Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik ben er heel erg blij mee. Was eigenlijk ook erg nodig
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Mobile devices dekt de lading ook, en ook in het engels, zoals steeds meer
Ik denk wel dat het een goede stap is, wat meer opsplitsing van de topics.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Alleen met al die nieuwe afkortingen en nieuwe subfora is het wel ontzettend zoeken zeg
Wordt trouwens wel van mijn favoriete HG denk ik zo
[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 09-03-2006 21:48 ]
Is het niet raar om eerst een-en-ander opnieuw in te gaan delen om daarna pas te vragen wat we ervan vinden?Canaria schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:41:
\o/
Verandering Harde Waren -deel twee
Na lang overleg en nadenken is dan eindelijk de nieuwe hoofdgroep live gegaan: Consumentenelektronica. Hierin kun je de volgende subfora vinden:
Audio, Hifi, Televisie en Video
PDA's, Smartphones, GSM's en GPS-navigatie
Portable Media Devices
Wat vinden jullie van deze nieuwe indeling?
Overigens lijkt dit mij een prima verdeling. Ik kan me echter wel voorstellen dat sommige smartphones als PMD worden gezien, omdat ze bv. 1GB geheugen erin hebben zitten waar dus enige verwarring door zou kunnen ontstaan. Daarnaast vind ik dat een smartphone ook een GSM is, die had wat mij betreft niet speciaal in de titel gehoeven.
Vallen onder PMD ook dingen als een Gameboy en een PSP?
Keep up the good work!
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Nee, die mogen binnen Spielerij blijven. Overigens is het niet vreemd dat je het vraagt, er is namelijk wel sprake van geweest...pven schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:50:
Vallen onder PMD ook dingen als een Gameboy en een PSP?
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Binnen een grote groep crewleden is het bediscussieren/brainstormen al lastig genoeg om tot een (voorlopige) verdeling te komen. Daarnaast wil je geen valse verwachtingen wekken dus is het op deze manier gedaan.pven schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:50:
[...]
Is het niet raar om eerst een-en-ander opnieuw in te gaan delen om daarna pas te vragen wat we ervan vinden?
Wil niet zeggen dat je dan gelijk geen feedback meer geven kan, daar is nu dus de gelegenheid voor
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Zo te zien is wel behoefte aan specifiekere forums, ipv een algemeen forum waar vele soorten topic in worden geopend. Maar het gaat wel erg snel en met vele fora te gelijkertijd.
Ik kom er wel achter dat zo'n 80% van alle fora mij geen ruk interreseren. Nu nog je eigen GoT Index kunnen indelen, dan heb ik daar ook geen last meer van.
Verwijderd
Video???? Da's zooooo 1980...Canaria schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:41:
\o/
Verandering Harde Waren -deel twee
Na lang overleg en nadenken is dan eindelijk de nieuwe hoofdgroep live gegaan: Consumentenelektronica. Hierin kun je de volgende subfora vinden:
Audio, Hifi, Televisie en Video
PDA's, Smartphones, GSM's en GPS-navigatie
Portable Media Devices
Wat vinden jullie van deze nieuwe indeling?
HiFi valt onder audio.
Misschien: Sound &Vision een idee? (if not -> HiFi) Zelfde als WiFi die afkorting
en voor die opmerking van pven: Portable Media Players
[ Voor 10% gewijzigd door RaZ op 09-03-2006 22:14 ]
Ey!! Macarena \o/
Check je voorkeuren (onderaan de pagina) eensSybr_E-N schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:05:
Ik kom er wel achter dat zo'n 80% van alle fora mij geen ruk interreseren. Nu nog je eigen GoT Index kunnen indelen, dan heb ik daar ook geen last meer van.
Verder wel gefeliciteerd met de uitbreiding van het GoT kindje
* aReaRe meer van de softe waren enzo
[ Voor 15% gewijzigd door aReaRe op 09-03-2006 22:11 ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ok, duidelijk.LuNaTiC schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:02:
[...]
