Toon posts:

Van een laptop een mini-pc maken???

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Acer Aspire laptop met kapotte tft scherm, dvd en behuizing. De reparatie hiervan is duurder dan de laptop zelf. Het systeem werkt nog wel en daarom wil ik van dit een soort mini-pc van maken en evt. allerlei externe onderdelen via de usb aansluiten . Op internet kan ik helaas niets vinden. Hebben jullie misschien links en of ideen???

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Misschien eerst eens kijken of het apparaat nog beeld geeft via de externe monitoruitgang?
Zo niet, heb je er sowieso al weinig aan, in ieder geval in de huidige behuizing.
Dan zou je alle werkende onderdelen er uit moeten slopen, en moeten kijken of je er passende hardware omheen kan vinden.
Misschien anders eens op marktplaats loeren of er een soortgelijke laptop te vinden is met waterschade o.i.d. Dus scherm wel goed, maar de onderliggende hardware defect.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

wat is het probleem? gewoon proberen! Eerste stap is idd een externe monitor aan de laptop...

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:09

Theo

moederbord

als het toetsenbord,usb en vga poort werken haal je toch gewoon het scherm er vanaf? Heb je een toetsenbord met ingebouwde pc en ups :P

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

theodouma schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:17:
als het toetsenbord,usb en vga poort werken haal je toch gewoon het scherm er vanaf? Heb je een toetsenbord met ingebouwde pc en ups :P
psu bedoel je?:)

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

nee hij bedoelt ups=accu --> stroom weg = draaien op de accu=ups :)

[ Voor 3% gewijzigd door NRGetic op 10-03-2006 13:20 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:17

SeatRider

Hips don't lie

UPS vond ik beter: pc blijft namelijk nog een uur doorlopen als de power eraf wordt gehaald en gaat daarna vanzelf afsluiten als accu bijna leeg is.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

VisaRider schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 13:20:
[...]

UPS vond ik beter: pc blijft namelijk nog een uur doorlopen als de power eraf wordt gehaald en gaat daarna vanzelf afsluiten als accu bijna leeg is.
och ja.. een laptop heeft ook geen psu intern :D

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Als de laptop het inderdaad doet is het idd gewoon kwestie van een extern scherm (je laptop heeft toch een vga of dvi aansluiting?) Mocht je dan nog poortjes te kort komen kan je op zoek naar een docking station of en usb-port replicator.
tegenwoordig is zowat alles ook wel op usb te vinden, en met een hubje kan je meer apparaten aansluiten dan je werkelijk wil.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Externe monitor aansluiten werkt, alleen de plugje van de TFT moet aangeloten zijn op de moederbord. anders wil het niet eens starten!!!????

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 22:40:
Externe monitor aansluiten werkt, alleen de plugje van de TFT moet aangeloten zijn op de moederbord. anders wil het niet eens starten!!!????
Dan lijkt het me zoeken geblazen naar een pinout om erachter te komen of je het een en ander op de connector kunt doorverbinden om het moederbord voor de gek te houden :)
Pagina: 1