[XP] Windows blokkeert alle poorten

Pagina: 1
Acties:
  • 846 views sinds 30-01-2008

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
Iets blokkeerd alle poorten hier op mn computer. Ik heb geen firewall geinstalleerd en de windows firewall staat ook uit. Ik kan wel op internet.
Ik heb adsl van Zonnet verbonden met een sweex annex a modem/router. Daar ligt het probleem niet, want op de andere computers werkt alles prima. De poorten die ik nodig heb heb ik netjes geforward. Maar Direct Connect kan niet in active mode werken. En de poort checker van uTorrent zegt ook dat de poorten gesloten zijn.

Ik heb al geprobeerd windows firewall AAN te zetten en deze poorten toetevoegen aan de uitzonderingen lijst ofzo. Ook heb ik geprobeerd om in taskmanager alle achtergrond programmas te sluiten in de hoop iets uit te zetten dat in de weg zit. Zonder effect. Ook heb ik geen virusscanner geinstalleerd.

Het gaat om legale Windows XP Home NL edition met SP2 en up2date.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je weet dat je een poort maar naar 1 computer kan forwarden? Aangezien je aangeeft dat het "op een andere computer wel werkt".

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
ja dat weet ik. Hier in het netwerk werken we met de range 10.0.0.*
ik heb voor iedere pc standaard al een paar poorten geforward, anders moet ik steeds resetten als ik weer iets verander.
pc1 = 10.0.0.4 en krijgt poorten 400/420/440/460/480tcp en 410/430/450/470/490 udp.
pc2 = 10.0.0.7 en krijgt poorten 700/720 etc..

Dit heb ik al een tijdje staan en werkte lekker makkelijk omdat je weet welke poorten een pc al vast heeft. Gister dacht ik dat dat het probleem was dus mn router gereset naar de standaard waarden met alleen poort 412 tcp / udp geforward naar die pc.

Ook dit werkte niet.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan je wel binnen het netwerk een dergelijke poort benaderen? Ga er bijv. eens naar toe met telnet en zie wat er gebeurt.
Kijk ook even met bijv. netstat -ano | find "LISTENING" of sysinternal's tcpview of er ueberhaupt wel wordt geluisterd.

Overigens kan je naast de Windows Firewall, ook via eigenschappen NIC -> eigenschappen TCP/IP -> Options -> TCP filtering poorten blokkeren: check dat even.
offtopic:
Titeleditje: blokkeerT. Overigens past dit wellicht beter in een ander subforum, maar dat verplaatsen komt dan nog wel.

Trouwens: geen firewall, geen virusscanner. Ik hoop dat je op die bak niets gaat downloaden anders dan van erg vertrouwde sites en dan nog is dit niet al te verstandig :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Oh. [rml][ DC++] Active mode werkt niet meer[/rml]
Laten we het bij 1 topic per probleem houden ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.