Binnen een grote groep crewleden is het bediscussieren/brainstormen al lastig genoeg om tot een (voorlopige) verdeling te komen. Daarnaast wil je geen valse verwachtingen wekken dus is het op deze manier gedaan.
Wil niet zeggen dat je dan gelijk geen feedback meer geven kan, daar is nu dus de gelegenheid voor
Nog wat vraagjes:
• waar kan ik bv. een vraag mbt een USB-stick van 1GB plaatsen? Dat zou nu dus in PMD kunnen, maar ook ergens in ... uhmz .. vast wel ergens anders. zie hieronder
• stel dat ik een draagbare gadget heb, waar de WinCE-installatie van kapot is. In welk forum kan ik daar een vraag over posten?
• kan ik vragen over mobiele providers kwijt in PSGG? Afgaande op de naam betreft dat dus eigenlijk alleen de hardware en niet de dienst, maar afgaande op de index is er (nog?
(Ik probeer deze nieuwe groepen wat beter op mijn netvlies te krijgen, vandaar mijn vragen.)
[ Voor 3% gewijzigd door pven op 09-03-2006 22:11 ]
• waar kan ik bv. een vraag mbt een USB-stick van 1GB plaatsen? Dat zou nu dus in PMD kunnen, maar ook ergens in ... uhmz .. vast wel ergens anders.
Opslagmedia & I/O Controllers
Ik niet, kan alleen mijn active topics filteren. En ik wil niet uitschakelen, maar zelf instellen/configgen. Dus je eigen hoofdgroep(en) maken waarin jezelf bepaald welke fora daarin komt. Maar daar is al eens een Feature request voor geweest. Dus daarvoor hoeven we niet verder offtopic te gaanHarm schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:07:
[...]
Check je voorkeuren (onderaan de pagina) eens. Je kan al forums uitschakelen enzo op de forumindex
.
oogjes open, snaveltjes dicht
Houd in je achterhoofd dat de Gadget Talk niet meer bestaat. Het heet nu Partable Media Devices. Dus als WinCE op een PMD draait, maar het in het forum PMD. 99% van de andere apparaten waar WinCE op draait valt onder PSGG.pven schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:10:
• stel dat ik een draagbare gadget heb, waar de WinCE-installatie van kapot is. In welk forum kan ik daar een vraag over posten?
PSGG is dan ook de juiste plaats.• kan ik vragen over mobiele providers kwijt in PSGG? Afgaande op de naam betreft dat dus eigenlijk alleen de hardware en niet de dienst, maar afgaande op de index is er (nog?) niet echt een andere plaats.
Graag zelfs...(Ik probeer deze nieuwe groepen wat beter op mijn netvlies te krijgen, vandaar mijn vragen.)
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Bij de overwegingen is heel uitdrukkelijk geluisterd naar de wensen van users, zoals die in diverse LA topics naar voren kwamen. Daaruit is gebleken dat er grote behoefte bestond aan de samenvoeging van pda's, smartphones en gsm's en een scheiding van telefonie en internet.pven schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:50:
[...]
Is het niet raar om eerst een-en-ander opnieuw in te gaan delen om daarna pas te vragen wat we ervan vinden?
Met de nieuwe indeling hebben we geprobeerd de huidige ontwikkeling van steeds meer functies in mobiele apparaten vorm te geven. Het vorige onderscheid was gebaseerd op de vraag: "Kun je ermee bellen?" Zo ja, dan hoorde het in I&T, en anders in GT. Het nieuwe onderscheid is wellicht wat minder hard op functie gebaseerd, maar meer op toepassing. Gezien toepassing toch is waar het om draait voor veel gebruikers, lijkt me dit een positieve ontwikkeling
Canaria schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:16:
[...]
Bij de overwegingen is heel uitdrukkelijk geluisterd naar de wensen van users, zoals die in diverse LA topics naar voren kwamen. Daaruit is gebleken dat er grote behoefte bestond aan de samenvoeging van pda's, smartphones en gsm's en een scheiding van telefonie en internet.
