bartvl schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:00:
[...]
Maar even iets heel anders, jij wilt per se 96 khz geluid, hoogstwaarschijnlijk vanwege de theoretische hogere geluidskwaliteit
(wat niet het geval is).Om vervolgens dit ontzettend hoge kwaliteitsstuk in een DPL proces te gooien, waardoor de geluidskwaliteit zo erg afneemt dat zelfs mijn oma (bij wijze van spreke) nog moet

van de kwaliteit.
(neem dan DTS NEO:6 ofzo, die klinkt tenminste nog een beetje zuiver)
Dus als ik het goed begrijp gaat DPL ten koste van de kwaliteit... dan zal ik het maar zo laten. Wat bedoel je trouwens met DTS NEO:6, als ik dat dus zou kunnen 'toveren' zou dat heel handig zijn maar hoe

Je zegt dat het kwaliteitsverschil zo gering is, nou dat is echt niet zo, dat hoor je meteen btw, tenminste bij mij.....
deepspace schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:52:
[...]
Dat je het beter denkt te vinden is natuurlijk prima, maar je gaat nooit 96 Khz 5.1 uit je PC toveren via SPDIF met je huidige setup.
[...]
Heeft ook niemand gezegt. Maar 96 Khz DTS tracks zijn uiterst zeldzaam. En als je geen 96 Khz DPL kan, vraag ik me af of je wel 96 Khz DTS kan afspelen. Dat de je interface op 96 Khz zet wil nog niet zeggen dat ie ook DTS zo doorgeeft. Als je een DVD afspeelt wordt de SPDIF uitgang in een andere mode gezet namelijk.
96 KHz DTS kan wel bij mij, de receiver geeft DTS aan en PCM 96....
Wat ik trouwens ergen anders heb gelezen en geprobeerd is dat je softwarematig DPL kan krijgen, maar wordt dit dan met een 5 kanaals geluid doorgegeven aan mijn receiver? Want het mislukte namelijk... (zie
Dolby pro logic II realtime decoderen op pc -> gelukt)