[X850XTPE]Artifacts in de icoontjes.

Pagina: 1
Acties:

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 21:28

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag ineens artifacts op de icoontjes van mijn windows desktop en ook in bewegend beeld.
In de bios helemaal niks en met opstarten ook niet.
Pas in windows last van deze rare strepen over de icoontjes.
Verder heb ik er geen last van in de veilige modus en als de drivers er af zijn.
Nu zou je denken driver probleem.
Maar hoe kan zoiets nou zoineens gebeuren en waarom?
Cooling is het niet want hij voorzien van watercooling en dat draait al weken stabiel zonder problemen continu 24/7!
Kan er dus vanuit gaan dat de kaart is overleden?

Merk is Sapphire..

iemand een idee?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nou, heb je dan al eens andere drivers geprobeerd?
Waterkoeling staat trouwens ook niet garant voor een goed gekoelde kaart. Het geheugen en het voedingsgedeelte van de kaart moeten het nu zonder de eventuele airflow van de koeler doen wat bij de hooggeklokte X850XT PE misschien wel een probleem kan zijn. Ook is het waterblok misschien niet optimaal vastgemaakt. Kijk dus ook even je temperaturen na.

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:06:
Nou, heb je dan al eens andere drivers geprobeerd?
Waterkoeling staat trouwens ook niet garant voor een goed gekoelde kaart. Het geheugen en het voedingsgedeelte van de kaart moeten het nu zonder de eventuele airflow van de koeler doen wat bij de hooggeklokte X850XT PE misschien wel een probleem kan zijn. Ook is het waterblok misschien niet optimaal vastgemaakt. Kijk dus ook even je temperaturen na.
nou dit draait al maanden zo en geheugen van de kaart is voorzien van extra koelblokjes... en het waterblok zit 100% goed.
verder is de x850xt pe standard... en andere drivers zijn ook geprobeerd..

screentje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/12bf7ed2a2f73d95a39dc01a9b7a3ef8/thumb.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door mydogisgone op 09-03-2006 23:14 ]

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
Het is al duidelijk, mijn kaart is overleden.
Net ff omgewisseld met een X550 en tjah toen waren er geen streepjes meer.
Duidelijk dus. :|

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-07 21:51
Niet te snel opgeven!

Test hem nog ff in een ander systeem.
En probeer een paar andere drivers (www.omegadrivers.net)

Als je echt ten einde raad bent en van plan bent hem weg te gooien, probeer er dan een X850PRO Bios in te proppen. Misschien dat er pipes kapot zijn en dat ie het met minder (12 ipv 16) nog wel doet :D.

En als dat ook niet meer werkt en je hem echt weg gaat gooien, dan wil ik hem wel hebben, voor aan de muur ;).

[ Voor 19% gewijzigd door Lord Bendtner op 10-03-2006 09:18 ]

Better, Best, Bendtner

• Admiral Freebee
  • Niet online
Zo snel zou ik je kaart nog niet opgeven. Wat als je je core en geheugen (licht) onderclockt? En wat als je er een grote fan op richt? Wat gebeurd er in spellen? Heb je je kaart al eens opnieuw er in gestoken? Of in een andere computer met stock cooling?

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
ik ga hem voor RMA terug doen.
Zit nog garantie op en dit is zomaar begonnen, gezien hij gewoon stock draaide.
iig ik ga het niet onderklokken, een x850xt pe is een x850xt pe en niets anders want daar heb ik voor betaald.

:)

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-08 01:39
Een vergelijkbaar iets heb ik ook gehad met een Geforce FX5500, dus geen artifacts buiten windows of in veilige modus, maar wel als ik de drivers had geinstalleerd en in de normale modus opstarte. Dit loste ik toevallig (ik dacht zelf ook dat me kaart overleden was) op door de kaart eruit te halen en weer opnieuw erin. Waarschijnlijk zat er gewoon stof tussen een van de AGP-contactjes en de "pinnen" van de videokaart of de kaart zat net iets verschoven voor zover dat mogelijk is waardoor er verkeerde contacten werden gemaakt. Dus kijk anders of hij het goed doet als je hem er even uit haalt en daarna weer er in stopt. Als dat niet werkt heeft RMA'en denk ik ook weinig zin, aangezien je er een alternatieve koeler op hebt gezet omdat dan je garantie en iedere kans om een nieuwe te krijgen bij defect weg is, of je moet net geluk hebben als je de stock cooler er op zet dat ze het niet zien.

AMD Ryzen 7 5800X, MSI X570 Gaming Edge Wifi, MSI GeForce RTX 3070 Gaming X TRIO, 2x 16GB G.Skill DDR4-3600, Samsung 970

• Admiral Freebee
  • Niet online
mydogisgone schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:54:
ik ga hem voor RMA terug doen.
Zit nog garantie op en dit is zomaar begonnen, gezien hij gewoon stock draaide.
iig ik ga het niet onderklokken, een x850xt pe is een x850xt pe en niets anders want daar heb ik voor betaald.

:)
Als het met onderklokken weg is dan kan weet je zeker dat het aan je kaart ligt. Ik zeg niet dat je genoegen moet nemen met minder.
Pagina: 1