Met de nieuwe indeling hebben we geprobeerd de huidige ontwikkeling van steeds meer functies in mobiele apparaten vorm te geven. Het vorige onderscheid was gebaseerd op de vraag: "Kun je ermee bellen?" Zo ja, dan hoorde het in I&T, en anders in GT. Het nieuwe onderscheid is wellicht wat minder hard op functie gebaseerd, maar meer op toepassing. Gezien toepassing toch is waar het om draait voor veel gebruikers, lijkt me dit een positieve ontwikkeling
Fully agree, had het niet beter kunnen verwoorden
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Partable Media Devices; wasda?DeeD2k2 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:15:
[...]
Houd in je achterhoofd dat de Gadget Talk niet meer bestaat. Het heet nu Partable Media Devices. Dus als WinCE op een PMD draait, maar het in het forum PMD. 99% van de andere apparaten waar WinCE op draait valt onder PSGG.
[...]
Dus als het 'hoofd-gadget' een PDA/GSM betreft, dan kan het in PSGG.
Ik ben nog meer vragen aan het bedenken, maar die komen morgen pas uit mijn vingers rollen.[...]
Graag zelfs...
@ Canaria : dank voor je uitleg!
Zoals Canaria al aangeeft is de grens minder hard. Probeer dus zelf te bedenken wat jou de beste plaats lijkt. Zie ook de Policies van beide fora.pven schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:21:
Dus als het 'hoofd-gadget' een PDA/GSM betreft, dan kan het in PSGG.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
* Crash aait motomoto-moi schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:37:
Ik krijg op deze manier steeds meer ingeklapte wannabe-hg's bovenin m'n lijst op de frontpage van GoT
soon... soon...
[ Voor 116% gewijzigd door Hahn op 09-03-2006 23:13 ]
The devil is in the details.
hey, jij bent serveradmin, wat let je om "per ongeluk" een aantal HG's te droppenmoto-moi schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:37:
Ik krijg op deze manier steeds meer ingeklapte wannabe-hg's bovenin m'n lijst op de frontpage van GoT
Nou ja, deze ouwe opa zal zich de komende tijd wel voorzichtig door de nieuwbouw bewegen
Houden jullie nou ff op met verbouwen?!
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Dus ik zie een dergelijke vervorming waarschijnlijk ook nog wel terug in een andere HGDit was het wel zo'n beetje waar het de veranderingen voor Harde Waren betreft voor deze editie van "Hoe Neem Ik De Wereld Over en Verduidelijk Ik Tegelijk Het Forum, voor Dummies", maar het zal niet de laatste verandering zijn voor GoT
Verder vind ik deze HG best een verbetering aangezien het Internet & Telefonie HG. Dit schept veel meer duidelijkheid in mijn ogen en het zal denk ik ook wat makkelijker worden qua "waar moet ik mijn topic plaatsen" vragen.
Ik moet eerlijk zijn dat ik niet snap wat Audio, Hifi, Televisie en Video ertussen moet. Audio heeft nog steeds te maken met geluidskaarten en dat geld zowel voor Video (TV kaarten, MPEG kaarten). Of doelen jullie hier op de nieuwe DVD spelers etc? Natuurlijk snap ik dat HiFi en Televisie wel, maar waarom hoort dit alles in Consumentenelectronica?
Daarnaast valt HiFi onder Televisie en Audio aangezien dit hetvolgende betekend:
En dit waren mijn 2 eurocentenHigh fidelity, Hi-Fi of HiFi is een Engels term die overeenkomt met "hoge getrouwheid" in het Nederlands. Er wordt mee bedoeld dat de geluids- of beeldkwaliteit van de apparatuur een grote getrouwheid vertoont met het origineel en (zeer) lage toegevoegde ruis en vervorming heeft.
en DeeD2k2 blijf jij nog steeds moderator GT
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Het was een grapje, voorlopig is het echt wel mooi geweestOuterspace schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 09:27:
Goede vraag Remy, maar ik denk dat er nog meer gaat komen...
