Aangezien hier een flink aantal goeroes zitten stel ik de vraag maar hier.
Ik zit met een probleem, een heel irritant probleem want in Firefox werkt het prima.... maar IE ligt ontiegelijk dwars en na 4 uur klootviolen en een halve slof sigaretten verder ben ik helemaal de weg kwijt.
Het probleem, ik wil ook wel eens heel stoer een template voor Joomla maken en dan helemaal zonder tabellen en compleet in CSS. Tot dusver gaat dat eigenlijk prima maar IE gooit roet in het eten en zorgt voor een raar probleem.
Probleem is als volgt, ik heb een 3 colommen lay out. Links voor het menu, midden voor de content, rechts voor een wisselend plaatje wat er later nog in komt.
Wat gebeurt er in IE, alles werkt prima, totdat ik op een pagina als deze kom. Zoals je zal zien gooit ie de titel netjes boven aan maar flikkert vervolgens de content een eind naar beneden en ik heb ondertussen van alles geprobeerd maar schijnbaar is er niets wat echt wil helpen.
Wat ik al heb geprobeerd, clear:both. Dat werkt gedeeltelijk, de tekst komt welliswaar onder de titel te staan maar je raadt het al..... nu gooit ie titel en content naar beneden.
Wat heb ik nog meer geprobeerd? Nou ondertussen zoveel dat ik het zelf echt niet meer weet, ik heb de complete styling voor Joomla uit de CSS gegooid en alleen de basis lay out er in gelaten om zo uit te sluiten dat er een fout in de Joomla CSS zou zitten die roet in het eten gooit.
De CSS code,
De HTML/PHP code,
Waarschijnlijk is het iets ontzettends stoms en kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik er niet eerder aan heb gedacht maar na al die uren proberen word ik zo langzaam maar zeker zwaar gefrustreerd.
Linkje naar de live site, http://www.brinkverkeer.nl
Ik zit met een probleem, een heel irritant probleem want in Firefox werkt het prima.... maar IE ligt ontiegelijk dwars en na 4 uur klootviolen en een halve slof sigaretten verder ben ik helemaal de weg kwijt.
Het probleem, ik wil ook wel eens heel stoer een template voor Joomla maken en dan helemaal zonder tabellen en compleet in CSS. Tot dusver gaat dat eigenlijk prima maar IE gooit roet in het eten en zorgt voor een raar probleem.
Probleem is als volgt, ik heb een 3 colommen lay out. Links voor het menu, midden voor de content, rechts voor een wisselend plaatje wat er later nog in komt.
Wat gebeurt er in IE, alles werkt prima, totdat ik op een pagina als deze kom. Zoals je zal zien gooit ie de titel netjes boven aan maar flikkert vervolgens de content een eind naar beneden en ik heb ondertussen van alles geprobeerd maar schijnbaar is er niets wat echt wil helpen.
Wat ik al heb geprobeerd, clear:both. Dat werkt gedeeltelijk, de tekst komt welliswaar onder de titel te staan maar je raadt het al..... nu gooit ie titel en content naar beneden.
Wat heb ik nog meer geprobeerd? Nou ondertussen zoveel dat ik het zelf echt niet meer weet, ik heb de complete styling voor Joomla uit de CSS gegooid en alleen de basis lay out er in gelaten om zo uit te sluiten dat er een fout in de Joomla CSS zou zitten die roet in het eten gooit.
De CSS code,
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| /* Layout */
body{margin:0 auto; padding:0; font:76% Arial, Helvetica, sans-serif; background:#f4f4f4 url(../images/backround.gif) top center repeat-y; }
.box_right{position:relative; float:right; clear:both; width:200px; margin:0 0 5px 10px; padding:0 10px 0 10px; background:#F7F9F7; color:#000000; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:.9em; }
#leftsidebar{background:#ffffff; color:#303030; margin:0 auto; width:760px; }
#header{margin:0 0 8px 0; border:0; }
#topmenu{clear:left; float:left; width:150px; height:84px; margin:0 0 10px 0; padding:0; font-size:0.9em; background:#f4f4f4 url(../images/topmenu.jpg) top left no-repeat; }
#menu{clear:left; float:left; width:150px; margin:0 0 0px 0; padding:0; font-size:0.9em; }
#content{margin:0 110px 20px 160px; border-left:1px solid #f0f0f0; border-right:1px solid #f0f0f0; padding:0 10px 0 10px; line-height:1.6em; text-align:left;}
#right{float:right; width:94px; background-color:#F7F9F7; margin:0 0 10px 10px; padding:5px; font-size:0.9em; line-height:1.5em; }
a{text-decoration:none; color:#74A8F5; }
a:hover{text-decoration:underline; color:#86C32A; }
#footer_line {clear:both; width:760px; height:35px; background-image:url(../images/footer_line.jpg); background-repeat:no-repeat; }
#footer{clear:both; margin:0 auto; padding:10px 0 20px 0; width:760px; text-align:center; color:#86C32A; font-size:0.9em; }
/* Joomla Stuff */
td, tr, p, div{font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:11px; color:#6c6c6c;} |
De HTML/PHP code,
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <?php defined( "_VALID_MOS" ) or die( "Direct Access to this location is not allowed." );?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<?php if ( $my->id ) { initEditor(); } ?>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;><?php echo _ISO; ?>" />
<?php mosShowHead(); ?>
<?php echo "<link rel=\"stylesheet\" href=\"$GLOBALS[mosConfig_live_site]/templates/$GLOBALS[cur_template]/css/template_css.css\" type=\"text/css\"/>" ; ?><?php echo "<link rel=\"shortcut icon\" href=\"$GLOBALS[mosConfig_live_site]/images/favicon.ico\" />" ; ?>
</head>
<body>
<div id="leftsidebar">
[img]"../templates/brink_nieuw/images/header.jpg"[/img]
<div id="topmenu"></div>
<div id="menu">
<?php mosLoadModules ( 'left' ); ?>
</div>
<div id="content">
<?php mosMainBody(); ?>
</div>
<div id="right">
</div>
<div id="footer_line"></div>
<div id="footer"></div>
</div>
</body>
</html> |
Waarschijnlijk is het iets ontzettends stoms en kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik er niet eerder aan heb gedacht maar na al die uren proberen word ik zo langzaam maar zeker zwaar gefrustreerd.
Linkje naar de live site, http://www.brinkverkeer.nl
[ Voor 17% gewijzigd door R2D2 op 09-03-2006 22:38 ]