Toon posts:

[XP & Flash] besturingselement activeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.534 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb zojuist een nette windows update gedaan na een frisse format, maar nu moet ik altijd bij elke website die ik bekijk op de flash-animaties klikken om ze te activeren!

Is dit een nieuw soort beveiliging? Je laadt een site, en er verschijnt een extreem lelijke lijn om de animaties, en in beeld verschijnt: Druk op de spatiebalk of op ENTER om dit besturingselement te activeren en te gebruiken.

Het is irritant, en bij strak vormgegeven flash-websites is het al helemaal ongewenst..

Weet iemand een work-around?

Verwijderd

Dat is het resultaat van KB912945. Die update kan je gewoon weer verwijderen via Configuratiescherm, Software, Updates weergeven.

Verwijderd

Topicstarter
ah ok dankje...

Maar er is dus geen 'tweakje' voor om dit voor bijvoorbeeld alleen Flash wel altijd toe te staan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:58:
ah ok dankje...

Maar er is dus geen 'tweakje' voor om dit voor bijvoorbeeld alleen Flash wel altijd toe te staan?
Nee zo'n oplossing is er niet, aangezien deze update het gevolg is van een Eolas patent, dat voorkomt dat alle interactieve content in IE (dus ook Flash) meteen geopend kan worden: nieuws: Microsoft brengt IE-patch uit om Eolas-patent te omzeilen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok thanx voor de snelle reply!

Verwijderd

Ik vroeg me al een tijdje af wat dat irritante ding was.

Ik ben niet echt een programmeur en snap niet zoveel van de microsoft link die hierboven is gegeven voor het omzeilen van de irritante inactieve besturingselement.

Kan iemand mij vertellen wat ik precies moet doen om een flash object wel in 1 keer geactiveerd te krijgen in IE?

Overigens vind ik dit een onacceptabel iets van Microsoft. Zelfs bij grote sites als Talpa.tv moet je dat activeren. Ik ga maar iets meer doen aan promotie van Firefox en Opera op de sites die ik gemaakt heb geloof ik. Ik maak vooral Flash sites en dit is bijzonder irritant.
Vooral als je een html site maakt met een Flash header/menu. Als je niet met frames werkt moet je steeds 2 keer klikken voordat je op een andere pagina komt!

• arieleks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2013
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 13:57:
Overigens vind ik dit een onacceptabel iets van Microsoft.
TSja , ze hadden de keus om een bak met geld te betalen, of deze patch uitbrengen. Wat zou jij kiezen? ;)

Trouwens, dit is niet echt nieuw ofzo. Dit speelt al een aantal maanden, en Microsoft heeft ruim vantevoren waarschuwingen gegeven dat deze patch eraan zat te komen, en dat webmasters/-designers hun pagina's moeten updaten.

Voor je eigen pagina's kun je bijvoorbeeld hier gebruik van maken.

[ Voor 39% gewijzigd door arieleks op 31-03-2006 14:08 ]

- Rietberg - sieben Mal sympatisch -

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

Verwijderd

Waarom werkt het in Opera en Firefox wel gewoon goed dan?
Zit dat er bij die browsers ook aan te komen, maar zijn ze nog niet aangeklaagd?
of komt het omdat die browsers geen Active-X gebruiken?

Ik ben ook maar een Noob die zich voornamelijk bezighoudt met Flash. HTML en Javascript haat ik omdat je meer tijd kwijt bent met een fatsoenlijke consistente weergave in alle browsers, dan het ontwerp en de functionaliteit op zich.
En als ik dit soort script erin moet gooien dan wordt mijn houding er niet veel beter op.

BTW ik moet het script dan aan gaan passen voor http://www.miriamwolthof.nl maar dat staat allemaal al in een javascript om te testen of er wel Flash 8 is geinstalleerd.
Enig idee hoe ik dat dan zou moeten doen met bovenstaande tutorial in het achterhoofd?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Gratis browsers kunnen gratis een licentie op het patent aanschaffen

Human Bobby

• arieleks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2013
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:20:
BTW ik moet het script dan aan gaan passen voor http://www.miriamwolthof.nl maar dat staat allemaal al in een javascript om te testen of er wel Flash 8 is geinstalleerd.
Enig idee hoe ik dat dan zou moeten doen met bovenstaande tutorial in het achterhoofd?
Mij kun je niet wijsmaken dat als je zo'n Flash pagina kunt maken, niet weet hoe je een simpel JavaScriptje moet implementeren (zie deze opmerking vooral als een compliment voor de Flash pagina ;) )

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!-- 
var hasRightVersion = DetectFlashVer(requiredMajorVersion, requiredMinorVersion, requiredRevision);
if(hasRightVersion) {  // if we've detected an acceptable version
    var oeTags = '<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"' 
    + 'codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0" width="650" height="650">'
    + '<param name="movie" value="main.swf">'
    + '<param name="quality" value="high">'
    + '<embed src="main.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="650" height="650">'
    + '</embed>'
    + '</object>';
    document.write(oeTags);   // embed the flash movie
  } else {  // flash is too old or we can't detect the plugin
    var alternateContent = '<br><br><br><br><br><br>Om deze site te bekijken heb je Flashplayer versie 8 nodig. Jouw versie is te oud of je hebt Flash niet geïnstalleerd.<br><br> <strong><a href="http://www.macromedia.com/go/getflash/">Klik hier om de nieuwe versie te downloaden.';
    document.write(alternateContent);  // insert non-flash content
  }
// -->
</script>

zou dan zoiets als dit worden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
(...)
<script type="text/javascript" src="flashobject.js"></script>
</head>
<body>      
<div id="flashcontent">
  This text is replaced by the Flash movie.
</div>

<script type="text/javascript">
   var fo = new FlashObject("main.swf", "main", "650", "650", "8", "#000000");
   fo.write("flashcontent");
</script>
(...)

(niet getest, geen tijd)

[ Voor 25% gewijzigd door arieleks op 31-03-2006 14:49 ]

- Rietberg - sieben Mal sympatisch -

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

Verwijderd

maar dan is mijn flashversie detectie toch verdwenen?

en die moet er in want anders heb je in flash 7 allemaal ontbrekende dingen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 16:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
KB912945 zit nu verwerkt in KB912812.

Dit is nu een essentiele patch, en kan dus niet langer verborgen worden bij windows update...

Ik vind het een verneukeratievende patch... Snap idd niet waarom microsoft dit uitbrengt...

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:40
Thx, ik was al aan het zoeken welke patch ik niet moest installeren :)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Op de frontpage zeiden ze dat dit (wellicht) een tijdelijke patch was, dus ik ga daarvoor mijn oude sites niet aanpassen. Wellicht de nieuwe wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Justice op 14-04-2006 12:06 ]

Human Bobby

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.