Hij is moderator PMDofftopic:
en DeeD2k2 blijf jij nog steeds moderator GT![]()
Ok, ik zal het onthoudenRemy schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 09:37:
[...]
Het was een grapje, voorlopig is het echt wel mooi geweest
Foutje is dus weggepoetstHij is moderator PMD
[ Voor 39% gewijzigd door Outerspace op 10-03-2006 09:45 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Hmm alleen dit? Even kijken: er zijn 3 !! nieuwe HGs bijgekomen: Tweaking, Consumentenelektronica en Fotografie. Verder is Devschuur behoorlijk uitgebreid en is Netwerken behoorlijk door elkaar gehusseld. Geen kleine operatie die toch behoorlijk vloeiend is gegaan. Beetje jammer dat je er als 'alleen dit' tegenaan kijktOuterspace schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 09:43:
...
Ok, ik zal het onthoudenIk zat er echt aan te denken dat er nog wat meer zou gaan gebeueren dan alleen dit. Waarom de helft van het forum laten veranderen en de andere helft niet? Maar goed, WOS en NOS is erg duidelijk en dat konden we blijkbaar niet zeggen van andere hardware gerichte onderwerpen.
Toch nog edit: Ik schrijf het toch ook in offtopic? Bedoelde het verder alleen maar als een grapje?Remy schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 09:57:
Geen foutje hoor, het was gewoon nog niet veranderd: enthousiasme is goed, maar je eagerness komt soms wat overdreven over: zo ook in dit geval
Hoho, ik vind dit juist een puike ontwikkeling! Moge dat duidelijk zijn dat ik dit uiterst positief vind dat GoT aan het veranderen is. Alleen ik vroeg mij af waarom de rest niet wordt veranderd als jullie dan toch bezig zijn met veranderenHmm alleen dit? Even kijken: er zijn 3 !! nieuwe HGs bijgekomen: Tweaking, Consumentenelektronica en Fotografie. Verder is Devschuur behoorlijk uitgebreid en is Netwerken behoorlijk door elkaar gehusseld. Geen kleine operatie die toch behoorlijk vloeiend is gegaan. Beetje jammer dat je er als 'alleen dit' tegenaan kijkt
[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 10-03-2006 10:06 ]
vind je dat serieus?Remy schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 09:57:
en is Netwerken behoorlijk door elkaar gehusseld.
Het enige wat er is gebeurd is dat Telefonie weg is, wat naamsveranderingen en een extra forum erbij gekomen is (waarvan ik nog maar moet zien wat daarmee gebeurd). Althans zo zie ik het.
Niet dat ik er negatief tegenover sta, maar ik had meer verwacht, zeker gezien de grote veranderingen van de andere HG's
Tijd zal het leren.
Eerste forum met een 4 letterige afkorting
Voor de rest een duidelijke indeling (alweer!) en goede uitleg hier, met wat waar moet.
Toppie!
[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 10-03-2006 10:24 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verandering kan heel goed zijn, maar het moet geen doel op zich worden natuurlijkOuterspace schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:03:
[...]
Alleen ik vroeg mij af waarom de rest niet wordt veranderd als jullie dan toch bezig zijn met veranderenMisschien was de formulering van mijn zin niet helemaal goed, maar ik bedoelde het dus echt niet negatief.
Forumwijzigingen als deze kosten echt weken, soms maanden van voorbereiding en als er geen behoefte is aan een wijziging vanuit de users dan wel de crew is het zonde om er zoveel energie in te steken.
Bezoek jij de index wel eens?moto-moi schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:37:
Ik heb zoveel fora's die ik wil/moet volgen, dat het echt niet in die activetopics lijst past, en om meer dan 10 shortcuts aan te maken vind ik niet echt zinvol, dan kan ik beter de index gebruiken om snel een overzicht te krijgen
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Alleen Warez & Stuff is toch voldoende?moto-moi schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:02:
[...]
