Toon posts:

Systeem upgrade maar prestatie omlaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van een agp 8x moederbord met een FX 5900xt naar een Abit KN8 SLi met XFX 6800GS xxx PCie gegaan.
En nu ging ik Farcry spelen maar de kwaliteit is erg slecht geworden, zoals erg gele grotten en buiten is het zand zwart ect.
ALs ik auto detect doet voor de video instellingen dan komt alles op laag terwijl met de FX kaart alles tussen medium en high stond en ik dus ook met de FX behoorlijk mooi beeld had.
IK heb voor de 6800 eerst de 82.12 drivers gebruikt die erbij zaten en ook de laaste 84.20 beta geprobeerd,
ik heb ook alle opties uitgeprobeerd maar nopes.
Iemand enig idee? :'( _/-\o_ |:(

Sys.spec.

Amd 3700+
Abit KN8 SLi
XFX 6800 GS met een abit shadow card in de 2de pcie slot.
2x 512mb Geil dual channel

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
heb je ook al de laatste drivers van je mobo gedownload?

My Specs | My BF2 Stats

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-07 22:35

Wok

Dakloos...

shadow card? wasda :?

Loopt dat ding de boel niet te verknooien?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Topicstarter
Wok schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 00:52:
shadow card? wasda :?

Loopt dat ding de boel niet te verknooien?
Nee denk het niet want het zorgt ervoor dat je in normal mode zit als je niet met 2 kaarten werkt

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:31
veel mensen hebben last met de drivers van NVIDIA. Hier op GoT word vaak de oplossing gegeven door de driver 77.77 te gebruiken. Dit schijnt veel problemen te verhelpen, dus ik zou zeggen, probeer deze is.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

Hoi, ik heb bijna een identiek systeem, (cpu, mobo en vga)
Heb zelf met geen enkele driver uit de 80 serie problemen gehad.

Maar heb je na de upgrade ook een complete herinstallatie uitgevoerd van Windows XP?
En heb je het euvel ook met andere games?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Heeft TS een nieuwe windows install gedaan op zijn nieuwe hardware? Of gewon het schijfje overgebouwd? In het laatste geval lijkt het me duidelijk... dat er iets zwaar scheef gegaan is in je driver setup... Oplossen kan je misschien doen door àlle drivers na te lopen en te updaten (chipset, audio, vga, ...) of een mooie verse installatie (wat sowieso aangeraden is imho als je dergelijke "grote" hardwareveranderingen doorvoert...

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

dit klinkt als een driver probleem.

installeer nieuwe drivers en check anders bij de nvidia opties bij het rijtje FSAA, ANISOTROPIC e.d. naar "system quality" oid... en zet die lager/hoger. Want ik heb daar ook ooit problemen mee gehad. (zwarte vlakken en zo)

Greyh0und

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Patch FarCry eens naar de laatste versie (volgens mij 1.32). Waarschijnlijk is je probleem dan opgelost, want dit is een bekend probleem met de 6800/X800 kaarten in de standaard versie van FarCry ;).

Verwijderd

Topicstarter
Yup het was de farcry patch.
Thx people
Pagina: 1