord.

Als ik het goed begrijp vind hij dus helemaal geen netwerkkaart, aangezien de 1394 eigenlijk de FireWire verbiding is?

Verwijderd

Yes dat is de firewire kaart, je moet even de cd-rom van het moederbord erin doen dan krijg waarsschijnlijk automatisch een schermpje in beeld met iets van driver install of misschien krijg je direct al een lijstje met de afzonderlijke apparaten om te instaleren. je geluid doet het nu ook nog niet die moet je ook instaleren.

Verwijderd

Topicstarter
Welke moet ik hebben van de onderstaande link?

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=572&kind=1

Ze lijken namelijk veel op elkaar...

Ik heb de CD-rom er namelijk niet bij :{

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 01:57 ]

Verwijderd

NVIDIA nForce3 System Drivers en van deze moet je downloaden : Win9X/ME/2000/XP(28954KB)
Realtek ALC Series AC'97 Audio Drivers : Win9X/ME/2000/XP(21158KB)

Verwijderd

Topicstarter
OK hartstikke bedankt, ik ga het even proberen!!

Verwijderd

Topicstarter
nou, dat gaat weer lekker, hij geeft aan dat de zip-jes corrupt/beschadigd zijn ;(
Heb ik alsnog geen drivers :(

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

NVIDIA nForce3 System Drivers
Win2K/XP driver package 5.03 contains the below components:
Ethernet NRM driver version 4.42 (WHQL)
Win9X/ME/2000/XP(28954KB)
WinXP 64-bit(8101KB)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Die doen het wel ^O^
Heb je misschien die van het geluid ook nog? :7

• Jimster
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:57:
[...]
Die doen het wel ^O^
Heb je misschien die van het geluid ook nog? :7
Hier op GoT wordt op z'n minst enig vooronderzoek van je verwacht.
Hoe moeilijk is het om drivers te vinden van je geluidskaart?
Vergeet niet.. GoT is geen helpdesk. Je bent al aardig op weg geholpen dus ik denk dat je die drivers best zelf kunt vinden.

Verwijderd

Ik vind dit inderdaad te ver gaan. We zijn nog altijd een forum van computerhobbyisten en niet van huisvrouwen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.