Ik heb zoveel fora's die ik wil/moet volgen, dat het echt niet in die activetopics lijst past, en om meer dan 10 shortcuts aan te maken vind ik niet echt zinvol, dan kan ik beter de index gebruiken om snel een overzicht te krijgen
[ Voor 7% gewijzigd door gorgi_19 op 10-03-2006 15:06 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
waarom hebben wij nooit toegang tot zulke handige fora?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Dit maakt het overzicht als iets korter: PDA's, Smartphones, GSM's en GPS
maar dat is meer sex met kleine dieren
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Hier ben ik het ook wel mee eens eigenlijk! Dat dekt de inhoud ook prima, iedereen weet toch wel waar het over gaatEggy schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:10:
Of natuurlijk juist: "GSM's, PDA's en Smartphones". Daar zit GPS ook gelijk in verwerkt
plus dan zijn we van die 4-letterige forum-afkorting af
Welke idioot heeft de Pr0n daarvan afgesplitst....?!
Waarom moeten we nu de Pr0n en Warez/Stuff over twee verschillende fora gaan bijhouden
* RM-rf is voorstander van verandering, maar sommige dingen moet je bij het oude houden ...
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
alleen AHTV nogwolkje schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:26:
plus dan zijn we van die 4-letterige forum-afkorting af
Ik had nog zó goed gezocht!
die HiFi kan daar ook wel uit, dat zit al in Audio niet?
[ Voor 11% gewijzigd door Cloud op 10-03-2006 18:53 ]
Zo goed dekt het de inhoud mijns inziens niet. Door GPS-navigatie niet expliciet te noemen, kan het onduidelijk worden waar TomTom's en GPS-muizen thuis horen. Omdat de onderverdeling binnen CE niet erg hard is, helemaal tussen PSGG en PMD, ben ik er geen voorstander van duidelijkheid weg te nemen. Dan maar een afkorting van vier letters (waar ik me sowieso niet zo druk om kan maken).wolkje schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:26:
Hier ben ik het ook wel mee eens eigenlijk! Dat dekt de inhoud ook prima, iedereen weet toch wel waar het over gaat
Volgens deze redenering zou het forum Audio & Video heten. Televisie is immer een combinatie van die twee.wolkje schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:52:
offtopic:
die HiFi kan daar ook wel uit, dat zit al in Audio niet?
Echter, net als dat TV een vak apart is, lijkt HiFi dat ook te zijn. Dit zie je alleen al aan kabeldiscussies die je zonder het bestaan HiFi nooit had gehad. Blader bijvoorbeeld ook eens door Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 21; dat is lang niet meer "gewoon audio". Door HiFi eruit te laten, ga je mensen tegen het zere been schoppen (waaronder mij
Daar zit ook zeker wel wat in, ookal is voor mijzelf de link tussen GPS navigatie toch wel redelijk duidelijk. Aangezien je dat toch altijd in combinatie met een PDA of GSM gebruiktDeeD2k2 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:40:
[...]
Zo goed dekt het de inhoud mijns inziens niet. Door GPS-navigatie niet expliciet te noemen, kan het onduidelijk worden waar TomTom's en GPS-muizen thuis horen. Omdat de onderverdeling binnen CE niet erg hard is, helemaal tussen PSGG en PMD, ben ik er geen voorstander van duidelijkheid weg te nemen. Dan maar een afkorting van vier letters (waar ik me sowieso niet zo druk om kan maken).
en die 4 letters maak ik mij ook niet druk om, dat was voor de grap
Hier ben ik het ook wel mee eens hoor! Dat stuk over HiFi en audio stond niet voor niets tussen offtopic tagsVolgens deze redenering zou het forum Audio & Video heten. Televisie is immer een combinatie van die twee.
Echter, net als dat TV een vak apart is, lijkt HiFi dat ook te zijn. Dit zie je alleen al aan kabeldiscussies die je zonder het bestaan HiFi nooit had gehad. Blader bijvoorbeeld ook eens door Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 21; dat is lang niet meer "gewoon audio". Door HiFi eruit te laten, ga je mensen tegen het zere been schoppen (waaronder mij), en dat willen we niet.
en ik wil al helemaal geen modje tegen het zere been schoppen!