Toon posts:

stroomprobleem xfx geforce 6800 GS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de stroomvoorziening van mijn XFX 6800 GS.
Dit is het systeem waarop hij is aangesloten:

Ausu A8N-E moederbord
AMD64 3700+
2x512 DDR400
250 Gb SATA2 HD
dvd-rom + dvd-writer
Zalman CNPS9500 koeler
XFX 6800 GS 256 Mb
Coolermaster Extreme Power 430 W voeding
Asus TA210 behuizing

er zijn eigenlijk twee problemen met de videokaart. Ten eerste wordt de cd met drivers niet herkend.Dat zou niet zo erg zijn, als de drivers van de website van XFX of Nvidia zouden werken. Als ik die probeer te installeren geeft hij de foutmelding:
"The contents of this file cannot be unpacked. The executable you are attempting to run has been corrupted. Please obtain another copy of the file, verify its integrity and try again"

Uiteindelijk heb ik drivers versie 83.90 van een derde website aan de praat gekregen.
Als ik nu mijn computer opstart geeft de stroomindicator aan dat de prestaties van de GPU zijn verlaagd tot een niveau waarop deze veilig kan blijven werken. Als ik op probleem oplossen klik krijg ik de melding dat ik "een extra stroomverbinding op de grafische NVIDIA-kaart moet aansluiten. Deze verbinding is vereist en het systeem kan beschadigen als deze niet is geinstalleerd. Ook moet de voeding van de computer voldoende vermogen leveren om alle randapparaten en deze extra verbinding van stroom te voorzien"

Over welke "extra stroomvoorziening" gaat het hier?
Heb ik iets verkeerd aangesloten of over het hoofd gezien?

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:41

Willem2

Ω is futile

Molex (wat je ook in je dvd speler steekt) connector aan de achterkant van de videokaart?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:17

Just_I

What did you just say?

Heb je de stroomkabel op de videokaart ook aangesloten?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 14:39

lithiumangel

Tuurlijk !

Die melding duid erop dat je moet checken of je de stroom stekker wel in de videokaart hebt geplugt de ja of de nee .
Zo ja , betekent het dat je voeding te weinig stroom levert naar de videokaart .
Nu heb je niet echt veel dingen in je PC , dus of de voeding is brak of de kaart maar dat kan ik je niet zeggen . Om het dan uit te sluiten moet je de voeding ff wisselen met een andere en kijken of je hetzelfde probleem hebt .

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Tevens , de 6800 GS reference model heeft een 6 pin connector . Dat is dus geen molex stekker (4 pin )

XFX volgt naar wat ik altijd van hun spullen zie het reference model , maar dan met een XFX sticker op de cooler .
Je zou dus een 6 pin stekker erin moeten steken ( klein zwart blokje )
Mocht je deze niet hebben op je voeding . Kijk dan in de doos van je XFX , bij mijn XFX kaart werdt er een verloop stekkertje gelevert .
Als nadeel . . heb je 2 x molex connectors van je voeding nodig om maar 1 6 pin eruit te krijgen met de verloop .

Verwijderd

Topicstarter
ik ga me zometeen heel hard schamen want dit was inderdaad het geval
stroomkabel vergeten en over het hoofd gezien in de berg (overbodige) kabels die uit alle dozen te voorschijn kwam
meteen even aangesloten en nu is de foutmelding in ieder geval verholpen

heeft iemand toevallig ook nog een idee waarom ik de (standaard) drivers van Nvidia of XFX zelf niet kan installeren?

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Hehehe wees blij dat het tenminste een over het hoofd geziene stroomkabel was ... want er zijn veel gevallen geweest waar men een 7800 GTX gekocht had alleen om uit te vinden dat hij niet in een AGP slot paste ....

iig , wat drivers betreft die foutmelding die je aangaf geeft gewoon corrupte download aan . Zo simpel als dat :-)
Hmmm maar aangezien je die melding ook bij de CD kreeg .. mja vaag .
Is het een maxtor schijf ? Ik lees telkens dat die dingen corruptie e.d bugs hebben op Nforce 4 chipset .

[ Voor 22% gewijzigd door lithiumangel op 09-03-2006 21:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, ik zal het nog een paar keer proberen met wat oudere of juist beta drivers.
het is inderdaad een maxtor HD trouwens
zou wel balen zijn als dit zo blijft bij alle volgende updates van de drivers
Pagina: 1