Toon posts:

VGA Voeding van de nieuwere kaarten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ga me de 7900gt kopen maar ik zie net op een foto dat daar een stroomaansluiting op moet komen met 6 pinnetjes. mijn voeding heeft dat soort stekker niet eraan zitten, krijg je een verloopstukje bij de videokaart voor die aansluiting? en zoja zou mijn voeding die kaart aankunnen? ik heb een zalman 400wat voeding het precieze type vind ik niet :?
Hopelijk krijg ik snel een reactie want ik vind daar niks van op internet van die stroomaansluiting op die kaart omdat ik er de naam niet van weet.

grtzzz playstation2

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Je krijg inderdaad een verloopstuk bij de kaart waarmee je 2 molex stekkers aan kan sluiten en zo de andere kant van de stekker op de kaart kan doen.

Hier zie je een molex stekker die aan je voeding zit:

Afbeeldingslocatie: http://www.msprojectstart.org/molex%20connect.jpg

En hier zie je een verloopkabel die je bij de kaart krijgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.coolputer.fi/tuotekuvat/1223.jpg

Zalman voedingen zijn behoorlijk goed, dus waarschijnlijk zal dit prima gaan werken.
Natuurlijk hangt dit ook van de rest van je systeem af.... heb je 6 harde schijven dan word het natuurlijk al wat lastig. :P

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
aahzo, bedankt voor de goede en duidelijke informatie :)
Ik heb trouwens het volgende systeem:
Asus 8an sli deluxe
2x 1gb kingston 400mhz dual channel
250GB maxtor schijf 16mb cash SATA
DVD brander nec3540
DVD speler a-open chameleon
Floppydrive
Simpele leadtek tv xp2000 (tv kaartje)
AMD Athlon 64bit 3200+ Vinice
en op de videokaart heb ik een zalman koeler zitten (die helemaal van koper is)
en op de processor heb ik ook die grote zalman koeler zitten die helemaal van koper is.
en de videokaart de 7900gt xxx 256mb

Dat is mijn systeempje, misschien heb je daar genoeg aan om te kunnen inschatten of dat gaat werken als ik die kaart koop :)

Grtzzz playstation2

Verwijderd

Topicstarter
wops... correctie ik heb de XFX 6600GT 256MB DDRIII PCI-E,, en ik bedoel dat ik de 7900GT xxx 256MB ga kopen, zoals het systeem nu is met die 6600kaart draait die perfect :)

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:31
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:22:
wops... correctie ik heb de XFX 6600GT 256MB DDRIII PCI-E,, en ik bedoel dat ik de 7900GT xxx 256MB ga kopen, zoals het systeem nu is met die 6600kaart draait die perfect :)
Je kan je berichten gewoon editten hoor hoef je niet opnieuw te reageren...

Maar ja dit gaat werken, je voeding zal dit ook wel trekken ! let wel even op je waardes standaard en net na het game liefst onder het game!

Verwijderd

Topicstarter
oja klopt staat een knopje edit :P niet gezien sorry...
maar wat bedoel je met waardes controleren ? de temp. van de kaart? en processor?

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

eXe

Is ook belangrijk, maar ik denk dat hij de waardes van de voeding bedoelde. Spanning van de kabels etc.

Ik gebruik zelf Everest (via google vind je wel een trial), om alles af en toe te controleren of als ik iets niet vertrouw. Maar misschien dat je hier al bekend mee bent.
Met dat progamma kun je ook alle waardes van je voeding aflezen.
Gewoon even kijken of de 12V werkelijk 12V levert zelfde voor de andere. Het zit er dacht ik meestal zo'n 0,5 naast bij mij en voor zover ik weet niets om je zorgen over te maken. Zo lang het maar geen hele volts scheelt is het goed.

Verwijderd

Topicstarter
aahzo...
men pc staat 24/7 aan en heb nooit problemen.. als ik nieuwe kaart heb laat ik hem ook aanstaan dag en nacht en als ik dan nergens problemen mee heb dan zijn de volts ook goed neem ik aan en hoef ik dat niet te controleren? want mijn pc hangt noooooit valt nooit uit of weg... staat gewoon letterlijk altijd aan (sinds ik hem heb 3kwart jaar) en is nooit uitgeweest of een prob gehad :)
mja bedankt voor de info ik weet nu alles wat ik wou weten :*)

grtzzz playstation2
Pagina: 1