Toon posts:

spontaan uitvallen pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb probleem met pc die spontaan uitvalt
Het betreft een pc van een kennis en heb niet alle gegevens bij de hand
betreft een aopen mb 533 mhz p4 2,5 in de bios geeft ie 2 waarden voor de temp aan 27 -34
Nu valt de pc met regelmaat weer uit ,nu draaide ze 4 virus scanners naast elkaar en naar dat ik die verwijdert had ging het ongeveer 20 uur goed
nu heb ik everesthome mbm een speedfan geinstaleert en vindt ik een derde waarde van ongeveer 106 graden celsius (aux) die waarde vindt ik niet terug in de bios?

Spec zijn Aopen mb 533 mhz fsb socket 478 sorrie meer info nog niet voorhanden
512 mb ddr (getest goed)
voeding antec 400 watt alle lijnen stabiel
videokaart en nvidia 4400

mijn vraag is dus waar staat die 3 de waarde voor van graden 106 kan het meschien de videkaart zijn en zo ja kan het dan zijn dat de pc spontaan uitvalt(geen artifacts of zo te zien) of is het ee ncontroler die te warm wordt?
Ik hoop dait iemand mij verder kan helpen en dat ik voldoende info hebt gegeven

Gr Ron

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
Je kijkt in de bios wat de waarden zijn, dan kijk je met bijv speedfan welke dezelfde waarden zijn.
Deze weet je dus.
Een compleet afwijkende waarde is gewoon niks, dus niet op letten

Om te kijken of je 12v en 5v waarde goed is moet je de pc stressen.
cpu burn-in 2 x starten
videokaart stressen
hardeschijf met hd tune laten lopen
nu moet je dus kijken naar de voltages en temp, nu weet je dus of je voeding goed is.

indien dit ok is en je hebt nog steeds fouten, dan zou ik als eerste opnieuw installeren,
en kijken of het dan weg is.

memtest laten lopen

Je kan ook eens naar andere probleem gevallen kijken, deze mensen moeten ook de pc testen,
dit geld natuurlijk ook voor jou.

Verwijderd

Topicstarter
Waarden blijven stabie onder stressed pc de 2 waarden die ik in de bios terug vindt vindt ik ook terug in speedfan,mbm ,everrest .videokaart heb ik nog niet kunnen stressen binnekort ff doen
Het vreemde is ook dat pc gewoon totaal uitvalt bijv met msn of het bezoeken van webpagina,s eerder een 30 tal minuten cpu burn-in gedraait gaf geen problemen
Maar vindt het vreemd dat zowel speedfan mbm als everresthome die 106 graden vindt en die loopt ook op tijdens stressed test

reinstal OS is al eerder gedaan haalde niks uit

Verwijderd

Is die 106 graden dan niet van je videokaart? Naar mijn weten vind je die temperatuur ook niet terug is de bios.

Misschien nog een spare video-kaartje rondslingeren? Zet die er dan is in, kijken hoe lang die t dan volhoud.

Verwijderd

Topicstarter
ga van het weekend de videokaart vervangen kijken of het probleem oplost vervang ook meteen de OS door nieuwe instal

Verwijderd

zouden tekens kunnen zijn van het overlijden van je moederbord... zelfde probleem had ik.... mn moederbord is nu zo dood alst maar kan... :P

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zet je blauwe schermen eens aan bij systeemeigenschappen -> opstart herstart instellingen -> de computer automatisch opnieuw opstarten (uitvinken). Dan kun je zien of hij wellicht gewoon een blauw scherm geeft en kun je aan de hand van de foutcode misschien wat gerichter zoeken.
Pagina: 1