Finder crasht bij kopieeren naar USB stick

Pagina: 1
Acties:

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-02 21:17
Hoi,

ik probeerde net wat bestanden naar m'n USB stick te kopieeren, maar m'n finder loopt erop vast. Een geforceerde stop of de USB stick eruit trekken is de enige oplossing. Gelijk bij het eerste bestand blijft hij al hangen, uiteindelijk (na het eruit trekken) staat er een 0kb bestand op de usb stick. Dit gebeurt zowel bij het van en naar de USB stick kopieeren.

Alle andere programma's blijven gewoon werken, het is alleen de finder die problemen heeft.
Maar nu heb ik nog steeds een USB stick waar ik niks mee kan... :/

Ik draai MacOS 10.4 op een 12" Powerbook.
De USB stick is een Apacer Handy Steno 2.0 van 128mb.

Iemand suggesties wat ik hieraan kan doen, of waardoor dit veroorzaakt wordt?
Zoeken hier op GOT en op Google levert nog niet veel zinnigs op

Edit: een portable harddisk via USB doet het overigens prima :)

[ Voor 6% gewijzigd door Xcalibur op 09-03-2006 22:49 ]

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En heb je al gekeken wat er in de Console staat :) (console.log en system.log).

Heb je geprobeerd om de USB stick te formatteren. Wat gebeurt er als je het via de Terminal doet?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Xcalibur
Hoi,

in de console.log wordt er met geen woord over gerept, een system.log heb ik niet volgens Spotlight?

In m'n Schijfhulpporgramma heb ik de stick gecontroleerd etc, alles zonder fouten. Ik heb em nu ook 'gewist' (is dat formatteren? Het ging wel heel snel...). Zonder resultaat overigens, hij blijft nog steeds hangen op 0kb.

En via de Terminal? Ik heb geen idee wat ik met dat ding moet eerlijk gezegd.... }:O
Als je me van een regeltje kan voorzien wat ik daar in kan typen ga ik het proberen!

Verwijderd

Wat is het bestands systeem van dat ding?

ik denk dat FAT32 het beste is ivm compatible met windows en linux en os x :P

• Xcalibur
Schijfhulpporgramma zegt MS-DOS compatible / FAT16

• Xcalibur
*schopje* O-)
ik ben nog niet veel opgeschoten... :|

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Xcalibur schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 08:36:
Hoi,

in de console.log wordt er met geen woord over gerept, een system.log heb ik niet volgens Spotlight?

In m'n Schijfhulpporgramma heb ik de stick gecontroleerd etc, alles zonder fouten. Ik heb em nu ook 'gewist' (is dat formatteren? Het ging wel heel snel...). Zonder resultaat overigens, hij blijft nog steeds hangen op 0kb.

En via de Terminal? Ik heb geen idee wat ik met dat ding moet eerlijk gezegd.... }:O
Als je me van een regeltje kan voorzien wat ik daar in kan typen ga ik het proberen!
system.log heb je wel :) Met Console bedoelde ik de applicatie Console die in de folder Hulpprogramma's staat. Je kunt door o.a. console.log en system.log bekijken.

Via de Terminal doe je met cp naar \Volumes\<naam van je usb stick>. Stel dat ik een bestand "test.txt" in m'n Thuismap heb staan en m'n usb stick heet "Sticky", dan voer je in de Terminal in:
cd ~
cp test.txt \Volumes\Sticky

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Xcalibur
thnx voor de uitleg, ik ga morgen even met de Terminal aan de slag (nu naar bed enzo ;) )...
maar die system.log, waar zou ik die moeten vinden? Want zoals gezegd heeft Spotlight geen idee?

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Xcalibur schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:17:
thnx voor de uitleg, ik ga morgen even met de Terminal aan de slag (nu naar bed enzo ;) )...
maar die system.log, waar zou ik die moeten vinden? Want zoals gezegd heeft Spotlight geen idee?
system.log staat in private/var/log, maar daar kun je via de Finder niet standaard bij komen. Als je het programma Console opent (wat in de folder Hulpprogramma's staat), zie het vanzelf staan in de balk links (samen met nog een sloot andere log bestanden). Als je die balk niet hebt, met je in de toolbar erboven op "Logbestanden" klikken.

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 12-03-2006 23:38 ]

Pagina: 1