Toon posts:

Jumper laat pc niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OPGELOST.

Mijn oude:
maxtor 200gb NTFS
maxtor 120gb NTFS

Mijn nieuwe:
maxtor 250gb NTFS
maxtor 200gb NTFS (word getoond als 33,5gb)
(En de 120 in extern gestouwd <3 )

Moederbord: Asrock K7S41 met de bios geheel up to date.

Ik heb dus sinds kort een maxtor diamondmax10 250gb 7200 16mb erbij geplant.
Dit is de master.

Mijn oude harde schijf van 200gb is de slave. Deze is leeg.

Het probleem ligt bij de oude schijf. Als ik deze op slave zet ( de ander staat op master) dan start de computer niet geheel op. Hij blijft hangen nadat hij een bootrecord gevonden heeft op de master.
In de bios ziet hij de schijf dan ook niet.

Zet ik hem op de size limiet, dan start de computer gewoon op vanaf de 250gb schijf. Maar dan zit ik dus met een schijf van 33,5 gb. En dat word dan ook zo aangegeven in de bios.

Er is mij verteld dat een moederbord maar een bepaalde hoeveelheid gigabyte kan ondersteunen. Maar dit lijkt me in dit geval vreemd, omdat mijn oude setup in principe uit meer gigabyte bestond dan mijn nieuwe, aangezien hij gelimit is op 33,5gb. Ook is mij verteld dat mijn moederbord meer zou moeten ondersteunen.

Ik heb maxblast geprobeerd. Maar aangezien de pc blijft hangen bij het bootrecord op het moment dat ik de size limiet eraf haal bij de jumpers, kan ik dus ook niet in maxblast de grootte van de schijf verhogen naar z'n maximale capaciteit.

Ik zit dus een beetje vast.. Ik heb best geruime tijd dingen geprobeerd hiero. Maar ik kom er gewoon even niet uit, waardoor ik maar een topic geopent heb.

Alvast bedankt!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 22:33 . Reden: opgelost ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben natuurlijk ondertussen verder gegaan met dingen proberen..

En ik had voor de lol de jumper er helemaal afgelaten. Hij startte gewoon op. Bij deze computer stond nog wel dat de totale grote 33 gig was, maar bij systeembeheer stond de maximale grote wel zoals het hoort! Dus ben hem nu aan het formateren.

Nooit geweten dat die jumper niet perse nodig was. =p

Nouja, sorry voor de overlast!