Heb probleem met pc die spontaan uitvalt
Het betreft een pc van een kennis en heb niet alle gegevens bij de hand
betreft een aopen mb 533 mhz p4 2,5 in de bios geeft ie 2 waarden voor de temp aan 27 -34
Nu valt de pc met regelmaat weer uit ,nu draaide ze 4 virus scanners naast elkaar en naar dat ik die verwijdert had ging het ongeveer 20 uur goed
nu heb ik everesthome mbm een speedfan geinstaleert en vindt ik een derde waarde van ongeveer 106 graden celsius (aux) die waarde vindt ik niet terug in de bios?
Spec zijn Aopen mb 533 mhz fsb socket 478 sorrie meer info nog niet voorhanden
512 mb ddr (getest goed)
voeding antec 400 watt alle lijnen stabiel
videokaart en nvidia 4400
mijn vraag is dus waar staat die 3 de waarde voor van graden 106 kan het meschien de videkaart zijn en zo ja kan het dan zijn dat de pc spontaan uitvalt(geen artifacts of zo te zien) of is het ee ncontroler die te warm wordt?
Ik hoop dait iemand mij verder kan helpen en dat ik voldoende info hebt gegeven
Gr Ron
Het betreft een pc van een kennis en heb niet alle gegevens bij de hand
betreft een aopen mb 533 mhz p4 2,5 in de bios geeft ie 2 waarden voor de temp aan 27 -34
Nu valt de pc met regelmaat weer uit ,nu draaide ze 4 virus scanners naast elkaar en naar dat ik die verwijdert had ging het ongeveer 20 uur goed
nu heb ik everesthome mbm een speedfan geinstaleert en vindt ik een derde waarde van ongeveer 106 graden celsius (aux) die waarde vindt ik niet terug in de bios?
Spec zijn Aopen mb 533 mhz fsb socket 478 sorrie meer info nog niet voorhanden
512 mb ddr (getest goed)
voeding antec 400 watt alle lijnen stabiel
videokaart en nvidia 4400
mijn vraag is dus waar staat die 3 de waarde voor van graden 106 kan het meschien de videkaart zijn en zo ja kan het dan zijn dat de pc spontaan uitvalt(geen artifacts of zo te zien) of is het ee ncontroler die te warm wordt?
Ik hoop dait iemand mij verder kan helpen en dat ik voldoende info hebt gegeven
Gr Ron