Via een USB Wifi stick 2 connecties maken.

Pagina: 1
Acties:

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:31
Zoals de titel aangeeft heb ik de vraag of je met een usb wifi stick internet kan delen met 2 apparaten tegelijk via een PC die is verbonden aan i-net via een router
Ik wil het gebruiken voor een PSP en een laptop met ingebouwd wifi.

Kan iemand hier informatie over geven?

Bij voorbaat dank. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mutatie op 10-03-2006 00:59 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Microsoft heeft wel een tooltje waar je met 1 WiFi-client op 2 WAP's kan.

Maar in 1 device op een WAP te zetten, en dat zelfde ding te laten Ad-Hoc'en met je PSP lijkt me niet.
Kan je PSP niet in infrastructure mode op je WAP komen?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Bedoelt hij niet gewoon dat de PC met een eindje touw aan een HTK routertje, en dat hij wil dat de laptop en de PSP via WIFI met die pc verbinden en dan ook kunnen internetten?

Maak een wireless ad hoc netwerkje (zelfde ssid instellen op alle drie devices, en zelfde WPA of WEP keys gebruiken), en stel op de PC in dat de internet verbinding gedeeld moet worden, conform de FAQs van dit forum. Vijf minuten werk, tien als je de FAQ eerst leest (omdat het lezen vijf minuten duurt, niet omdat het moeilijker wordt!)

• Mutatie
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 07:43:
Bedoelt hij niet gewoon dat de PC met een eindje touw aan een HTK routertje, en dat hij wil dat de laptop en de PSP via WIFI met die pc verbinden en dan ook kunnen internetten?

Maak een wireless ad hoc netwerkje (zelfde ssid instellen op alle drie devices, en zelfde WPA of WEP keys gebruiken), en stel op de PC in dat de internet verbinding gedeeld moet worden, conform de FAQs van dit forum. Vijf minuten werk, tien als je de FAQ eerst leest (omdat het lezen vijf minuten duurt, niet omdat het moeilijker wordt!)
Precies. Dus dat betekend dat het mogelijk is?

Het 2e deel heb ik nog niet zoveel verstand van maar als het kan kom ik er wel uit denk ik.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-04 16:25
Ik was gisteren naar een Asus WL-100g deluxe PCMCIA wireless kaartje aan het kijken en uit de doos kon ik opmaken dat hij ad-hoc kon fungeren met meerdere clients.

Kijk bijvoorbeeld eens op de Asus website of er van hun USB wireless kaart niet ook een versie is die dit ondersteund.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De post was ge-edit op het moment dat ik mijn verhaaltje zat te tikken. Shit happens..

Maar op die manier kan dat prima. Even de FAQ doornemen, mocht je dan nog op problemen stuiten, zien we je wel weer ;)
Ook ff melden wat je al geprobeerd hebt en eventuele foutmeldingen.

Ey!! Macarena \o/

• Mutatie
Ik had deze op het oog omdat deze compatible met xlink kai is (voor psp)
http://www.dlink.com/products/?pid=334
Like all other D-Link wireless adapters, the DWL-G122 Wireless USB Adapter can be used in peer-to-peer mode (ad-hoc) to directly connect to other 802.11b/g wirelessly enabled computers for direct file sharing, or in client mode (infrastructure) to connect with wireless access points or routers.
Het lijkt erop dat het zou moeten werken dus?
Pagina: 1