"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
dan fixboot c:
daarna
fixmbr c:
Kan heel af en toe je een nieuwe installatie besparen!
Hoe kan ik dat precies zien?BackSlash32 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:26:
Ik zou eens kijken of je nog wel een active bootpartition hebt..
De herstelprocedure wacht ik nog wel even af, als jullie er zelf nog niet uit zijn
Ik weet niet precies of fixboot en fixmbr kwaad kunnen als dit niet het probleem is...
"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
M'n iPod staat daar als active, en C staat als System... ik zal wel eens voor de grap zonder iPod connected opstarten, kan me niet voorstellen dat dat voor problemen zorgt.MadMarky schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:48:
Dat kun je zien bij het schijfbeheer in Windows.
Rechtsklik op Deze computer -> Beheren
Daar kun je zien of je Windows partitie als actief gemarkeerd staat.
Trouwens, helpt het als je de bootvolgorde in je bios veranderd? Sommige moederborden kunnen wat kieskeurig zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door MadMarky op 09-03-2006 22:06 ]
Het stond op removable | HDD | removable. Dat is nu CD | HDD | Removable geworden...MadMarky schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:05:
C hoort als system te staan, mits je Windows installatie daar op staat natuurlijk. Dat je Ipod als actief staat kan kloppen, die heeft namelijk maar 1 partitie.
Trouwens, helpt het als je de bootvolgorde in je bios veranderd? Sommige moederborden kunnen wat kieskeurig zijn.
Maar ik denk dat toch m'n boot sector stuk is, want ik ben net met behulp van de NAV 2003 CD (ook bootable) opgestart. Vraag is alleen wat moet ik dan allemaal uitvoeren (ik zie daar toch hele enge hits staat bij google
-Edit-
Ik denk dat ik het even tot morgen laat wachten, dan heb ik m'n laptop weer thuis (ligt nu op kantoor). Dat is wat makkelijker in het geval het mis zou gaan
[ Voor 21% gewijzigd door ^Mo^ op 09-03-2006 22:17 ]
Maar staat er bij je normale schijf (dus ook die System) óók Active?_Mo_ schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:01:
[...]
M'n iPod staat daar als active, en C staat als System... ik zal wel eens voor de grap zonder iPod connected opstarten, kan me niet voorstellen dat dat voor problemen zorgt.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Nee, daar staat alleen System... moet daar dan ook active staan?BackSlash32 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:16:
[...]
Maar staat er bij je normale schijf (dus ook die System) óók Active?
-Edit-
In de context menu staat de optie 'make active' disabled, dus ik neem aan dat 'ie dan active is
[ Voor 18% gewijzigd door ^Mo^ op 09-03-2006 22:21 ]
Verwijderd
Bij mij niet hoor, alleen system. (ja tuurlijk is hij active maar dat word niet aangegeven.)
__Mo__: Correct.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 22:23 ]
-Edit-
Het probleem is opgelost. Het had achteraf allemaal niks te maken met een corrupte MBR, boot sector of boot volgorde (niet direct dan). Op een of andere manier (geen idee hoe) was de prioriteit van mijn twee harde schijven omgewisseld in de BIOS settings. Dus mijn tweede schijf (voor data etc.) had de hoogste prioriteit, en daardoor werd er helemaal niet gekeken naar mijn systeem disk tijdens het booten.
[ Voor 48% gewijzigd door ^Mo^ op 10-03-2006 23:36 . Reden: Opgelost! ]