Autostart blokkeren + Achtergrond verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• United
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-07 15:47
Mijn PC is geinfecteerd met een virus, deze heb ik met pijn en moeite weten te verwijderen helaas treden er nu 2 problemen op:

1. Bij opstarten wil hij een bepaald .exe openen maar deze is verwijdert (was onderdeel van virus), heb al in msconfig gekeken en met Anti-Autostart (programma dat in regedit kijkt) maar niks gevonden. Weet iemand waar ik hem kan blokkeren?

2. Mijn achtergrond is uitgeschakeld en ook niet in te schakelen als ik bij bureaublad achtergrond kijk is bladeren inactief en kan ik niet door de achtergronden scrollen. Hoe kan ik dit weer oplossen?

Alvast bedankt

PS wist niet of dit nu bij virussen hoorde of software, maar aangezien het niet over het virus zelf gaat heb ik hem hier geplaatst

• United
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-07 15:47
Please help me out here

8)7 8)7

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wat je het best kunt doen is HijackThis gebruiken.
Die geeft aan welke bestanden door welke sleutels gestart worden.
Er zijn tegenwoordig virussen die hun startup key wegschrijven in win.ini.
Er zijn helaas meerdere mogelijkheden om programma's te starten bij het opstarten.
Google is your friend, overigens.

Succes, en laat even weten of het gelukt is.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Even Google gebruiken op de naam van het virus (indien bekend) anders de naam van de .EXE die ie af wil trappen, die moet je uit je msconfig (opstarten) weg zien te krijgen. Eerst alles uit zetten in msconfig, dan een voor een weer aan zetten, en Voila !

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 16:28

Thrillseeka

Let love rule

dat bladerein in actief is heeft denk ik te maken met een group policy, mits dit je eigen pc computer thuis is zou je even naar de directory:
c:\windows\system32\ kunnen gaan

hierin staan 3/4 directorys die beginnen met grouppolicy. als je deze verwijderd en dan opnieuw inlogt zou je geen last meer van policys moeten hebben.

Lekker zijn is een gave :)