Toon posts:

[ECS K8M800-M2] Fans niet uit op S3, welk mATX mobo wel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn nieuwe Windows MCE2005 pc een ECS K8M800-M2 moederbord gebruikt. Deze blijkt op het moment dat de pc in standby gaat (s3, gechecked in bios) de systeemfans niet uit te zetten.

Ik heb hierover gemaild met de fabrikant, netjes antwoord ontvangen na slechts 1 dag en zij laten weten dat dit wat hun betreft ook correct is. De pc staat niet uit dus draaien de fans, in hybernate gaan ze wel uit maar dat is met mediacenter geen oplossing (ik wil immers wel opnames kunnen instellen waarbij de pc op eigen kracht uit standby moet komen). Op google alleen een stukje gevonden van iemand gevonden die dezelfde ervaring had - dus blijkbaar kunnen ze niet uit in S3.

De fans wil ik wel uit hebben als in standby S3, dus ik heb met de winkel overlegd en ik kan het mobo inruilen voor een ander micro ATX bord (ivm de gebruikte behuizing).

Nu heb ik een aantal alternatieven gevonden en vraag ik me af of iemand van jullie kan bevestigen dat deze de fans wel uitzetten in s3 standby:

Asus MB K8V-MX AMD Micro ATX (socket 754)

Asrock MB K8NF4G AMD Micro ATX (socket 754)

Helaas kon ik deze informatie niet terugvinden op de site van de leverancier en heb ik van Asus nog geen antwoord ontvangen.

Zijn er nog andere alternatieven waar jullie goede ervaringen mee hebben?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:52
Gaat het alleen om de systeemfan ? Indien de cfu-fan wel uitgeschakeld wordt kun je er misschien een simpel splitterjes tussen gooien, let wel op dat je de aansluiting niet te zwaar belast.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat de HDD's enzo wel uit gaan? Kun je de fans niet aansluiten op een aansluiting van de voeding i.p.v. op het moederbord?

Dan nog iets wat je over het hoofd kunt zien: Windows XP zal pas gebruik maken van S3 als dit ten tijde van installatie al aan stond in het bios. Anders zal XP gewoon in S1 mode standby gaan. Hier is een workaround voor, namelijk door een simpel batch bestandje in je startup te laten uitvoeren. Dit bestandje staat op een PC op mijn werk en kan ik niet meer zo snel vinden op internet dus hiermee kan ik je zo snel niet helpen. Wel kan het dus helpen om XP te reïnstallen met S3 al aan.

Het kan ook zijn dat dit je kan helpen:
http://www.thegreenbutton...orumid=42&messageid=49101

Wellicht is dit ook een mooi topic
http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/t1019158863

Mijn ervaring met Asrock (P4S61 oid) is overigens dat S3 hierop prima werkt. Mijn overige ervaringen met Asrock zijn echter uitermate onbevredigend dus ik zou dit merk persoonlijk helemaal skippen. Er zijn heel veel mensen hier die hier anders over denken ben ik mij van bewust, echter ik heb ervaring met redelijk grote aantallen en ben er helemaal klaar mee. Wie weet is het met de tijd beter geworden maar ik geef slechts mijn ervaring.

[ Voor 98% gewijzigd door smvs op 10-03-2006 22:31 ]